logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Podłączenie przewodu zerowego przy styczniku trójzaciskowym i wyłączniku 4P

qwadrat 26 Lip 2006 09:27 4189 14
  • #1 2852086
    qwadrat
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Pewnie to banalna sprawa ale nie mam doświadczenia z z tymi sprawami. Muszę podpiąć sekcję grzałek elektrycznych - a więc mam stycznik i wyłącznik różnicowo prądowy. Wyłącznik jest czterozaciskowy L1, L2, L3, N. Natomiast stycznik tylko trójzaciskowy, bez "N". Czy mam pominąć przewód zerowy na wyłączniku?
  • #2 2852388
    janhen
    Poziom 22  
    Ocena: 151
    Witam
    Musisz podłączyć przewód N na wyłączniku jeśli grzałki będą połączone w gwiazdę.Stycznik może łączyć 3-fazy a przewód N omija stycznik ale musi być odizolowany od metalowej obudowy urządzenia.Do obudów grzałek i urządzenia bezwarunkowo musi być podłączony przewód ochronne PE.
    Gdyby przewód N omijał wyłącznik RCD to w przypadku nawet niewielkich różnic mocy grzałek prąd wyrównawczy popłynie przez przewód N i będzie powodował nioepotrzebne zadzaiłanie wyłącznika a ponadto Podłączenie przewodu N jest niezbędne do sprawdzania co miesiąc wył.RCD przyciskiem TEST.
  • #3 2852477
    qwadrat
    Poziom 11  
    Czyli przewód N prowadzę bezpośrednio z wyłącznika do grzałek? Grzałki są podpięte w gwiazdę
  • #4 2852553
    Z.B.
    Poziom 16  
    Ocena: 39
    Przy połączeniu w gwiazdę odbiornika(nieważne czy to grzałki czy silnik)przewodu N się nie podłącza ,tylko PE-uziemienie -koniecznie!Punkt gwiazdy gdzie zbiegają się trzy odbiorniki po podłaczeniu do N będzie powodował wybijanie różnicówki,zresztą tego się nie praktykuje ,ale spotkałem się z czymś takim(ten ktoś nie miał uprawnień sep)
  • #5 2852595
    qwadrat
    Poziom 11  
    czyli remis ;) nadal nic nie wiem
  • #6 2852711
    Adam1988
    Poziom 26  
    Ocena: 160