Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra - problemy z odpalaniem na zimnym silniku

24 Paź 2006 11:16 14124 33
  • Poziom 10  
    Moja astra F 1.6 przy odpalaniu na zimnym silniku na benzynie przygasa i nie łapie obrotów, dopiero po pewnym czasie jak się trochę rozgrzeje chodzi prawidłowo. Niedawno zakładano mi instalację gazową BRC BLITZ i po przejechaniu ok. 800 km zaczęły się opisane problemy. Byłem u "gazowników" i twierdzą, że wszystko sprawdzili i jest ok, odłączyli podobno teraz komputer gazu od silnikowego ale problem nie zniknął. Zapraszają na kolejną wizytę ale tym razem płatną bo to nie wina gazu...
    Przez założeniem gazu auto zapalało na benzynce idealnie.
    Miał ktoś z Was podobny problem z odpalaniem? Co może być przyczyną?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Jest to silnik X16SZR 75KM
  • Poziom 12  
    Sprawdź czujnik temperatury silnika.
    Jeśli nie potrafisz to jedź do warsztatu.
    Jest to bardzo częsty problem spotykany w tych samochodach.
    Prawidłowy odczyt pomiaru to:
    20ºC - 2950Ω
    40ºC - 1450Ω
    70ºC - 500Ω
  • Poziom 10  
    Sprawdzić sprawdzę, ale na gazie odpala dobrze, więc podejrzewam, że gdyby to był czujnik temp. to na gazie też by "wariował", choć może się mylę?
    Tak jeszcze zauważyłem, że jest mały wyciek przy uszczelce pokrywy zaworów, może mieć to wpływ na odpalanie zimnego silnika?
  • Poziom 12  
    Sprawdź.
    Odpalanie na benzynie nie ma nic wspólnego z odpalaniem na gazie. Sterownik gazowy nie bierze pod uwagę wskazań czujnika temperatury silnika sterowania układem benzynowym tylko ma swój własny zamontowany w parowniku instalacji gazowej.
    W momencie uruchamiania pojazdu na benzynie jedną z najważniejszych rzeczy jest temperatura silnika i na jej podstawie komputer sterujący silnikiem oblicza skład mieszanki.
    Przy rozruchu zimnego silnika mieszanka powinna być wzbogacona co odpowiada włączeniu ssania w starszych samochodach, czyli więcej paliwa i mniej powietrza.
    W momencie gdy wadliwy czujnik wskazuje niską oporność komputer "myśli" że silnik jest ciepły i zubaża mieszankę co prowadzi do problemów z uruchomieniem.
    Wyciek z pod pokrywy zaworów nie ma nic do tego, jedynie zwiększa zużycie oleju i psuje estetykę - tym też się zajmij.
    Acha - czujnik temperatury silnika o którym mowa nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury który jest odpowiedzialny za wskazania na desce rozdzielczej, to dwie różne sprawy.
    Więc goń do warsztatu i działaj.
    Gdyby nie pomogło to daj znać.
  • Poziom 10  
    Wymieniłem czujnik temperatury silnika i niestety nic się nie zmieniło... Rano odpalam i znów to samo. Ta cała sytuacja ze spadkiem obrotów i dławieniem trwa dosłownie do 30 sek., jak tylko silnik dostanie troszke temperatury obroty wzrastają do ok 1100 i silnik pracuje już równo.
    Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyn?
  • Poziom 15  
    Taki sam problem miałem w Lanosie. Piszę, bo to prawie Opel (prawie robi dużą różnicę).
    Też wymieniłem czujnik temperatury i nic.
    Okazało się, że to wina "ruskiej" benzyny, która miała coś koło 80-iu oktanów. Jak tylko robiło się zimno były problemy z odpalaniem, a odpalam tylko na benzynie, taka instalacja.
    Od tamtej pory tankuję tylko w stacjach benzynowych i jest po problemie.
    Może masz zwietrzałą benzynkę?:idea:
  • Poziom 10  
    To na pewno nie jest również wina złego paliwa. Na poczętku odpalałem na benzynie z Orlenu, a teraz (też myślałem, że to wina złego paliwa) zatankowałem v-powera i problem nie zniknął.
  • Poziom 10  
    Nikt już nie wie co może być jeszcze przyczyną kiepskiego odpalania:(...? Nie ukrywam, że to odpalanie jest troszkę "wkurzające":) Może jednak ktoś jeszcze miał taki problem i wie gdzie można szukać przyczyn.
  • Poziom 12  
    sprawdz czy przy mikserze od gazu jest zrobiony przelot na uszczelce.ten od wolnych obrotow.typowa usterka,niedpatrzenie
  • Poziom 10  
    Hmmm... jeżeli mixer to ten element zamontowany powyżej silniczka krokowego w mojej astrze do którego dochodzą węże gazowe to jest tam jakis wyciek. Ale czy to może być powodem problemów w odpalaniu zimnego silnika na benzynie?
  • Poziom 19  
    Może żeczywiście lewe powietrze, ale zrób doświadczenie pojeździj jeden albo dwa dni tylko na bęzynie i sprawdź jak odpala. Mój znajomy miał taki problem podłączałem Techa i za bardzo nic nie widziałem jedynie poprzestawianą adaptację ale w granicach przyzwoitości, po takim doświadczeniu jakie mu zaproponowałem porblem znikł. Pojechał do mądrego gazownika ustawił komputer gazu i po problemie.
  • Poziom 25  
    odłącz klemę akumulatora na kilka minut
    zresetuje sie komp, załóż klemę i odpal
    daj znać czy sie coś zmieniło, czy jest poprawa
    jeżeli tak to trzeba szukać usterki
  • Poziom 10  
    mam ten sam problem w audi b4 2,0 16V. wymienilem czujnik temperatury i problem nie znikl. teraz mechanior twierdzi ze jest problem z czujnikiem polozenia przepustnicy gdyz tak wskazuje komputer. i teraz nie wiem co robic gdyz to jest drogi problem.a z tego co slyszalem to problem moze jeszcze byc w zaworze zwrotnym w pompie paliwa. sam widzisz ile tego moze byc. pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Jazda tylko na benzynie jak i też odłączanie zasilania od akumulatora nic nie daje gdyż już to przerabiałem na poczatku gdy pojawił się problem. Może rzeczywiście być to coś z przestawieniem przepustnicy...
    Póki co dziś zawoże znów samochód do gazowników aby jeszcze raz sparwdzili instalację i wyeliminowali ten przeciek spod miksera, może tam się dostaje jakiej lewe powietrze?. Dam znać co z tego wynikło.
  • Poziom 14  
    Proponowałbym sprawdzić ciśnienie paliwa po postoju, może brak odpowiedniego ciśnienia.
    Potencjometr przepustnicy zostawiłbym w spokoju albo go zmieżył przed wymianą.
  • Poziom 10  
    Byłe znów u gazowników, trochę znów pogrzebali, poprzekładali kabli a efekt jest jaki był... czyli problem został. Dam już sobie spokój, w końcu chyba przez ten problem przy odpalaniu silnik mi się nie rozwali:)... chyba. Tak myślałem, że może by jeszcze kable wysokiego napięcia wymienić, ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z niedomaganiem mojego auta? No i w przyszłym tygodniu wymieniam termostat bo już od dawna temperatura silnika podczas jazdy jest niska, ale awaria termostatu też chyba nie ma wpływu na odpalanie auta.
  • Poziom 19  
    Ja bym zrobił tak: wyczyścił przepustnicę, sprawdził jeszcze raz czy nie ssie lewego powietrza i pojechał do kogoś z TECHEM do zresetowania komputera. Pojechał do domu na bęzynie a rano na pewno okaże się że jest ok.
    Czyszczenie przepustnicy to po to żeby przy resetowaniu kompa dobrze się nauczył.
  • Poziom 10  
    Kable za bardzo nie wpłyną na rozruch. Po wymianie chwilę było ok, a to była krórtka chwila. Odłączałem czujnik przepustnicy i też bez zmian. Może faktycznie reset dobrze jej zrobi. Daj znać czy będzie poprawa.
  • Poziom 2  
    Mam podobną usterkę ( astra s-k X16ZS ), nie sądzę by przyczną była instalacja gaz. Problem u mnie wystąpił po 3 latach od zabudowy LPG.
    Również wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej ( kable, świece, filtry) i nic. Mechanicy mówią, że przyczyna tkwi w zasilaniu. Zmierzyłem wydajność pompy paliwa jest 1,15 ltr/min a powinno być 1,4 ltr/min to ponad 15% mniej, nie wiem tylko czy to ma wpływ? Pozostaje sprawdzić jeszcze ciśnienie paliwa. W końcu gdy silnik jest zimny potrzebuje dużej dawki i pracuje na ssaniu - nie wiem czy to dobry kierunek działania, moze Ktoś podpowie, jak jest z tym ciśnieniem?
  • Poziom 10  
    Eh z takim problemem borykałem się rok czasu!
    Na 99,9% to wina LPG!
    Zrób tak!
    Odłącz aku na co najmniej godzine (najlepiej na noc) tylko na zimnym silniku to zrób, potem podłącz klemę i odpal auto, jak odpalisz nie dotykaj pedału gazu tak aby komputer sam nauczył się swoich ustawień aż do momentu całkowitego zagrzania silnika i włączenia wentylatora. Powinno pomóc! Jeżeli to pomoże to znajdź bezpieczniki od LPG i odłącz je. Pojeźdź trochę na benzynie i zobacz jaki efekt jeżeli problem ustanie to ewidentna wina gazu!
    Pewnie tak będzie bo ja przez rok jeździłem od gazownika do gazownika i nikt nie wiedział co jest grane. Problem tkwił w złym ustawieniu instalacji LPG! Ja sam kupiłem interfejs do gazu i sam przy pomocy kolegów z forum jakoś udało mi się wyeliminować problem choć jeszcze szukam optymalnych ustawień ale już nie szarpie!! Jeżeli to co napisałem pomoże to napisz na priwa a coś będziemy dalej myśleć! Jeżeli to nie to, to kup miedzianą taśmę i połącz masę z aku do bloku silnika! a jeżeli to nie pomoże to nie wiem!
  • Poziom 2  
    Jak to jest z tymi opornościami, niby nie duże niemniej jednak.
    Kolega OLO73 podaje:
    Prawidłowy odczyt pomiaru to:
    20º°C - 2950Ω
    40ºC - 1450Ω
    70ºC - 500Ω
    Książka Sam Naprawiam
    0ºC - 4800 do 6600Ω
    20ºC - 2200 do 2800Ω
    40ºC - 1000 od 1400Ω
    80ºC - 270 do 380Ω
  • Poziom 10  
    Cześć, sory że się podłączę pod ten wątek, ale mam problem ze wskazaniami temperatury - nic nie pokazuje.. (Astra 1.6 X16szr 98r), poprzednio kolega "olo73" pisał że czujnik temperatury - do wskazań a czujnik temperatury w bloku od strony dolotu - staerowanie wentylatorami to dwie różne sprawy..... Czy moglibyście rozwinąć ten temat??....

    Aha mam jeszcze jedną prośbę, nie posiadam pełnych schematów instalacji elektrycznej. "Załatwiłem" pełną wersję TIS'a 2000 lecz pełne schematy mam dopiero od rocznika 2002, w książce "Sam naprawiam.." jest.... niewiele. Być może posiada Ktoś komplet schematów - byłbym wdzięczny, posiadam sporą część innej literatury ale akurat tego mi brakuje...
  • Poziom 17  
    Witam, nie wiem czy to ktoś jeszcze przeczyta a przynajmniej autor tego wątku ale:
    Mam ww. instalację BRC Blitz Lambda Gas, auto inne bo Fiat Punto II 1,2 8V, a objawy też miałem podobne jak wymienione: problem z odpaleniem auta na Pb (zimny silnik), falujące wolne obroty, szarpanie przy zmianie biegów, dobre przyspieszenie dopiero po 3 tys. obrotów itd itd
    Instalatorzy LPG też niewiele mogli powiedzieć w sprawie ww. objawów bo jak życie pokazuje są to mechanicy a nie elektrycy bądź też elektronicy :), więc z uporem maniaka doszukiwali się błędów i usterek w instalacji samochodowej.
    Problem znalazłem sam --> zła emulacja sondy lambda. Ustawienia fabryczne centralki LPG BRC Blitz w silnikach wyposażonych w EOBD powodują śmiecenie do centralki Pb, która zapamiętuje głupoty i nieprawidłową pracę na benzynie.
    Należy prawidłowo wyregulować emulację sondy - niestety praca to żmudna ale opłacalna.
    W moim przypadku należało ustawić na sygnał "lekko" ubogi co skutkuje wydłużeniem czasu pracy wtrysków na Pb --> odpalanie na zimnym oraz jazda na Pb prawidłowa.
    Mam nadzieję, że moje spostrzeżenia pomogą (chociaż w części) z podobnymi problemami.
  • Poziom 10  
    Witam po dłuuugiej przerwie:) Niestety problem nie zniknął... :) Byłem w międzyczasie ponownie u gazowników coś pogrzebali, miało być dobrze i nic. U nich zapaliła sie kontrolka awarii elektroniki silnika, było coś nie tak z recylkulacją spalin. Niedomagania to nie wina błędnej emulacji sondy gdyż przez jakiś czas emulator był odłączony a silnik jak gasł tak gasł przy zimnym silniku. Podłączyli ponownie emulator, kontrolka elektroniki już im sie nie zapalała, ale problem z zimnym silnikiem pozostał... Ja już też zrezygnowałem z szukania usterek, ale wczoraj samochód stał na słońcu i przy uruchomieniu po długim postoju o dziwo odpalił normalnie, wszedł na wyższe obroty tak jak powinien i wszystko było ok. No ale dziś rano 4st.C i znów gaśnięcie, spadek obrotów a za chwilę po małym rozgrzaniu oki. Co to może być?? Pewnie latem nie będzie problemów z odpalaniem, jak oczywiście będzie ciepło:) Może jest jakieś małe przerwanie na kablach? Proszę o sugestie. Pozdrawiam!
  • Poziom 14  
    Witam,

    mam skodę felicję 1,3 MPI + gaz. U mnie było to samo, wymienili mi czujnik temperatury i nic nie dało, w końcu okazało się że pompa paliwa świruje, i raz działa na max a raz nie ciśnie, mechanik powiedział że jak ją trzasną to czasem wskakiwała w odpowiedni rytm pracy. Podobno zatarta , a na zimnym silniku był problem bo ją niby "chwytało" jak auto dłużej stało.

    Mam nadzieję ze to coś pomoże, pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Miałem niemalże identyczny przypadek: problemy z uruchomieniem na benzynie - właściwie zajeździłem akumulator.
    Najpierw należy rozstrzygnąć czy problem leży po stronie B czy G, a dopiero później brać się za "rozbieranie" samochodu. 100 procentowym sprawdzeniem jest fizyczne odcięcie dopływu gazu do silnika (zaślepienie króćców na kolektorze lub zakręcenie butli). Po takim zabiegu spróbuj uruchomić samochód.
    Dlaczego właśnie tak - otóż w moim przypadku przyczyną usterki była nieszczelna cewka wtryskowa gazu, przez którą cały czas sączył się gaz:D. I nie pomagały komputerowe i inne elektryczne sposoby odłączenia gazu. Przy tak "doładowanym" paliwie samochód uruchamiał się z trudem lub wcale.
  • Poziom 10  
    Gdzie zakręca się dopływ gazu do silnika przy zbiorniku toroidalnym, instalacja BRC Blitz? Nie widzę tam żadnego zaworu do odcięcia. Za zaślepianie króćców wolę się nie brać:)
  • Poziom 17  
    Kasina, aż na tyle to się nie znam ale w zbiorniku jest elektrozawór (wielozawór) więc.. dopóki nie ma na nim prądu to zbiornik winien być szczelny.