logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Pralka Candy CBL 85 - wyłącznik różnicowoprądowy wyłącza się po podłączeniu

zmasakrowany 09 Sie 2006 11:10 2926 8
REKLAMA
  • #1 2896458
    zmasakrowany
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Witam!
    Pralka zaczęła wywalać wyłącznik przeciwuziemieniowy (chyba to się tak nazywa). Jak tylko podłączę pralkę do sieci natychmiast wyłącznik wyskakuje. Wykluczam raczej usterkę filtra prądu (całkiem go wyjąłem i to samo, pomierzyłem miernikiem i nie ma przebić na filtrze). Na próbę odłączyłem uziemienie wenątrz pralki - wyłącznik nie wyskakuje, pralka działała, ale silnik wogole nie kręci.
    Mierzyłem miernikiem opór na kablu zasilającym : między jednym przewodem a masą ok 400 KOhm , między drugim a masą ok 20 KOhm (jeżeli można to w ten sposób mierzyć - nie znam się za bardzo)
    Proszę o pomoc.[/img]
  • REKLAMA
  • #2 2896642
    staszekf
    Poziom 33  
    Ocena: 498
    Prawdopodobnie uszkodzony filtr przeciwzakłóceniowy,pomiar omomierzem w tym przypadku nie jest miarodajny.
  • REKLAMA
  • #3 2896663
    fryzbi
    Poziom 15  
    Ocena: 18
    Kolego nie ryzykuj tak odłączając uziemienie. To Twoje życie i Twojej rodziny. Jeżeli nie znasz się na elektryce to zawołaj kogoś kto ma uprawnienia niech Ci sprawdzi. To jest tylko dobra rada.
    Pozdrawiam
  • #4 2896668
    Krzysztofvmax
    Poziom 14  
    Ocena: 30
    sprawdź induktorem( jeśli masz możłiwość) czy jest przebicie na mase, być może programator jest uszkodzony,
  • REKLAMA
  • #5 2896738
    zmasakrowany
    Poziom 11  
    A czy bez filtra powinno działać poprawnie? Odłączyłem go i połączyłem kable za sobą , ale to samo. Pozatym masa z obudowy jest podłączona do gniazdka (chyba nie grozi porażeniem)
  • REKLAMA
  • #6 2896845
    fryzbi
    Poziom 15  
    Ocena: 18
    Przyczyn może być wiele: