logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak skalibrować konwergencję w monitorze CRT Dell P1130 21?

Enstriel 15 Sie 2006 02:50 3050 3
  • #1 2916640
    Enstriel
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Witam,

Odrazu prosze o wyrozumialosc, poniewaz jestem zielony jesli chodzi o elektronike. Glowna moja prosba do Was jest udzielenie rady w kalibracji parametrow monitora CRT.
    Niedawno kupilem Dell P1130 21" za 419zl. Monitor jest podobno nowy, sprowadzony z US. Nie mam zadnych klopotow z geometria, lecz mam male watpliwosci co do konwergencji/czytelnosci.
    Pragne jeszcze wspomniec jedna wazna rzecz. Przed tym monitorem kupilem pierw LG 1980Q 19" ktory mial powazna wade z podswietleniem, lecz udalo mi sie dostac pieniadze spowrotem. Nastepnie zrezygnowalem z kupna LCD, poniewaz przekonalem sie juz, ze nie znajde nic odpowiadajacego moim wymaganiom, tak wiec zdecydowalem sie na Viewsonic'a P227fB. Ale niestety z tym monitorem mialem jeszcze wiecej klopotow niz z LG. Dluga historia krotko, kolejny raz dostalem zwrot pieniedzy i teraz wlasnie wyladowalem z Dell P1130. Tak wiec moja historia z monitorami nie ukladala sie jak do tej pory dobrze, wiec moje wyobrazenie o 'sprawnym' monitorze moze byc troche znieksztalcone.

Wracajac do monitora. Pierwsza sprawa, czytelnosc. Czy pracujac na monitorze 21", na rozdzielczosci 1600x1200@85Hz moge liczyc na czysty i wyrazny obraz tak jak na 'nowym i sprawnym' monitorze 19" przy 1024x768@100 ? Jesli nie, to co oprocz wylaczonej moire, jaknajlepiej ustawionej konwergencji globalnej-poziomej/pionowej i poziomej-gornej/dolnej moge cos jeszcze ustawic? Moze jakas wewnetrzna kalibracja/ustawienia konwergencji?