logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Gericom TA796 - szyjka kineskopu świeci, ale brak napięcia

markus4 29 Sie 2006 20:49 1028 3
  • #1 2967046
    markus4
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    witam wszystkich!
    pomocy mam dwa takie same monitory w naprawie :
    w pierwszym nic nie działa nawet dioda się nie zapala a napięcia z przetwornicy zaniżone,w drugim dioda się świeci słychać cyknięcie stycznika szyjka kineskopu świeci ale po za tym nic napięcia opisane na płycie głównej ok.nie mam doświadczenia z monitorami dlatego proszę o pomoc tym bardziej że nie mam schematu. jedyne co łączy te monitory to zimny lut jakby wypalony na c642.podlutowałem i efekty jak napisałem wyżej.
    Pozdrawiam
  • #2 2969058
    fioleowy
    Poziom 20  
    Ocena: 35
    A czy po podkręceniu napięcia G2 na powielaczu pojawia się świecenie kinola?,jeżeli tak to na początek proponuję sprawdzić kabel sygnałowy może jest przerwany.Co do tego ,co wcale nie działa,jest za mało konkretów,tzn. czy mosfet sterujący napięciem na odchylanie jest dobry?,może coś obciąża,a może wymiana elków w przetwornicy i za nią da jakieś rezultaty.Powodzenia
  • #3 2972843
    markus4
    Poziom 11  
    elo!
    jeżeli chodzi o ten co świeci dioda to regulacja G2 nic nie daje jak pisałem napięcia ktore są opisane sa dobre ,czy może to być hot ? jak go sprawdzić? a ten drugi zaczynam od zasilacza i znalazłem uszkodzone dwa tranzystory Q519 i Q 520 A733P i C945P co może być powodem ich spalenia? i tak nie mam dziś tych tranzystorów

Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

coś nowego przy tym co ma napięcia stwierdziłem usznodzony Q612 czyli J449 oczywiście wymieniłem ale bez efektu plus taki że się nie spalił po załączeniu pomocy jeżeli ktoś wie co może być z tym monitorem.
    pozdrawiam
    ........................................................................................................