Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem opel i deh 2800 -- prosze o pomoc--

26 Lip 2006 16:58 32395 42
  • Poziom 10  
    Witam otóż kupiłem radio Pioneera DEH 2800 i mam taki problem ze radio chodzi tylko jesli kluczyk w stacyjce jest przekręcony ( w taki stan ze kontrolki sie świecą) . Ja chciałbym aby radio dało sie załączyc nie zaleznie od tego cze jest kluczyk przekręcony, wydaje mi sie ze musze zamienic jakies kable w kostce ISO , ale nie wiem które.

    Prosze o pomoc !

    Pozdrawiam !
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    W kostce ISO masz dwa kable-zolty i czerwony-Jeden jest od stacyjki a drugi od aku.W radiu masz tez zolty i czerwony-skrec te kable razem i podepnij pod zolty lub czerwony z kostki ISO-nie pamietam ktory :)

    Pozdrawiam
    P.S.
    Ale namieszlem :) jak by co to pisz
  • Poziom 10  
    ja musze byc pewnym na 100 % , bo niechce czegos popsuć ,alebo spalic !
    narazie męcze sie aby zamienic wtyki 4 i 7 w dolnej kostce w bo radio nie zapamietuje ustawien ! ,jak sie go wyłączy i kluczyk wyłączy. Mecze sie bo nie moge wyciągnąć tych pinów!

    Prosze niech ktos bardziej dokładnie opisze ten proces ze stacyjką, zeby radjo nie gasiło sie po wyłaczeniu klucza !

    Prosze o dokłądniejszy opis
    pozdrawiam , sory za składnie ale to tak na szybkości pisze !
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Witam wiec tak mam 2 problemy:

    1. Radio nie zapamiętuje ustawień jak sie go wyłączy , wiem ze trzeba zamienic ze sobą piny 4 i 7 w kostce ISO tej która jest w oplu, ale rany boskie nie moge ich za pierona wyciągnąć ,wiem ze trzba podwadzic ,ale poprostu niechce wyjsc, męczyłem sie z tym koło godziny i nic. Ja nie wiem czemu niechce to wyjsc !

    2. Radio nie załącza sie wogóle gdy nie jest przekręcony kluczyk w stacyjce (do stanu w którym palą sie kontrolki), jutro cos jeszcze poprubuje zrobic.
    A jak nie to zawioze auto do elektryka samochodowego i zrobi mi to, niechce czegos popalić
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    pioneer stosuje na swoich kabelkach przy kostkach iso takie konektorki ktore umozliwiaja wieloraka konfiguracje kabli zasilajacych. sa one w takich przezroczystych silikonowych koszulkach. korzystajac z nich latwo jest wszystko spiac tak jak potrzebujesz. polacz zolty z czerwonym (oba od radia) z zoltym albo czerwonym od kostki (bo tez nie pamietam :) ) i bedzie ok. sprobuj tak i tak - nic sie nie moze zepsuc.
  • Poziom 10  
    ale mam spiąc w kostce przy radiu czerwony (to jest +) i zółty ( to chyba pamieć ) . i je trzeba razem złączyć ? i z tych 2 kabli powstanie 1 i gdzie go dopiąć ???

    Dodaje foto , widac ze od zółtego odchodzi 1 wolny kabelek , to moze przyłączyc do niego ten czerwony ??
  • Pomocny post
    Moderator CarAudio
    To się robi na kablach ( w Pioneerze).Muszisz na kablach między radiem,a kostką iso wyciągnąć taką białą zatyczkę na kablu żółtym(BATERY+) i połączyć czerwony kabel(ACC)razem z żółtym.......Kurcze trudno wytłumaczyć jak będziesz chciał poślę ci foto.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kurcze ktoś mnie ubiegł jak poszedłem sprawdzić do auta. Tak ten czerwony do tej białej zatyczki(oczywiście trzeba ją wyciągnąć.
  • Poziom 10  
    to dałem zdjecie własnie tego , aha czyli juz rozumiem. A czy mam zmieniac cos w ustawieniach tych bolczyków ?? w kostce czy zostawic bez zmian??

    A to połączenie rozwiąze problem ze stacyjką mam racje ??

    Jeszcze jedno czy ten zółty ( z zatyczką) trzeba połączyc z czerwonym kablem ale tym od strony radja czy od strony kości ISO ??

    (sory za tak banalne pyt, ale sie zamieszałem kąpletnie) ;/
  • Moderator CarAudio
    Oba połączone muszą być podpięte pod pierwszy kabelek w kostce iso(w zależności jak patrzysz) na dole -(czarny), góra +(czerwony kabel)Jest to + "stały" nie związany ze stacyjką,dopiero w następnych rzędach są "+" po stacyjce.W oplu mego ojca radio wyłącza i włącza się po wyciągnięciu kluczyka,ale na postoju(tzn po wyciągnieciu kluczyka) można normalnie włączyć radio.

    Dodano po 3 [minuty]:

    czerwony od radia do żółtego,a tw białą zatyczkę wsadzisz w czerwony kabel idący od iso.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    to jest tak proste ze az nie da sie tego wytlumaczyc :)
    radio ma 2 kable (zolty i czerwony) spinasz je razem i podanczasz pod iso-pod jeden kabel (drugi zostaje wolny-ten od stacyjki)
  • Moderator CarAudio
    Ten czerwony od iso nie będzie pasował,tylko ten czerwony od radia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    No właśnie 10 sekund roboty ,a tłumaczenie godzinę:-)
  • Poziom 10  
    mozecie posłuzyc sie moim zdjeciem i narysowac mi to w paincie bo nic z tego nie bede, z góry dziekuje , musze narazie zejsc z kompa !

    Dodano po 1 [minuty]:

    smiejcie sie smiejcie :P:P:P , prosze narysujcie mi to na tej pierwszej fotce tylko w miare dokłądnie
    pozdro
  • Pomocny post
    Moderator CarAudio
    Tak to wygłąda u mnie problem opel i deh 2800 -- prosze o pomoc--
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Tak, jest dobrze :) Jezeli nie bedzie dzialac bez kluczyka to podlacz pod zolty kabel (od strony iso)
  • Poziom 10  
    ale nie ma ryzyka ze spale jak jest zle popięte ??
  • Moderator CarAudio
    Dokładnie tak mam, sprawdź teraz czy działa.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    cosmo177 napisał:
    ale nie ma ryzyka ze spale jak jest zle popięte ??


    Nie ma takiej mozliwosci :)
  • Pomocny post
    Moderator CarAudio
    Jak nie bedzie działać to podłącz jak pisze Piterek23,(poprawię ci wtedy foto).Napisz czy działa?
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem działa wszystko ! , nawet zapamietuje ustawiena !!! .WIelkie dzieki za POMOC jestem Wam bardzo wdzięczny !

    Pozdrawiam !
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne.
    Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić.
    Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy włączysz je normalnie bez zapłony też powinno się włączyć, to funkcja nazywa się logikom zapłonu więcej o tym możesz przeczytać tutaj:
    http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/ignilog.htm

    A nie działało Ci to dlatego że w seryjnych radiach oplowskich są zamienione miejscami przewody zasilania i podtrzymania więc gdy się wstawi nowe radio zamiast odciąć po wyłączeniu zapłonu przewód ten który steruje tylko włączaniem i wyłączaniem radia odcina się całe zasilanie i radio gaśnie wtedy i traci całą pamięć (choć sa radia z wbudowanym podtrzymaniem w lepszych modelach)
    Aby temu zaradzić poprawnie wystarczy jedynie zamienić miejscami kabel żółty i czerwony w tej w kostce którą masz w samochodzie.
    Taka metoda jak wyżej opisywali koledzy też zadziała jednak nie do końca bo jak na początku napisałem nie działa ci pewnie ta logika zapłonu pewnie napiszesz że jest ci to niepotrzebne ale ja np. lubię mieć wszystko dopracowane więc chciałem cię tylko poinformować jak to powinno działać.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Wielkie dzieki za twoją pomoc , ale nme bede juz nic kombinował ,niech juz tak zostanie :) . ale jeszcze raz dziekuje, ja tez cos tam czytałem o tej logice zapłonu , ale nie wiele z tego wiem :P:P.
    W tym podłaczeniu co mam radio wogole nie reaguje na prace stacyjki tzn. czy jest włączona czy wyłączona i o to mi własnie chodziło, chciałem sobie właczac rado kiedy chce bez koniecznosci przekręcania kluczyka.

    Pozdrawiam !
  • Poziom 11  
    magik2k3 napisał:
    Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne.
    Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić.
    Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy włączysz je normalnie bez zapłony też powinno się włączyć, to funkcja nazywa się logikom zapłonu więcej o tym możesz przeczytać tutaj:
    http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/ignilog.htm

    A nie działało Ci to dlatego że w seryjnych radiach oplowskich są zamienione miejscami przewody zasilania i podtrzymania więc gdy się wstawi nowe radio zamiast odciąć po wyłączeniu zapłonu przewód ten który steruje tylko włączaniem i wyłączaniem radia odcina się całe zasilanie i radio gaśnie wtedy i traci całą pamięć (choć sa radia z wbudowanym podtrzymaniem w lepszych modelach)
    Aby temu zaradzić poprawnie wystarczy jedynie zamienić miejscami kabel żółty i czerwony w tej w kostce którą masz w samochodzie.
    Taka metoda jak wyżej opisywali koledzy też zadziała jednak nie do końca bo jak na początku napisałem nie działa ci pewnie ta logika zapłonu pewnie napiszesz że jest ci to niepotrzebne ale ja np. lubię mieć wszystko dopracowane więc chciałem cię tylko poinformować jak to powinno działać.

    Pozdrawiam

    au mnie niechce zadziałać ta logika zapłonu
    albo działa bez kluczyka albo tylko z kluczykiem
    i WSZYSTKIE opcje połaczeń przetestowałem
    a jak w jednej z opcji połacze kabel żółty iczerwony to mi się zapalają kontrolki na desce
    miał ktoś taki przypadek?
  • Poziom 20  
    Mam tego pionka w calibrze bo nabylem go 5mcy temu, musialem zmienic instalacje fabryczna bo cosik w oryginalnej okablowanie mialem zle poprowadzone tzn tez chyba chodzilo o pamiec, ale nie gwarantuje,wiem tylko ze zamienililem okablowanie akk i acc zeby radio chodzilo takze na postoju bez kluczyka.Ogolnie z radia jestem zadowolony choc mam malo ustawien ale laserek igla nic nie przeskakuje na dziurach:P
  • Poziom 11  
    Mam ten sam problem co "ureczek". Zapalaly mi sie lampki na desce :/
    Pamieci nie ma radio a teraz wogole nie dziala. Probowalem rozne kombinacje i wynalazlem tak ze logika dzialala ale radio sie grzalo a jak sie dawalo glosniej to radio gaslo :/ Jutro bede grzebal bo dzisiaj juz jest pozno Prosze o pomoc ... :)
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam taki sam problem. Co prawda dotyczy radia Pioneer DEH 2900 ale gnaty są te same poza nowym designem panelu. Do dzisiaj miałem problem, że radio traciło pamięć. Poczytałem ten wątek i bingo - nie traci ustawień ale dalej nie jest do końca tak jak bym chciał.

    Chciałbym żebym miał tak jak w starym oplowskim radiu, tzn że po zapaleniu silnika radyjko się samo włączało, a po zgaszeniu samo wyłączało. Ponadto gdy nie było kluczyka w statyjce mogłem sobie włączyć radio lub wyłączyć niezależnie od zapłonu.

    Wydrukowałem sobie to zdjęcie u góry :) i podpiąłem. Była tylko jedna możliwa konfiguracja tzn. w ten wolny odstający żółty wpiąłem czerwony, a czerwony do żółtego.
    Jest dobrze bo pamięta ustawienia ale wogóle nie reaguje na kluczyk. Kiedy radyjko gra jak wyjmuję kluczyk radio dalej gra - dopiero muszę zgasić je ręcznie czy też odpiąć panel. Jak się uporać jeszcze z tym problemem?
  • Poziom 10  
    Powalla, ciekawy link podesłałeś, ale ja mam 2 lewe ręce do elektroniki. Poradziłbym sobie gdyby ktoś mi pomógł i napisał np. "odepnij taki a taki kabelek, wepnij go tu i tu"...