Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z LPG w C20NE + BRC JUST

01 Lis 2006 02:52 3691 24
  • Poziom 10  
    Witam...

    Opis po krótce: instalacja BRC Just, reduktor ECO 100 kW, mixer 32-33 mm.

    Problem - o ile udaje mi się wyregulować mieszankę tak, że na wolnych attuator buja się w okolicach 100 kroków, o tyle w zakresie dużych obrotów attuator leci na 180 kroków aby ją utrzymać - co robić? gdzie szukać przyczyny?

    Czy probowac ustawic wolne na 170 krokow (a nie chcialbym tego bo jak wiadomo 100 to jest optiumum) aby zakres regulacji krokowca nie byl tak duzy czy winy upatrywac moze w mikserze?

    Czekam na odpowiedzi... :)
  • Poziom 18  
    opisujesz problem któegoś z OPLI, podejrzewam że VECTRA, tak?
  • Poziom 16  
    zamało dostaje gazu albo padła sąda
  • Poziom 10  
    keychi napisał:
    opisujesz problem któegoś z OPLI, podejrzewam że VECTRA, tak?
    Opel Calibra...


    Sonda lambda w porządku... na benzynie pięknie oscyluje w każdym zakresie obrotów, na gazie też... tyle, że potrzebuje 180 kroków attuatora aby wyjść z zakresu ubogiego przy obrotach powyżej 1500... Co podejrzewać:
    - źle dobrany mikser? - to mój typ...
    - nieszczelny dolot? - choć nie sądzę...
    - nieszczelny wydech?

    Czy one mają wpływ na tego typu zachowania...???
  • Poziom 39  
    Tak mają ,szczególnie fałszywe powietrze czyli dolot,na głowicy masz elektrozawór par i czasami jego działanie powoduje takie zjawisko.
  • Poziom 10  
    Ale elektrozawór par załączany jest tylko przy starcie... nie kumam... Czy dolot faktycznie ma taki wpływ??? Może wzrost obrotów = wzrost podciśnienia i ssie gdzieś coraz więcej lewego powietrza i zubaża mieszankę???
  • Poziom 26  
    Czy regulowałeś miesznkę pokrętłem imbusowym na reduktorze?

    Spróbuj ustawić pokrętło dawki podstawowej (wystające pokrętło ręczne na reduktorze) na zamknięcie i wtedy reguluj imbusem do uzyskania najwyższych i najpłynniejszych obrotów przy 100 krokach ATT.

    Powodów może być 100, ale trzeba zacząć od reduktora.
  • Poziom 10  
    Tak regulowałem dawkę na biegu jałowym przy 100 krokach... działa pięknie ale tylko w zakresie wolnych obrotów... powyżej krokowiec leci na 170-180 kroków (programowo zezwoliłem na +-100) i trzyma pięknie stechiometrię... Aby utrzymać mieszankę na wysokich obrotach musiałbym rozkręcić reduktor na maxa (aż po granicę obu śrub regulacyjnych) - taką próbę też robiłem... poprawności regulacji reduktora jestem pewien... :)

    Żeby nie być gołosłownym regulacje przeprowadzam tak - obie śruby skręcam, attuator blokuje na 100 kroków, po czym rozkręcam czułość tak długo aż lambda zacznie zmieniać stan na bogatą, wtedy skręcam minimalnie czułość aby znów weszła na ubogo i śrubą wolnych obrotów doregulowuje znów na bogato... wsio :) Obroty mam w granicach 850 obr/min
  • Poziom 14  
    skoro jestes taki mondry to po co sie pytasz na forum o takie rzeczy zmien reduktor i po sprawie
  • Poziom 10  
    Po pierwsze nie mondry lecz mądry... Po drugie nie uważam się za takiego a twój komentarz nie wnosi nic nowego do tej dyskusji... Z ustawieniami BRC Just walczę już od dawna (na forum brak info na temat jego regulacji, a po wszystkim będę mógł podzielić się tą wiedzą z innymi)Cała moja wiedza na temat gazu opiera się na teorii i trochę praktyce i jak sądze warto zapytać się na forum o coś czego się nie rozumie prawda :?: Nie pracuje w branży LPG... Moje auto mechanika nie widziało - wszystko robię sam... a na forum są ludzie, którzy zjedli zęby na LPG...Ehhh :|

    brylu1985 napisał:
    ...zmien reduktor i po sprawie


    Zmienię reduktor, który ma dopiero 12.000 km, na gwarancji i jest sprawny... ehh... A może od razu wymienię całą resztę... :| po prostu jak widzę, że moja regulacja w ASO Opla gdzie zakładano gaz opiera się na bezsensownym kręceniu śrubką czułości oraz za pomocą urządenia opartego na trzech linijkach diodowych (który swoją drogą to nadaje się ale do Blitza) to wolę sklecić kabel, podpiąć laptopa i zrobić to sam... Jeśłi zrobię to z głową na pewno uzyskam lepsze efekty...
  • Poziom 26  
    Teraz więcej konkretów na tem. silnika prosimy... pojemność, wersja...

    Jeśli się okaże, że reduktor nie jest za małej wydajności to pozostaje tylko mikser. Nie ma więcej elementów po drodze do prawidłowej mieszanki.

    A jeśli jeszcze o regulację chodzi:
    - prosiłem, żebyś całkiem zakręcił pokrętło dawki podstawowej i TYLKO imbusem wyregulował stechiometryczną. Nie przykręcaj potem imbusa by skorygować dawką podstawową!

    (((częsty błąd regulacji polega na zbytnim zakręceniu progu reduktora i korygowaniu mieszanki dawką podstawową. Objaw: po lekkim wciśnięciu przyśpieszenia silnik się dusi)))

    Ten test nas upewni, że z mieszanką ze strony reduktora już się nic nie da zrobić. Pozostaje wymiana reduktora na większej wydajności, np. 140kW (jeśli twój silnik ma pow. 2l pojemności) lub miksera.


    Nawiązując do wielu postów na sławnym forum "usterki samochodowe"... nie wymieniaj akumulatora lub lusterka wstecznego aby poprawić mieszankę... ;-)
  • Poziom 27  
    Po przeczytaniu tego wszystkiego to stawiam na źle dobrany mikser. Według mnie sr. 32mm to do 2litrówki za mało
  • Poziom 10  
    Silnik to typowka montowana w wielu Oplach 2.0 8V 115 km w automacie... Ten reduktor ma potencjał do ok. 140 km... Uważacie ze za mało??? A co z dolotem? Czy minimalna nieszczelność (bo gołym okiem nic nie widać) może wywolywać takie cuda? Moźe sprawdzi ktoś jaki mixer powienien w nim siedzieć? A może jednak warto ustawić ten attuator na 170 kroków pozycji wyjściowej...

    PS. Ustawienie samą śrubą czułości nie dało żadnych efektów... Śruba wolnych obrotów skręcona na maxa... :( Czy wstawienie większego mixera załatwi problem a jeśli już to jaki? Acha gazownicy zaślepili mi połowę wlotu powietrza do filtra, pewnie w celu zwiększenia podciśnienia... :/ A to dziwne...hmmm... W weekend postaram się wstawić fotki poszczegolnych elementów, ponieważ teraz jestem w delegacji...
  • Poziom 39  
    Większego ? chyba raczej mniejszego bo inaczej gazownik nie zaślepił by ci połowy dolotu w celu kompensacji przepływu.
  • Poziom 26  
    Kolega Manta chyba nie zakładał LPG skoro się dziwi.

    "ZAŚLEPILI POŁOWĘ WLOTU"??????

    To niech te darmozjady teraz zrobią poprawnie instalację!

    Wlot powietrza, który musi być zaślepiany (a nie ma prawa być zaślepiany) świadczy o żle dobranych elementach instalacji gazowej. Skoro jest na gwarancji to postaraj się WYRAŹNIE o wymianę miksera i reduktora!


    Nie ustawiaj pozycji wyjściowej na 170 bo to nie jest rozwiązanie. Ustaw wyjściową na 80 i niech do 140 krotków sobie silnik krokowy dochodzi sam. Będzie ok.
  • Poziom 10  
    kk.2000 napisał:

    Wlot powietrza, który musi być zaślepiany (a nie ma prawa być zaślepiany) świadczy o żle dobranych elementach instalacji gazowej. Skoro jest na gwarancji to postaraj się WYRAŹNIE o wymianę miksera i reduktora!


    Tzn. ze sa za male? Przeciez reduktor jest na 100 kW a moj silnik ma 85 kW... Obstawiam ze mixer....ale tzn, ze jest za malej czy za duzej srednicy...


    kk.2000 napisał:
    Nie ustawiaj pozycji wyjściowej na 170 bo to nie jest rozwiązanie. Ustaw wyjściową na 80 i niech do 140 krotków sobie silnik krokowy dochodzi sam. Będzie ok.

    A tak bedzie dobrze?


    A co bedzie jesli wyjme te zaslepke? Swego czasu ja wyjalem i nie odczulem jakichs roznic... :| Silnik chodził bez zarzutu... Zalozylem z powrotem bo myslalem ze efekt ubogiej mieszanki na wyzszych obrotach to skutek malego podcisnienia w kolektorze... Kurde jak wrocę z delegacji wywalę ją i porobię testy... Dam znać co i jak...
  • Poziom 26  
    Zaczę od 2 sprawy:
    Zaślepki nie ma prawa być i koniec!
    Zaślepka ogranicza poprawność pracy na benzynie i na gazie oraz ogranicza moc. Dobrze założona instalacja gazowa nie wymaga zaślepiania wlotu.

    Jeśli attuator pracując w granicach 100 krotków jest w stanie w każdych warunkach utrzymać mieszankę to jest OK. U ciebie początkowe 100 (na biegu jałowym) i 170 przy wysokim momencie obrotowym dają 70 punktów różnicy (70 z 250 możliwych), nie jest to więc wynik tragiczny. Reduktor więc jest wystarczający.

    Teraz 1 sprawa:
    może i na reduktorze piszą 100kW, ale jest to wartość GRANICZNA, to znaczy że w ekstremalnych warunkach da się wycisnąć taką moc. Zakładaliśmy w wielu autkach wyższej pojemności 100kW ale sprawdzał się w nielicznych i najczęściej w japońcach.

    Ty masz jednak, skoro masz wymagania wyższe, więc interesuje Cię reduktor, który w nominalnych warunkach będzie miał wydajność 85kW i jest to Eco 140kW.
  • Poziom 10  
    Czyli pozostaje mi jedynie walczyć z gwarantem o większy reduktor? Hmmm... no cóż trzeba będzie spróbować... :| Zobaczymy co z tego wyjdzie...
  • Poziom 26  
    ... Marneszanse... jeśli attuator jest w stanie JAKKOLWIEK doprowadzić do stechiometrycznej mieszanki.

    Ale przytkania wlotu proszę NIE TOLEROWAĆ!
  • Poziom 10  
    Ale taki skok attuatora to niepotrzebne chwilowe straty mocy z tego co wyczytalem... Moze jednak sprobuje PWA wyjsciowe ustawic na te 170 krokow? Nie musialby tyle latac po krokach... :| Pytanie czy uda mi sie ustawic wolne obroty na tylu krokach reset?
  • Poziom 26  
    Nie wiem czy zauważyłeś, ale ten skok o 70 kroków trwa aż 0,4 sek (dla Justa) co jest absolutnie niezauważalne dla użytkownika.

    Oczywiście, ustaw na 170, zachęcam do testów. Niedługo się przekonasz, że to nic nie dało.
  • Poziom 10  
    0,4 s... heh no to coś nowego... Czlowiek się uczy... Czyli zrobić to co proponowałeś wcześniej? Spróbuję... A czemu mój sposób nic nie da? Przecież krokowiec nie będzie tak wtedy fruwał... :?:
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    bo albo nie będzie wolnych obrotów, albo krokowy podniesie sobie całą skalę o kolejne 70 kroków w górę.
  • Poziom 10  
    Dzięki chłopaki za pomoc... pokombinuje i dam znać...
  • Poziom 15  
    szuliCG napisał:
    Dzięki chłopaki za pomoc... pokombinuje i dam znać...



    I jak kolego ?

    Mam podobny problem, jutro jade zobacze co wykombinuje.
    Jak pojechałem do gazownika to powiedział ze on od silnikow nie jest ??!!

    To mu mowie ze silnik działał dobrze a po załozeniu LPG cos sie schrzaniło a on dalej ze robi tylko LPG on nie jest od silnika !!!!!

    Juz mnie wkurzył i wale tak :
    OK ja sobie ustawie silnik na Tip-Top na benzynie czyli 800 obr\min rozgrzany.
    Oraz ze przyjade do niego na benzynie i NIECH SIE MARTWI SWOIM LPG .
    Jade jutro zobaczymy.

    Acha tez mam BRC Just auto Corolla 2 generacja LPG z komputerem
    Na obrotach 800 na benzynie po przełączeniu na LPG auto gasnie na luzie na biegu idzie lecz jak wrzucam luz gasnie.
    lekkie przytkanie wlotu powietrza na chwile i auto zaczyna pracowac OK.
    czyli jak piszecie zle zrobiona instalacja.
    lecz jagorsze jest to ze musze jezdzic i marnowac czas i pieniadze a do tego nerwy.
    Pozdrawaim.