Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF IV TDI- Tykanie przekaznika 109 i pompy+migająca lampka

djczapla 22 Sie 2006 05:01 30111 14
  • #1 22 Sie 2006 05:01
    djczapla
    Poziom 9  

    Witam! Mam problem z golfem 1.9 tdi, nie odpala, po włączeniu zapłonu miga kontrolka od świec, tyka przekaznik 109 umieszczony obok bezpieczników oraz elektrozawory na pompie! Wariuje rowniez obrotomiez. Czy to moze byc wina zwarcia w instalacji, jak tak to gdzie? Do czego służy przekaźnik? Proszę o pomoc?

  • #2 22 Sie 2006 08:51
    Usunięty
  • #3 22 Sie 2006 17:44
    djczapla
    Poziom 9  

    Wymienilem ten przekaźnik(109 za skrzynką z bezpiecznikami), ale wciąż to samo. Po wyjęciu jego nic nie tyka, ale silnik nie odpala. Po zwarciu styku w przekaźniku nadal tyka pompa.

  • #4 22 Sie 2006 19:36
    firdy
    Poziom 21  

    Może masz uszkodzoną mase łączącą silnik z nadwoziem wtedy tak się dzieje.
    Pozdrawiam

  • #5 25 Sie 2006 05:21
    djczapla
    Poziom 9  

    Sprawdzałem mase i jest ok. Nadal nie wiem co moze byc, a nie mam możliwości podpięcia do komputera. Co robić!!! Wygląda na zwarcie, tylko gdzie?

  • #6 25 Sie 2006 10:54
    viper555
    spec od auto-elektro

    To naprawdę wygląda na brak masy lub słaby akumulator. A czy rozrusznik wogóle kręci. Pozdr.

  • #7 25 Sie 2006 15:20
    firdy
    Poziom 21  

    A czy sprawdziłeś mase miernikiem między nadwoziem, czy tylko popatzryłeś ( dość często wygląda że jest dobrze)
    Pozdrawiam

  • #8 06 Wrz 2006 03:45
    djczapla
    Poziom 9  

    Podpiołem auto do komputera i brak łacznosci. Czy to komputer wysiadł czy może to coś innego? Co dalej? Masa oki, sprawdzalem miernikiem, silnik kreci!!!!A nie zapala!!!!

  • #9 06 Wrz 2006 14:40
    maryca
    Poziom 17  

    Zewzyj styki w przekazniku 109 i w tedy zapali , albo podaj mase na ten przekaznik tylko nie pamietam ktora noga.

  • #10 06 Wrz 2006 18:37
    jkm73
    Poziom 20  

    zmierz napiuecie na tym przekazniku,przewod cienki ,niebiesko-zolty,powinno byc 12v ,po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon 0 v,ale skoro piszesz z e zwierales styki i dalej du.. ,a jednoczesnie nie ma komunikacji z silnikiem to ja zdjalbym podszybie i obejrzal zlacze sterownika silnika,czasem zatyka sie odplyw wody i sterownik plywa:). sprobuj skomunikaowac sie z absem i zegarami zobaczysz co wyjdzie

  • #12 10 Wrz 2006 05:58
    djczapla
    Poziom 9  

    zdjołem podszybie i faktycznie sterownik poływa, co dalej, suszyć czy orazu wymienić?

  • #13 09 Maj 2009 14:42
    382154
    Usunięty  
  • #14 09 Maj 2009 15:20
    Usunięty
  • #15 09 Maj 2009 16:05
    Sztomel
    Poziom 34  

    podaj na N109 12V bezpośrednio z plusa akumulatora albo wyjmij z niego tłoczek i wtedy silnik odpali, trzeba ponownie przelutować styki na przekaźniku 109 a nie je czyścić - to nie brudny stół po obiedzie, jeśli kolega wymieniał przekaźnik 109 i nadal to samo to albo kostka stacyjki albo przekaźnik w module alarmu albo chwilowy brak połączenia pomiędzy sterownikiem a elektrozaworem N109, na pompie tyka albo N109 albo nastawnik się kalibruje - sprawdzić również styki na 10-cio pinowej złączce idącej z pompy wtryskowej.
    Jeśli na Vagu nie pokaże żadnego błędu to ewidentnie przekaźnik 109 nie zasila sterownika i dlatego sterownik nie zapisuje błędu, jeśli przerwa w zasilaniu N109 jest na drodze sterownik - N109 to błąd będzie zapisany.
    Silnik można odpalić nawet bez przekaźnika 109, można go całkowicie wyjąć, nie odpala bo sterownik nie podaje zasilania 12V na elektrozawór N109 na pompie wtryskowej, wystarczy, że podepnie się kabelkiem N109 na "krótko" z plusa akumulatora i silnik odpala i jedzie tylko, że tak jak SDI ale ważne, że zawsze można do domu dojechać.
    Elektrozawór jest zasilany jednym przewodem w kolorze czarnobiałym i tu jest widoczny na fotce poniżej :
    GOLF IV TDI- Tykanie przekaznika 109 i pompy+migająca lampka
    a tu widoczny sam elektrozawór N109 i jego tłoczek :
    GOLF IV TDI- Tykanie przekaznika 109 i pompy+migająca lampka

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME