Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt w Punto - problemy z CAN

palmus 12 Cze 2006 11:19 2721 3
  • #1 12 Cze 2006 11:19
    palmus
    Poziom 14  

    Witam,
    jestem nowy na forum:-)
    Przeglądając wątki dotyczące fabrycznych Blaupunktów we Fiatach Punto, pomyślałem o jednoznacznym rozwiązaniu kwestii działania lub niedziałania zamienianych odbiorników w kontekście CAN.

    Zakładam,że dysponujemy sprzętem z oryginalnymi kodami!

    Poprawcie jeżeli się mylę:
    1.W aucie nie wyposażonym w szynę CAN radio z CAN nie będzie działać.
    Konieczne zabiegi to:
    Modele z CAN, to.........

    2.Radio bez CAN i auto bez CAN - wszystko odpali poprawnie
    Modele bez CAN, to..............

    3.Radio z CAN i auto z CAN - odpali, ale po spełnieniu następujących warunków:

    Nie sugeruję podawania sposobów na łamanie zabezpieczeń, lecz tylko informacji np. takiej: "legalnymi sposobami załatwić się nie da" lub " serwis Fiata/Blaupunkta albo pan Józef"

    Uzasadnienie;-) :
    1.Mam zbędnego kasetowego Blaupunkta MID (kod na kartoniku, faktura zakupu).Boję się,że sprzedając wsadzę kogoś na minę, bo okaże się że nie będzie działać w innym aucie.
    2.Jeżeli na nalepce-schemacie złącz mam opisane 2 styki CAN H i bodajże CAN L (T?) tzn.że szyna jest aktywna? Czy ten typ sprzętu nie współpracuje z kompem?

    Pozdrawiam serdecznie
    palmus

    0 3
  • #2 12 Cze 2006 13:03
    djlj24
    Spec od car audio

    Może trochę nie na temat ale dotyczące modelu Punto MID. Chciał sobie klient zasadzić do Punto, w Punto była instalacja bez CAN, ponieważ rozszerzenie o moduł CAN do radia nie udało się w serwisie (nie dość, że drogie to niestety w niektórych wersjach zubożonych bardzo kłopotliwe) to ktoś chciał się pozbyć tego CANCHECK w radiu. Efekt - radio zmarło, dopiero kilka godzin sprzędzone nad jego reanimacją przywróciło go do poprzedniego stanu (tj. właczania i wyświetlania CANCHECK) a dopiero potem udało się zrobić tak aby radio działało bez tej magistrali (ze stratą kilku funkcji - logiki załonu, dimmera i zmianie głośności wraz z prędkością jazdy).

    0
  • #3 17 Lip 2008 17:43
    Tomitom
    Poziom 1  

    witam a w jakim stopniu jest to skomplikowane żeby owe radio działało w puno bez konieczności wpisywania kodu przy każdym ON ?

    0
  • #4 18 Lip 2008 08:59
    SlaweK
    Poziom 43  

    W ogromnym stopniu, należy przede wszystkim poprawnie podłączyć zasilania jeśli radio nie jest uszkodzone.

    SławeK

    0