Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PROBLEM-podłączenie xenon do volvo S60

creox 17 Paź 2006 15:21 11553 12
  • #1
    creox
    Poziom 10  
    Witam,
    Mam problem - zamontowałem lampy xenonowe do VOLVO S60 2005rok, wczesniej auto mialo zwykle lampy-ktore ulegly uszkodzeniu. I po podpięciu i włączeniu świateł, lampy tylko błyskają - zapalaja sie i gasną, a na desce rozdzielczej pojawia sie kompunikat o spalonej żarówce. Prawdopodobnie komputer odrzuca je ze względu na inne obciązenie. Może ktoś walczył z tym tematem i coś poradzi, ewentualnie jakiś warsztat co zna ten temat i zrobi to porządnie - bo serwis to chce od razu pół samochodu wymieniac.
    Pozdrawiam i dzieki za pomoc
  • #2
    Roli
    Poziom 26  
    Jeżeli chodzi o komunikat na desce rozdzielczej to dzieje sie tak dlatego że komputer zauważył spadek oporności (kontrolka o spalonej żarówce) i powiadamia kierowce że coś jest nie tak. Wyjściem z tej sytuacji jest założenie dodatkowego opornika, który spowoduje że opór z obwodzie bedzie taki jak na seryjnych żarówkach. Co do błyskania to może to być wina właśnie tej kontrolki sygnalizacyjnej (istnieje możliwość że jest to połączone ze sobą) lub przetwornica zasilająca xenony jest walnieta i tylko daje wysoki pik napięcia do załączenia żarników ale nie podtrzymuje niższego napięcia (chyba ok 80V) koniecznego do prawidłowego ich działania.
  • #3
    creox
    Poziom 10  
    Witam, xenony jak podłącze "na krótko" - bezpośrednio do akumulatora to świecą, także to nie przetwornica. Raczej to sprawa tego obciążenia.

    Może ktoś mi poleci jakiegoś fachowca lub warsztat który podjąłby się zrobienia tego w okolicach Łomży/Białegostoku ew. Warszawa?
  • #4
    diesel5857
    Poziom 21  
    w sterowniku masz zapis o lampach zwykłych i trzeba przestawić na xenon
    polecam niestety serwis
    jest to sprawa zmiany przez kompa.
  • #5
    creox
    Poziom 10  
    o to chodzi ze serwisy autoryzowane nie chcą tego robic, "bez wymiany połowy auta" - samopoziomowanie itd.-podobno wytyczne szwedów.

    Czy jest ktos kto potrafi to zrobic?
  • #6
    aadee
    Poziom 10  
    w VOLVO s60 jest problem taki ze jesli masz autko po 2004 roku to szwedzi tak madrze zrobili autko ze jak nie miales xenonow a zamontujesz to nie beda swicili dlatego trzeba przeraBIAC komputer w aucie a koszt takiej przerobki w serwisie ok 1000zl i nie jest to z dnia na dzien.

    jesli masz s 60 przed 2004 to lampy swieca bez problemu..
    pozdrawiam

    ps a co do samodzielnych ingerencji w komputer to nie radze bo volvo ma tak czula elektronike ze mozesz cos zwalic a koszty pozniej beda katastrofalne.
    pozdrawiam Adam
    501 166 266
  • #7
    marcintt
    Poziom 2  
    I jak kolego rozwiązałeś ten problem ?? U mnie jest to samo, wymieniłem lampy na xenon w golfie V i objawy te same. Pojutrze jade na komputer, żeby przestawili mi na xenon, ale z tego co wiem to montują przekaźnik i też będzie dobrze
  • #8
    sivvy
    Poziom 2  
    Dokładnie tak jak pisze kolega - zamontuj przekaźnik i wykorzystaj prąd do świateł mijania jako impuls - prąd do zasilania xenonów pociągnij z mocnego plusa. Wtedy jak będzie się pojawiać komunikat na tablicy to trzeba będzie to zrównoważyć opornikiem. Ja tak zrobiłem w S80.
  • #9
    Pablo1964
    Moderator
    creox napisał:
    o to chodzi ze serwisy autoryzowane nie chcą tego robic, "bez wymiany połowy auta" - samopoziomowanie itd.-podobno wytyczne szwedów.

    Nie, to są wytyczne bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nie zapominajcie także o spryskiwaczach reflektorów, bez tego samochód nie przejdzie przeglądu a i na drodze może być problem z misiem.
  • #10
    AnndY
    Poziom 11  
    samochod przejdzie przegląd..
    ale dostać xenonem po oczach ciemną noca to niemiła sprawa...
    dołuż samopoziomowanie skoro cie stac - oszczedzisz przekleństw innych pod swoim adresem.

    A do Roli - spalila sie zarówka to oporność spadła...?? na boga skad to chłopie masz??
  • #11
    Grosheck
    Poziom 12  
    Witam,

    mam identyczny problem z podłączeniem xenon HID do Volvo S60 z 2006r.

    Na moment błysną i już nie świecą. Problemem jest komputer, który ponoć zczytuje opór na żarówce i jesli jest inny niż 55W to mysli, że jest przepalona i nie ma zasilania.

    Rozwiązaniem jest bardzo drogie przeprogramowanie komputera Volvo albo kupno takiego zestawu:

    HID 55 Watt

    czy może ktoś napisać, czy faktycznie ten HID 55W ma szanse zadziałać?


    Link poprawiłem. Sady
  • #12
    Grosheck
    Poziom 12  
    co jest problemem tym razem?

    to ze odkopuje temat z 2007?

    gdy zakładam nowy tez odpowiedzi nie ma...

    czy napisze mi ktoś odważny wreszcie ze takiej wiedzy w narodzie nie ma?
  • #13
    picjaa
    Poziom 2  
    Witam, zamierzam sie z zakupem xenonów do s 60 2002 rok, czy u mnie bez problemu zadziałają ? czy bede tez musiał zmienić oporność ???
    Proszę o informacje, bo sprzedający na allegro nie potrafią odpowiedzieć mi na to pytanie.

    lub @ picjaa(malpa)o2.pl

    Pozdrawiam
    picjaa