Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolumny zgc diora 8 ohm da się przerobić na 4 ohm?

MruweK 08 Lis 2006 21:29 1964 6
  • #1 08 Lis 2006 21:29
    MruweK
    Poziom 10  

    Witam
    Posiadam radmora 5102-te oraz kolumny diora zgc 100-8-903 na 8 ohm.
    Jak wiadomo radmordek jest na 4 a kolumny na 8 i przez to grają mi ciszej.Pytanie:
    Czy da się jakoś przerobić zwrotnice na 4 ohm ???
    Prosił bym o łopatologiczne wypowiedzi bo w zwrotnicach głośnikowych jestem totalnie zielony i powoli szlifuje temat :)

    A to zwrotnice z kolumn

  • Megger
  • #2 08 Lis 2006 21:46
    Qbuś
    Poziom 38  

    Czy słuchasz "na maxa" i za cicho jest ? Czy chcesz przerabiać żeby "dołożyć kasę". Musiał byś wymienić zwrotnice i głośniki.Radmorek ma dość mocy nawet na 8Ω kolumnach :D

  • Megger
  • #3 08 Lis 2006 22:06
    demanufacture
    Poziom 17  

    impendancja kolumny zalezy od glosnika basowego a nie od zwrotnicy. moim zdaniem za duzo grzebania. radmor z tego co pamietam mial 25W/8ohm. To malo? albo lubisz jak szyby wypadaja z okien albo naglasniasz tym jakies male imprezy. ewentualnie moze to byc kwestia niskiej skutecznosci kolumn.

    Dodano po 1 [minuty]:

    hehe tak poza tym to kiedys mialem taka sama wykladzine w salonie :)

  • Megger
  • #4 09 Lis 2006 19:42
    MruweK
    Poziom 10  

    demanufacture napisał:
    impendancja kolumny zalezy od glosnika basowego a nie od zwrotnicy. moim zdaniem za duzo grzebania. radmor z tego co pamietam mial 25W/8ohm. To malo? albo lubisz jak szyby wypadaja z okien albo naglasniasz tym jakies male imprezy. ewentualnie moze to byc kwestia niskiej skutecznosci kolumn.

    Dodano po 1 [minuty]:

    hehe tak poza tym to kiedys mialem taka sama wykladzine w salonie :)


    tak zgadza się radmor ma 25w/4 ohm :)
    czyli z zwrotnic nie wykombinuje bo to zalezy od głosnika tak ??
    jak tak to szkoda :(
    co raz więcej czynników przemawia więc za tym by samemy skleić ładne własne kolumienki :D

  • #5 10 Lis 2006 22:19
    IrekKo
    Poziom 32  

    demanufacture napisał:
    impendancja kolumny zalezy od glosnika basowego a nie od zwrotnicy.


    Przestań takie głupoty opowiadać, bo później tworzą się jakieś absurdalne mity.

  • #6 11 Lis 2006 01:17
    MruweK
    Poziom 10  

    czyli jest to możliwe czy nie ? chodzi mi poprostu o jednoznaczną odpowiedź :)
    a fakt iż może być przy tym babrania to mały szczegół, przynajmniej się czegoś nauczę bo narazie to zaczynam się rozglądać za jakąś literaturą

  • Pomocny post
    #7 11 Lis 2006 05:46
    Tremolo
    Poziom 43  

    Dołóż drugi głośnik basowy równolegle za zwrotnicę 8Om w osobnej obudowie, przebuduj filtr (przeczytaj książkę o filtrach elektrycznych, załatw mierniki, ew oscyloskop). po za tym nie wiem po co w takie zabawy się bawić. Wzmacniacz 4Omowy bez problemu da rady na 8 omowych glośnikach. Ewentualna óżnica mocy jest ledwie słyszalna jako zmiana głosności (porównując powiedzmy Tonsile 4Om z 8Omowymi o tej samej skuteczności i konstrukcji)

    Filtr dobrze zaprojektowany powinien wymuszac aby glosnik miał taką impedancję jak glośnik basowy (i niżej nie powinno sie zdarzyć).


    Poczytajcie sobie o głośnikach. Glośnik w kazdym przedziale częstotliwości moze mieć różną impedancje. Dla uzyskania skomplikowanej filtracji z silnie uciętymi końcami impedancja z 8 Om może spaść w niektórych momentach do 3-4Omów. Jesli chodzi o filtracje chodzi mi o zwrotnicę. Zamiana z 8Omów na 4 musi nawet jakby była sensowna, wymagała by czegoś co zjadało by tyle samo pradu co cała kolumna i w dodatku to coś by nie grało np rezystor, źle dobrana zwrotnica. wychodzi na to że lepiej podpiąc druga taką samą. No jest jeszcze rozwiązanie: transformator głosnikowy. Ale ryzyko przy robieniu czegoś takiego, to utrata pasma, jakości i też możliwosć popsucia charakterystyki, nadmienrej zmiany impedancji itp.

    Po za tym bzdury piszecie jak zauważył Irekko Jakieś mity z impedancją.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME