Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brama uchylna - jaki silnik?

Taliesin 01 Lip 2006 20:32 3029 12
  • #1 01 Lip 2006 20:32
    Taliesin
    Poziom 12  

    Witam!

    Mam problem. Posiadam bramę uchylną, jednoskrzydłową, dł. ok 3.60 m, waga ok. 200kg (szacunkowo...). Z jednej strony jest umocowana na zawiasach do słupka, z drugiej ma przyczepione kółeczko (fi ok. 10cm). Jaki moment obrotowy, ew. jaki silnik (z jaką przekładnią...) muszę przyłożyć do koła, żeby otwierać bramę? Czas otwierania jest mniej istotny, byle mieścił się w granicach zdrowego rozsądku (nie chcę umrzeć w samochodzie czekając na otwarcie ;) ).

    Czekam na konkretne obliczenia i/lub pomysły. Z góry dziękuję za pomoc.

    0 12
  • #3 03 Lip 2006 22:48
    Taliesin
    Poziom 12  

    Jest to po prostu nietypowy pomysl... nigdzie takiego nie widziałem ;) Do otwierania bram skrzydłowych używa się siłowników, ale zastanawiałem się, czy kółko, na którym będzie wsparte skrzydło, nie mogłoby być napędzane jakimś silnikiem.

    0
  • #4 04 Lip 2006 01:06
    Rudolf2
    Poziom 16  

    :) no pewnie by sie dalo polak potrafi ;) trzeba tylko przekladnie zrobic slimakowa byla by dobra ale bedzie problem z taka :/ musi byc wolne i mocne. Ale wez pod uwage to ze jak sie cos stanie z brama no nie wiem co ale jak cos przyblokuje ja a Ty bedziesz chcial otworzyc to skonczysz silnik.

    0
  • #5 17 Sie 2006 13:35
    przemo.t
    Poziom 27  

    Rudolf2 napisał:
    :) no pewnie by sie dalo polak potrafi ;) trzeba tylko przekladnie zrobic slimakowa byla by dobra ale bedzie problem z taka :/ musi byc wolne i mocne. Ale wez pod uwage to ze jak sie cos stanie z brama no nie wiem co ale jak cos przyblokuje ja a Ty bedziesz chcial otworzyc to skonczysz silnik.


    Z tym problemu nie bedzie, wystarczy zastosowac zabezpieczenie przed nadmiernym poborem pradu przez silnik. Druga zaleta, moim zdaniem, zastosowania takiego rozwiazania to latwosc skonstruowania mechanizmu rozlaczania silnika od kola w razie braku pradu.

    Co do doboru silnika to mysle ze silnik od wycieraczek samochodowych + mala przekladnia by wystarczyl, ewentualnie silnik od wycieraczek od ciezarowki na 24V.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 17 Sie 2006 14:55
    Rudolf2
    Poziom 16  

    silnik od wycieraczek moze okazac sie za slaby :/ chyba ze faktycznie ten na 24V

    0
  • #7 18 Sie 2006 08:34
    cici
    Poziom 17  

    Silnik na 24v wcale nie jest silniejszy - jest po prostu na 24v.
    Lepiej jest założyć silnik na 12v o podłączyć go na 24v.
    Napiecie bedzie 2x wieksze prąd 2x wiekszy to moc wieksza 4x.
    Bedzie pracował max 1 minute to nawet sie nie zagrzeje

    0
  • #8 18 Sie 2006 13:30
    przemo.t
    Poziom 27  

    hmmm a widziales jak duza jest szyba TIRa?? chodza tam 3 lub nawet 4 wycieraczki i to w dodatku 1,5 razy wieksze niz w osobowce! Silnik (mowie tu o silniku z przekladnia) od wycieraczek ciezarowki jest napewno duzo silniejszy niz ten samochodowy ;)

    Pozdro

    0
  • #9 18 Sie 2006 14:21
    cici
    Poziom 17  

    Wiec kup taki silnik za chore pieniądze.

    Ja porównuje silniki np od Stara z Polonezem bo taki kupi sie za 10zł a nie za 1000ZŁ

    0
  • #10 18 Sie 2006 17:05
    przemo.t
    Poziom 27  

    Po pierwsze nie napisales ze chodzi Ci o silnik od stara (nadal uwazam ze nawet taki od stara bedzie silniejszy)
    Po drugie kolega nie napisal jaka kwote chce na to przeznaczyc i chodzilo tu o podanie i dobor rozwiazan.
    Skoro juz tak sie czepiasz o szczegoly to gdzie widziales silnik od wycieraczek za 1k zl? No chyba ze mowimy o serwisie.

    Kolego Taliesin, jesli masz dostep do silnika od wycieraczek 24V (najlepiej od ciezarowki) to spokojnie uciagnie ta furtke :p jesli nie to sprawdz silnik od osobowki, powinien uciagnac, jesli nie to zastosuj niewielka przekladnie.
    pozdrawiam

    0
  • #11 18 Sie 2006 17:44
    Rudolf2
    Poziom 16  

    mysle ze spokojnie mozna by zakupic takie cos http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=120657046 i powiedzmy podlaczyc na 20V Tylko wazne jak napisal wczesniej kolega : "zastosowac zabezpieczenie przed nadmiernym poborem pradu przez silnik" i mysle ze bedzie OK. Zrobic przelacznik lewo prawo do tego kontrolka radiowa :) pozdrawiam.

    0
  • #12 26 Sie 2006 18:36
    Taliesin
    Poziom 12  

    Dzięki za pomysły:)

    Problem "rozwiązał się" sam. Siła wyższa chciała inny typ napędu i musiałem się dostosować. Wykorzystałem siłownik od anteny satelitarnej, stary alarm samochodowy i własny sterownik na uC. Działa nieźle, chociaż zasięg pilotów mógłby być większy;) Ale to już sprawa zakupu nowego zdalnego sterowania...

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo