logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

IBM 15 – obraz przesuwa się w lewo, pojawia się czarny pas i ciemniejszy ekran

Michal129 22 Cze 2006 20:22 1443 3
REKLAMA
  • #1 2754421
    Michal129
    Poziom 10  
    Cześć.

Od kilku lat używałem ten monitor i wszystko było ok.
    Dzisiaj nagle coś się zaczęło....
    Po włączeniu komputera monitor kilka senund wyświetla wszystko dobrze a po chwili obraz zaczyna przesuwać się w lewo. Po przesunięciu w lewo po prawej stronie robi mi się czarny pionowy pas na szerokość ok. 5cm.
    Jak próbuje przesunąć obraz na swoje miejsce to po sekundzie znowu się przesuwa.
    Obraz nie jest zwężony w poziomie tylko się przesuwa w lewo.

Jestem dopiero początkujący w tych sprawach, może ktoś wie w czym leży przyczyna takiego zachowania ??

Pytam tak za wczasu, bo chciałbym w weekend do niego usiąść, a tam gdzie bede go robił nie mam internetu.

Dodano po 11 [minuty]:

Dodam jeszcze bo teraz dopiero to rzuciło mi się woczy, że obraz nieco zrobił się ciemniejszy.
  • REKLAMA
  • #2 2755309
    manujlo
    Poziom 14  
    sprawa prawdopodobnie wyglada bardzo prosto..jesli sterowanie przesuneiciem odbywa sie za pomoca przycisku albo potencjometru..gorzej jesli osd..bo wtedy cos z ukladami scalnymi:D
    jesli jednak to przyczyna jest prots dany przycisk lub potencjometr zostal zwarty mozliwe uszkodzenie przelacznikalabo ptencjometru ...co radze sprawdzic miernikiem czy nie jste zwarty....jesli tego nie potrafisz zrobic to serwis
  • REKLAMA
  • #3 2755687
    Michal129
    Poziom 10  
    Pewnie ,że to potrafie, aż tak niedoświadczony to nie jestem.

Po prostu do tej pory nie spotkałem się z takim uszkodzeniem. Przeważnie w moich monitorach wysiadały mi elektrolity w pionie albo pozystor.

A w tym przypadku nie wiem co sprawdzać...? Może kondensatory od poziomu ??