Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Tempra sw 2.0 i.e. IAW4J.08

05 Wrz 2006 20:43 2216 5
  • Poziom 30  
    Witam
    Już kiedys zadawalem pytanie dotyczące tego auta.
    Auto mojego ojca.

    Fiat Tempra SW 2.0 i.e. automatyczna skrzynia biegów, abs, elektryczne wskażniki, elektryczne szyby. Auto ma rok produkcji 1994 ale było testowym autem w fiat auto poland wiec prawdopodobnie 1993 to faktyczny rok produkcji.
    Sterownik silnika to IAW4J.08.
    Autojest tak specyficzne (jeden z dwóch (nie licząc tego 4x4) w polsce).

    Ostatnio sie tak porobiło (po nocy) że wogóle nie trzyma wolnych obrotów (są bardzo malutkie, a jak sie przygazuje to silnik potelepie sie trochę i zgaśnie).
    Oczywiście chodzi tak jakby na dwa takty (cos jak ssanie) ale wszystkie iskra jest na wszystkich świecach (zdejmowaliśmy fajki podczas pracy i wtedy mozna poznać różnicę). Do tego jak sie przytryzmuje silnik recznie do nagrzania to z rury wydechowej charakterystyczny zapach bogatej mieszanki.

    W serwisie fiata próbowali się podłaczyć komputerem ale nie da sie (to co oni tam mają to tylko potrafi podłaczyć sie do P8).

    Potrzebuje info kto jeszcze może się podłaczyć (ma odpowiedni soft i kabel) do tego - trzeba zdiagnozować co jest nie tak - w granicah warszawy.

    Serwis fiata odmawia pomocy a podmiana czujników może okazać sie długa i być może niepołacalna (zamawianie i ściąganie cześci z fiata we włoszech) - mogą już też nie mieć niektórych elementów).

    Za wszelkie fachowe porady dotyczące tego systemu MM będe bardzo wdzięczny.
  • Poziom 15  
    Sprawdzałeś luzy zaworowe?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    elektrit napisał:

    Ciekawy ten serwis,fiat lancia tester tego webera-marelli czyta bez pudła,ale trzeba wybrac prawidłowo sterownik.


    Przepraszam elektrit że sie wtrące - bydgoskie ASO Fiata też klęka przy tych ECU - odsyłaja do firmy w Gnieźnie . Ja mam tester fiatowski ( starszej daty) i na złość nie mam też kości do tych sterowników :cry:
  • Poziom 30  
    Tam gdzie byłem w serwisie mieli chyba examiner - taki program. I Tam na ekranie najpierw była marka (fiat lancia alfa i chyba coś jeszcze (chyba były cztery)). Sam program był po polsku. Potem lista samochodów po lewej (modeli) i po prawej wersja silnika. I co by gość nie wybierał z podobnych to zawsze w nawiasie pokazywało P8 albo 8P). Podobno te 8P to standardowy moduł dla silników 2l fiata. Ale to konkretne auto ma dodane parę rzeczy i widocznie fabryka zmieniłą sterownik na inny (albo komórka tamtejszego obr).

    Czujnik sprawdziłem i o ile dobrze pokazywał to dało się odczytać jakieś 730 (albo 1700) parę ohmów w temperaturze około 60 stopni. I dodatkowo rezystancja malała wraz ze wzrostem temperatury.
    Co gorsza lampka check nie zapala się podczas pracy silnika. Sprawdze jeszcze czy siezaświeci jak odepnę jakieś czujniki.

    PAmięć resetowana zdjęciem klemy ale to nie pomaga - było odłaczone cały weekend i dalej to samo.
    Luzy sprawdzę jak wstanę po pracy, a czujniki przydało by się pooglądać na ekranie (a tu zonk).
  • Poziom 15  
    Sprawdż jeszcze regulator ciśnienia paliwa-po zdjęciu przewodu podciśnieniowego i zatkaniu go czy jest różnica.Sprawdż MAPSENSOR na wolnych obrotach nie powinno być więcej niż 2V.