Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nierówna praca na wolnych obrotach Punto I 75

mind 29 May 2006 10:12 13114 24
  • #1
    mind
    Level 17  
    Przejrzałem wiele podaobnych tematów na forum, mam jednak wątpliwości więc pytam. Moje Punto I 75 przy pracy na jałowych obrotach na benzynie jakoś dziwnie szarpie silnikiem - typowe falowanie obrotów to nie jest. Po przejściu na gaz jak ręką odjął - silniczek pracuje równo. Podejrzewam że to zabrudzony silniczek krokowy ponieważ zajrzałem do przepustnicy i jest ona nieźle zabrudzona (nagar). Proszę o pomoc jak zlokalizować silniczek krokowy w tym aucie i jak go najlepiej przeczyścić. Myślałem o takim środku do czyszczenia gaźników i przepustnic w areozolu, ale do końca nie wiem czy to dobre rozwiązanie.
    Proszę o pomoc - właścicielem auta jestem od niedawna. Wszystkie podpowiedzi będą mile widziane.
  • #2
    opcy_87
    Level 12  
    Jeśli podejrzewasz że to silniczek krokowy to prawdopodobnie czyszczenie nic nie da. To jest jednopunktowy wtrysk? Trzebaby wymienić cały silniczek. Nie napisałeś ile ma przebiegu bo może tak być że już padł. Zastanawia mnie tylko skąd nagar przy przepustnicy? Czyżby spalał ci mieszanke już w kolektorze ssącym?
  • #3
    mind
    Level 17  
    Punto jest na wielopunktowym wtrysku. Na przepustnicy to przesadziłem - może nie nagar a taki nalot. Auto ma lpg. Czy można przepustnicę wyczyścić areozolem jak pisałem wyżej?
  • #4
    7323824
    Level 17  
    można ale najlepsza jest szczoteczka do zebów i benzyna ekstrakcyjna.
    Prawdopodobnie nic to nie pomoże,bo twoje auto nałapało głupich adaptacji jadąc na gazie.
    Jaką masz instalację gazową.
  • #5
    looqasch
    Level 12  
    Ale za nim zdecydujesz sęna wymianę to umyj ten, może akurat pomoże. I najlepiej jest zdjąć i dobrze to umyć, sprayem nie dojdziesz wszędzie.
  • #6
    mind
    Level 17  
    Instalacja gazowa to parownik Lovato i sterownik Autronic z silniczkiem krokowym. Jeżeli auto nauczyło się głupio jeździć przez instalację to chyba można jakoś zresetować komputer i nauczyć go poprawnej pracy na benzynce? Ten silniczek krokowy planuję wyjąć i przeczyścić bo wygląda że od nowości czyszczony nie był, przepustnicę też wyczyszczę - zobaczymy. Jak zresetować komputer w tym Punto? Wystarczy odłączyć klemy na jakiś czas?
  • #7
    iras24
    Level 17  
    jerzeli faluje to sprawdz czy linka jest luzna przy dzwigni przepustnicy no i warto skasowac adaptacje zaniczyszczona sada terz moze powodowac lekkie falowanie na jalowym biegu a jak sie doda troche gazu to tez jest cos nie tak jezeli tak to problem moze byc po stronie nieszczlnosci
  • #8
    mind
    Level 17  
    Z linką wszystko OK, sondy też nie podejrzewam, spróbuję skasować adaprację w komputerze.
  • #9
    vvaldek
    Level 28  
    wyciagnij listwe wtryskowa i porzadnie przedmuchaj wtryskiwacze i cala listwe , jesli w zbiorniku skropli sie woda to siateczki na wlocie do wtryskiwaczy pokrywaja sie nalotem i utrudniaja dawkowanie paliwa .
  • #10
    opcy_87
    Level 12  
    A czy nie zapowietrzy tym układu wtryskowego?
  • #11
    vvaldek
    Level 28  
    niema obawy po wlaczeniu zalonu pompa paliwa sie zalaczy i uklad sie natyczmiast odpowietrzy
    co do silniczka krokowego to wyczysc jego gniazdo i stozek zaworu z osadow
  • #12
    mind
    Level 17  
    Silniczek krokowy wyczyszczony, podobnie przepustnica, chyba zostało mi spróbować z tymi wtryskiwaczami.
  • #13
    Sok
    Level 13  
    mind wrote:
    Silniczek krokowy wyczyszczony, podobnie przepustnica, chyba zostało mi spróbować z tymi wtryskiwaczami.


    Po takim czyszczeniu rób zawsze autoadaptację. Zdejmij klemę "-" z akumulatora co najmniej na pół godziny, potem załóż, gaz do podłogi ze 3 razy (pod 6 tys. obrotów) i niech sobie chodzi na jałowym do włączenia wentylatora chłodnicy i powinno być ok. Nawiasem mówiąc silnik 1.2 75 (punto1)ma dość niską kulturę pracy na biegu jałowym w porównaniu z innymi silnikami np. 1.1. Pozdrawiam i już nie nudzę. Piotrek.
  • #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #15
    vvaldek
    Level 28  
    jesli odlaczy sie zasilanie przed uplywem 90 s od wylaczenia zaplonu to eeprom sie wykasuje .
  • #16
    Anonymous
    Anonymous  
  • #17
    vvaldek
    Level 28  
    prawda ,prawda przekaznik po pewnym czasie odlancza zasilanie centralki i zalancza dopiero po podaniu +12 V ze stacyjki poprzez przekaznik na styk 35, mase na przekaznik podaje centralka , . po wylaczeniu zaplonu po okolo 90s o ile w tym czasie nie dostanie sygnalu z czujnika obrotow { w tym czasie centralka zapisuje dane do pamieci nieulotnej }, bedzie slychac jak przekaznik odpusci..
  • #18
    mind
    Level 17  
    Wyczyściłem silniczek krokowy, podobnie całą przepustnicę, nie pomogło tak jak bym chciał - silnik pracuje już równiej, ale w dalszym ciągu szarpie na wolnych obrotach. Co ciekawe po odpaleniu wchodzi na 1500 - 2000 obrotów i tak trzyma jakąś chwilę po czym stabilizuje pracę przy około 1000. Przy dodawaniu gazu nie ma najmniejszych problemów z wejściem na obroty, po czyszczeniu autko jest mocniejsze. Oczywiście adaptację robiłem. Na LPG pracuje bardzo równo. Chyba wymienię ten krokowy, a wcześniej podjadę na sprawdzenie komputerem.
  • Helpful post
    #19
    strzalaaa
    Level 17  
    wyjmij wtryskiwacze i wyczyść ich ultradźwiękami(najlepiej oddać ich do specjalistycznego warsztatu, który tym sie zajmuje) koszt to ok 60 zł i po problemie, z tego co tu przeczytałem to napewno tam jest błąd. Spotkałem się już z tym problemem nie raz, pozdrawiam
  • #20
    mind
    Level 17  
    Skoro tak radzicie z tymi wtryskiwaczami to tak zrobię. Zastanawia mnie tylko jeszcze brak zamontowanych emulatorów: sondy lambda i wtryskiwaczy. Czy to może mieć wpływ na takie zachowanie silnika? Może po prostu wina braku tych emulatorów?
  • #21
    strzalaaa
    Level 17  
    wynika z tego że masz lichą inst. gazową, emulatory to PODSTAWA!!!!
  • #22
    Anonymous
    Anonymous  
  • #23
    mind
    Level 17  
    Czyli rozumiem kolego Elektrit, że jak nie ma emulatorów to jest OK. Spróbuję jeszcze z tymi wtrykiwaczami, może rzeczywiście to jest ten problem? Jeszcze nie wiem czy w warunkach domowych sa sie sprawdzić ten map sensor. Podpowiedzcie coś leśli możecie.
  • #24
    kusztyk
    Level 13  
    Jak rozwiazesz problem to napisz mam podobny ale z golfem III
  • #25
    mind
    Level 17  
    Problem rozwiązany. Winne okazały się wtryskiwacze benzynowe. Okazało się że dwa z nich były lekko zapieczone i nie bardzo miały ochotę pracować. Pomogło czyszczenie ciśnieniowe naftą i płukanie. W między czasie wymieniłem też sondę lambda. Podziękowania dla kolegów vvaldek i strzalaaa - postawili najtrafniejszą diagnozę. Innym też dziękuję za udział w dyskusji.
    Temat można zamknąć.