Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Candy CBL 85. Problem chyba z uziemieniem

09 Sie 2006 11:10 2509 8
  • Poziom 10  
    Witam!
    Pralka zaczęła wywalać wyłącznik przeciwuziemieniowy (chyba to się tak nazywa). Jak tylko podłączę pralkę do sieci natychmiast wyłącznik wyskakuje. Wykluczam raczej usterkę filtra prądu (całkiem go wyjąłem i to samo, pomierzyłem miernikiem i nie ma przebić na filtrze). Na próbę odłączyłem uziemienie wenątrz pralki - wyłącznik nie wyskakuje, pralka działała, ale silnik wogole nie kręci.
    Mierzyłem miernikiem opór na kablu zasilającym : między jednym przewodem a masą ok 400 KOhm , między drugim a masą ok 20 KOhm (jeżeli można to w ten sposób mierzyć - nie znam się za bardzo)
    Proszę o pomoc.[/img]
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 32  
    Prawdopodobnie uszkodzony filtr przeciwzakłóceniowy,pomiar omomierzem w tym przypadku nie jest miarodajny.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 15  
    Kolego nie ryzykuj tak odłączając uziemienie. To Twoje życie i Twojej rodziny. Jeżeli nie znasz się na elektryce to zawołaj kogoś kto ma uprawnienia niech Ci sprawdzi. To jest tylko dobra rada.
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    sprawdź induktorem( jeśli masz możłiwość) czy jest przebicie na mase, być może programator jest uszkodzony,
  • Poziom 10  
    A czy bez filtra powinno działać poprawnie? Odłączyłem go i połączyłem kable za sobą , ale to samo. Pozatym masa z obudowy jest podłączona do gniazdka (chyba nie grozi porażeniem)
  • Poziom 15  
    Przyczyn może być wiele:
    uszkodzona różnicówka - możesz sprawdzić ją np podłączając do gniazdka czajnik bezprzewodowy i zobaczyć czy wyrzuca.
    uszkodzona izolacja na przewodach
    uszkodzony moduł
    uszkodzona grzałka
  • Poziom 10  
    Instalacja elektryczna jest raczej ok. Podłączam inne urządzenia z uziemieniem i wszystko wydaje się w porządku.