logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować prosty czujnik odległości dla początkującego?

amatorek01 31 Sie 2006 11:58 3505 10
  • #1 2972667
    amatorek01
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Witam. Chciałem zbudować jakiś bardzo, bardzo prosty czujnik odległości. Szukałem na forum, ale tam są jakieś skomplikowane wzory itp. Chciałbym aby ktoś mi wytłumaczył jak po kolei to zbudować (jakie części, skąd je skombinować, itp.) Jestem laikiem dlatego proszę o jasne wypowiedzi.
  • #2 2972823
    petrox
    Poziom 16  
    Ocena: 4
    Jakie ma być zastosowanie tego czujnika?
  • #3 2973187
    amatorek01
    Poziom 11  
    Buduję takiego ałego robocika i chciałbym aby zastosowanie było takie, że jak robocik napotka jakąś przeszkodę aby spróbował ją ominąć lub coś w tym stylu. Zasięg może być bardzo mały.
  • #4 2973266
    cackoarek
    Poziom 26  
    Ocena: 59
    Są dostępne czujniki ultradźwiękowe.... zbudowane z nadajnika i odbiornika. Przykład zastosowania: w czujnikach cofania w samochodach.
  • #5 2973275
    amatorek01
    Poziom 11  
    Z tym, że chciałem sam coś takiego poskładać.
  • #7 2975940
    amatorek01
    Poziom 11  
    Tak, takie coś by mi odpowiadało.
  • #8 2976167
    petrox
    Poziom 16  
    Ocena: 4
    Prosze, zawiera też płytke drukowaną [*.pdf]:
    Załączniki:
    • Prosty sonar.rar (218.25 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • #9 2976527
    pndemon
    Poziom 19  
    Ocena: 18
    No ok, ale z tego nie bedziesz wiedział w jakiej to jest odległości, co najwyżej, że jest.

Mogłbyś np. mierzyć czas od nadania do odebrania, ale nie jestem pewien jak by to działało.