Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kyocera mita FS 1900 - szare tło

15 Maj 2006 23:04 6631 16
  • Poziom 14  
    problem z drukarką KM fs 1900 - występuje szare tło.
    wykonałem konserwacje (czyszczenie elektrody i ogólne odkurzanie) nie rozbierałem lasera tylko czyściłem zewnętrzną strone szybki. w opcji drukarki jest tez czyszczenie bebna z czego również skorzystałem - ale niestety wszystkie zabiegi starczają na wydrukowanie ok 700 kopii. licznik bebna wskazuje 46.000, stosowane oryginalne tonery. co jeszcze można zrobić aby było OK??
  • Poziom 19  
    Wrzuć skan wydruku.
    Jeżeli te zabiegi pomagają na jakiś czas to sprawdź który pomaga w szczególności :)
    Drukarka jest praktycznie nowa i nie powinno być z nią większych problemów (jeżeli części oryginalne).
    Jednak obstawiam toner.
  • Poziom 21  
    Jeśli tło jest jednorodne szaro na całej powirzchni i drukarka od samego pozatku była eksploatowana na oryginalnym tonerze no i nikt nie dosypał zuzytego tonera do pojemnika, to pozostaja jescze dwie przyczyny które powodują taki efekt.

    - 80% przypadków moduł developera DV-62 - zelektryzował sie toner w okolicach listwy ograniczajacej wysokość szczotki tonera na wałku magnetycznym , lub jakieś inne drańswo np za wysoka szczelina. W takim przypadku opróżnij moduł developera z tonera zaupełnie na błysk i zasyp nowym tonerem menu inne--> sevis--> developer wyłacz włacz i czekaj.

    - moduł bebna - aby przekonać się czy jest przczyną problemu zmniejsz potencjał elektrody ładującej - oporek regulowany na module bebna DK-63.

    Powodzenia napisz jak poszło
    Jeśli przeraził Cie zakres czynności oddaj do autoryzowanego serwisu.
  • Poziom 19  
    Wymień elektrodę ładujaca i wyczyść solidnie wszystkie jej kontakty. możesz założyć drut kupiony w arbiko, i będzie ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wymień elektrodę ładująca i wyczyść solidnie wszystkie jej kontakty. możesz założyć drut kupiony w Arbiko, i będzie ok.
  • Poziom 16  
    tomek1970 napisał:
    -opróżnij moduł developera z tonera zaupełnie na błysk i zasyp nowym tonerem


    przy okazji wyssiesz developer i po bębnie. :D chyba, że źle zrozumialem.
    pozdrawiam! :)
  • Specjalista KYOCERA
    Witam

    n-d-render napisał:

    przy okazji wyssiesz developer i po bębnie. :D chyba, że źle zrozumialem.
    pozdrawiam! :)


    Na pewno nie wyssie developera :D:D poniewaz w tych drukarkach...toner jest razem z developerem w pudełku TK-50 :D i zsypuje sie do modulu DV-62 podczas wydruku...to sa podstawy wiedzy o drukarkach Kyocera :!:

    Nie ten model drukarki kolego :!:

    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Nie wiem jak u was ale w naszej firmie trafiały się oryginalne tonery i były takie same objawy . Występowały dokładnie po wymiane tonera .Pomagała kilkakrotnie przeprowadzana procedura opisana wcześniej. Niestety problem nie do przewidzenia - loteria . Raz po wymianie wszystko hulało jak trzeba , a raz tło na wydrukach. Czyżby podrabiane "oryginlne" tonery ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    witam wszystkich po krótkiej przerwie.
    Wracając do tematu to niestety nie poradziłem sobie z w/w przypadkiem. W załączeniu przesyłam skany wydruków.
    Jeżeli chodzi o urządzenie to przeprowadziłem gruntowną konserwację, czyściłęm elektrode ładującą i sprawdząłem wszystkie połąćzenia, wykonałem czyszczenie bębna z menu drukarki, regulowałem peerkiem na bębnie, sprawdzałem rolki dystansowe - i niestety usterka nie ustąpiła.
    Dziwne jest to , że czasmi jest dobrze ale na bardzo krótko - i tak sobie myśle, że albo jest coś z wywoływaczką albo faktycznie jakiś lewy toner (klient używa tylko oryginalny - ale moze
    jest jakaś wada toneru)

    Bardzo prosze o porady na co jeszcze zwrócić uwage??
    pozdrawiam
    Remik
    kyocera mita FS 1900 - szare tło
    kyocera mita FS 1900 - szare tło
  • Specjalista KYOCERA
    Witam

    Jesli masz mozliwosc podmiany...podmien po kolei....modul DV-d2....i sprawdz....potem modul Dk-63...i tez sprawdz....czasami zdarza sie, ze podczas konserwacji zapomina sie o wyczyszczenia calego loza rolki transferowej....a sporo sie tam zbiera czasami tonera :D ....sprawdz jeszcze piec....czy walki sa czyste....nie za dobrze, ze kreciles peerkiem na bebnie...teraz trzeba wyregulowac dokladnie bias bebna...a to nie jest latwe :) ....moze zaciela sie kartka pod bebnem i po niedokladnym wyjeciu...cos zostalo w srodku bebna i zaczyna sypac?

    Co do tonerow....to sie nie bede za bardzo rozwodzil...poniewaz nie kazdy handlowiec jest uczciwy :!: :cry: ...taki kraj :( ....mialem kiedys przydek, kiedy klient kupil oryginalny toner...tylko, ze ten toner nie chcial prawidlowo dzialac w trzech drukarkach....jednej mojej :( ....a byl oryginalny :( ciekawe kto go zasypal...handlowiec?...serwisant handlowca?....a moze sam klient?

    Pozdrawiam

    PS.
    Bez obrazy....ale chyba nie obejdzie sie bez wizyty z drukarka w autoryzowanym serwisie.
  • Poziom 14  
    sprawa prawie rozwiązana :
    miałem do dyspozycji taką samą (w pełni sprawną) drukarkę - wiec podmieniłem po kolei zespół bębna i zespół wywołujący - wykorzystując wszystkie możliwości stwierdzam ze do wymiany nadają sie zarówno zespół wywołujący jak i bębna.

    problem polega na tym ze drukarka nie jest juz na gwarancji i naprawa niestety jest nieopłacalna.
    niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego zespół bębna który jest na 300 tyś wywala sie po 30 tyś. Drukarka z którą tak usielnie walczę miała już wymieniany zespół bębna (na gwarancji) po 16 tyś.
    Co ciekawsza sprawa klient posiada łącznie 5 takich drukarek i tylko jedna jest sprawna (we wszytskich ta sama usterka - brudzi wydruki)

    wszytko było ok jak drukarki były na gwarancji (przyjechał serwis podmienił bęben i śmigała dalej) - A CO JAK JUŻ JEST PO GWARANCJI ??

    dziekuje za zainteresowanie tematem - pozdrawiam
  • Specjalista KYOCERA
    Witam

    Niekoniecznie naprawa musi byc platna...Kyocera oprocz 2 lat gwarancji na drukarke....daje trzy lata na beben DK-63 wraz z modulem DV-62...sprawdz moze jeszcze obejmie? ;)

    Skoro usterka sie powtarza...osobiscie bym naciskal serwis na glebsza ingerencje w drukarke...moze to nie jest autoryzowany serwis?

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    witam po dłuższej przerwie - na chwile obecną sprawa wygląda tak : klient wysłał do serwisu ową drukarkę i stwierdzili ze jest to jego wina ponieważ gdy drukarka wskazuje juz komunikat o konieczności wymiany tonera to należy to natychmiast zrobić a on jeszcze drukował - zastanawiam sie co to ma sens takie tłumaczenie - jeśli drukarka jest jednoskładnikowa to w żaden sposób nie można wyjałowić developera - co Wy na to??
  • Poziom 13  
    Raczej to nie jest autoryzowany serwis;) tak dziwnej teorii co do szarych wydruków to jeszcze nie słyszałem. Jeżeli tylko nie stwierdzili używania nieorginalnych materiałów powinni wymieić uszkodzony element.[/img]
  • Poziom 19  
    Dokładnie tak.
    Idiotyczne wytłumaczenie.
  • Poziom 13  
    Mogli by się czepiać jeśli byłoby przekroczone miesięczne dopuszczalne obciążenie drukarki które jest zapisane wkaarcie gwarancyjnej drukarki. A tak z autopsji to w tych drukarkach trzeba się naprawdę starać żeby tyle wydrukować.
  • Poziom 14  
    tez mi sie wydaje ze to niezły kit który jest wciskany klientom - co do autoryzacji serwisu to niestey jest to w pełni autoryzowany serwis Kyocera Mita i już porozsyłał pisma do pozostałych jednostek owej instytucji.

    dla pewności jeszcze raz zapytam - w FS-1900 toner jest jedoskładnikowy i nie ma developera??

    pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Toner jest dwuskładnikowy.
    Nie ma tam developera tylko pojemnik wywoływaczki dv jest tak nazywany.