Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka POLAR SL 348 XW silnik ma za wysokie obroty

17 Sie 2006 22:56 3920 9
  • Poziom 10  
    Ta pralka ma włoski silnik komutatorowy. Uszkodzenie uzwojenia wirnika objawiło się brakiem mocy tzn beben z praniem nie mógł się obrócić.
    Po przezwojeniu wirnika okazało się, że silnik jest aż "za mocny" tzn wchodzi od razu na wysokie obroty powodując wylewnie wody z pralki, również poprzez wąż odpływowy oraz "rzucanie" pralką. Co jest tego przyczyną i jak usunąć tę usterkę ?
    Czy drut nawojowy na wirniku i na stojanie ma mieć jednakową średnicę ? Bo na wirniku widzę zdecydowanie cieńszy .
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Witam, może poprostu triak sterujący pracą silnika ma zwarcie ? Jeżeli dobrze pamiętam ten triak to jakiś BTB , spróbuj zmienić go na nowy, wydatek rzędu 5 zł. Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam
    Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    My tu gadu gadu a gdzie jest kst6 ?
  • Poziom 10  
    Ano jestem i nadal nic nie wiem. Przewody do cewki tacho nie były zamieniane więc są na swoim miejscu.
    Pozostałych rzeczy nie umiem sprawdzić. Przed wymianą wirnika wszystko działało (oprócz ma się rozumieć wirnika) więc powinno i teraz.
    Serwis twierdzi, że wirnik jest ok , nie chce samego silnika - tylko całą pralkę.
    Obawiam się, że do już zapłaconych 165 PLN (przezwojenie wirnika + wymiana łożysk , pralka ma 9 lat) dojdzie niewiadomo ile.
    Może jednak ktoś "przećwiczył" ten temat do końca ?
  • Pomocny post
    Moderator Elektrotechnika
    Odpowiedż masz w poscie kol.postrzępiony,jeśli masz problem ze sprawdzeniem triaka,to zanieś moduł do elektronika.Jak sprawdzić triak było na forum AGD i SYSTEMY GRZEWCZE użyj funkcji szukaj(możesz wpisać typ pralki lub triak i prześledzić wypowiedzi).Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Witam, jak sprawdzić triak masz tutaj:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...9&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

    Triak znajduje się na module sterowania. Jeżeli nie wiesz jak wygląda, to jest to czrna kosteczka z trzema wyprowadzeniami przymocowana do aluminiowego radiatora. Najlepiej go wylutować i bez zbędnych ceregieli wlutować nowy. Będziesz miał przynajmniej jedną pewność. Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Moderator Elektrotechnika
    :arrow: postrzępiony
    Pozwól kol.kst6 uczyć się jak pomocna jest w rozwiązaniu problemu funkcja szukaj.Radość z samodzielnego znalezienia rozwiązania będzie większa i nie będzie powielania tematów,a na pewno poszerzy swoją wiedzę. :wink: Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    No to mamy już rozwiązanie problemu !!
    Wirnik został przewinięty na nowe uzwojenie, dostał nowy komutator i łożyska. Przy przyjmowaniu wirnika do naprawy pracownik serwisu wykręcił magnes prądniczki tacho aby się nie uszkodził i mi oddał. Na śmierć o nim zapomniałem ! Mea culpa !! Ale dzięki temu, zamiast uszkodzenia magnesu uszkodzono mi gwint wewnętrzny w wałku wirnika (M7). Oczywiście nikt w serwisie nie przyznał się do tego ! Podejrzewam, że gwint uszkodzono przy wymianie łożysk. Po reklamacji naprawiono gwint, wkręcono magnes i dzisiaj po odbiorze silnika zamontowałem go sam w pralce i już praleczka działa aż miło !!!
    W międzyczasie wymieniłem triaka na nowego BTB16, mimo, że stary BTB 15 nie wykazywał usterki (jak miał wykazywać - skoro magnes nie był wkręcony ?!).
    Tak jednak zawsze się dzieje gdy człowiek robi coś raz na 10-20 lat. Tylko od czego są w tym p......m kraju tzw "fachowcy" ???!!!