Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Abimex diagnostyka raz jeszcze...

22 Sie 2006 20:57 5007 11
  • Poziom 17  
    ..walcze z Polajem 95r. na systemie wtrysku Abimex lub Multec...jeszcze nie rozróżniam jaka to różnica...jest to auto ojca i gdyby nie to nie robił bym tego napewno....mianowicie....poleciały w nim cewki WN...przebijały....cewki podstawione inne...auto odpali i jest wszystko OK...jak na poloneza ;) ..ale....pali dużo....kopci przy przygazowaniu jak lokomotywa troszke....wiec postanowiłem że go podłącze pod kompa.....zrobiłem elegancki kabelek na 3 rezystorkach...program dosowski FSO-ECM monitor ...wszystko z elektrody....podłaczam jak w opisie i d..a ...walczyłem z tym na kilka sposobów i nie chce sie połączyć...po odpaleniu programu pisze że transmisja ALDL rozpoczęta i czy kabel połaczony...naciskam enter lub inny klawisz...wyskoczy na moment że 0 błedów i wskoczy plansza z pomiarami....ale nic nie pokazuje żadnych wartości....jak to ugryść...do uściślenia komp i wtyczka diag jest pod schowkiem..sonde podmienilem bo tamta chyba juz sie skończyła...testowałem ją na urządzonku do sondy..ale nadal kopci.....może już olej bierze.....wszystko możliwe....ale chciałbym to sprawdzić na kompie....druga sprawa.....chodzi dość długo....rozgrzeje sie bardzo dobrze az do kilkutrotnego załaczenia wentylatora i w pewnym momencie czy to na wolnych czy na wyższych silnik momentalnie zgaśnie...i nie idzie go juz odpalić.....nie wtryskuje paliwa.....a ciśnienie jest bo po zdjęciu wężyka przy wtrysku i przekluczeniu to tryśnie mocno...nie ma szans zatkac palcem....rozłaczyłem kompa(reset) i po załaczeniu odpalił...znowu pochodził z 5 min. i zgasł...tym razem juz nie odpalił...trzasnąłem maske i koniec na dziś....ma ktoś jakies pomysły co źle robie przy diagnostyce?...acha....na samodiagnostyce 0 błedów...nawet jak sie wyłaczy....tylko 12 kod...i jeszcze jedno....przed naprawą...przeleciałem wszystko o polonezach na forum przez dwa dni !...
  • Poziom 15  
    może zaopatrz się w schemacik i se posprawdzaj masy i zasilania(silną żarówką) , i pomierz sygnały z czujników i napisz czy to jednopunktowiec Multec(chyba tak,bo złącze pod schowkiem).
  • Poziom 17  
    ...tak oczywiście to jedno punktowiec...chcialbym bardzo sie skomunikować z Nim....by cos wyszło wiecej...a jak ma ktoś moze schemat pod reką to od czego jest przewód czerwony przy mniejszej wtyczce przy sterowniku o oznaczeniu na kostce B1..bo cos tam było dlubane....a zauwazyłem to dopiero pod koniec dłubaniny..podejzewam że to zasilanie....
  • Poziom 17  
    ..kabelek robiłem i wg. bialego schematu i wg. czarnego.....(zamienione rezystory)..sterownik jest oryginalny polonez...aluminiowa puszka od razu widać że polski z napisem FSO Polonez 1.6 z katalizatorem....
  • Poziom 30  
    Zastanawiam się czy czasami nie potrzeba było do tego kabla zwierać pinów od samodiagnozy.
    Jak ktoś cos takiego używał to niech napisze czy czasami dane na ekranie nie zmieniaja sie z odświerzaniem około 1.6 sekundy na ekran.
    Jeżeli tak to napewno trzeba zewrzec piny AB w złaczu - inaczej sterownik nie wysyła komunikatów aldl-160.
  • Poziom 25  
    Na sam początek zewrzyj piny A i B w złączu diagnostycznym(bez podpinania komputra),przekre stacyjke(ale nie zapalaj silnika) i odczytaj błedy za pomocą lampki kontrolnej silnika.Na poczatku zawsze wyskoczy ci błąd 12.Ważniejsze są te,ktore wyskoczą ci jako nastepne.
  • Poziom 27  
    A ten program uruchamiałeś pod czystym DOSem??
  • Poziom 10  
    Musisz sprawdzić czujnik położenia wału takie ustrojstwo na obudowie rozrządu może być uwalony kabelek, druga propozycja,dostań sie do paska rozrządu i sprawdź ustawienie kół czy znaki są odpowiednio(mógł przeskoczyć pasek, wymień kable WN, po zdjęciu pokrywy filtra powietrza możesz zobaczyć czy dobrze podaje wtryskiwacz, wyjmij silniczek krokowy i zobacz czy lekko da sie przesuwać trzpień jesli tak to wporządku jeśli nie to benzynka ekstrakcyjna i mycie. Komputer napewno nie zdjagnozuje czy bierze olej.
    A tak wogóle to po twoim opisie nasuwa mi sie tylko jedno uszczelka pod głowicą. Jak wszystko posprawdzasz to pisz .
  • Poziom 17  
    a więc tak !....program monitor odpalił....rzeczywiście okazało sie że nie odpalałem go pod dosem tylko z poziomu windy 98....czujnik MAP pokazuje na wolnych ok. 30kPa jak dodam gazu to nieznacznie sie zwiekszy tak do 40-50kPa...jak odepne wężyk podcisnienia to podskoczy do 100kPa...podcisnienie jest bo jak odepne to od razu silnik chce zgasnąć...a palec zasysa ,mocno :)...sonda oscyluje w granicach 500-600mV...czasami pojawia sie napis UBOGA ale w wiekszości przypadków BOGATA...potencjometr przepustnicy na wolnych ma ok. 0.4V a na wysokich obrotach maxymalnie podchodzi do chyba 1.5V..błędów zero...chyba że sam je zasymuluje to pokaże...tylko potem nie wiem jak je usunąć programem...wtryskiwacz tak na oko podaje..hmmm...w kadecie 1.4 była widoczna mgiełka...tutaj tak jakby ta mgiełka bardziej kroplista ale rozpyla...ciśnienia paliwa jako tako nie sprawdzalem manometrem ale jak wężyk przy wtrysku przytkałem palcem i włączyłem stacyjke to nie było szans na zatrzymanie...czujnik temperatury pokrywa sie ze wskazaniami w kompie...obroty z zimnego stopniowo spadają...olej wiadomo jak to polonez napewno cos tam bierzez ale ta sadza mi na bopgata mieszanke wygląda...nie wiem jeszcze jak ma dokładnie działać czujnik podcisnienia i potencjometr przepustnicy....może uda mi sie jakos zamiescić dane z tego monitora to bym je zamiescił bo było ich troche wiecej...dalej czekam na Helpy....i narazie dziekuje za dotychczasową pomoc
  • Poziom 21  
    witam sprubuj zrobic tak odłacz plus od akumulatora zostaw na noc rano podłącz i odpal silnik bez dodawania gazu poczekaj az 3 razy właczy sie wentylator i zobaczymy jesli nic to nie da podmien komputer w samochodzie i zrób to samo co wyrzej poz.
  • Poziom 10  
    do resetu kompa nie potrzeba zostawiać auta na noc poza tym auto programuje sie do jednego włączenia wentylatora nie ma potrzeby grzać go aż tyle czasu
  • Poziom 14  
    W którym miejscu w Polonezie jest złącze ALDL ( czy jest w wersji 1.6 MPi )