logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Xilinx XC95...XL - jaki programator i oprogramowanie do nauki CPLD?

Dar.El 30 Lis 2006 14:23 3949 9
REKLAMA
  • #1 3279183
    Dar.El
    Poziom 41  
    Ocena: 888
    Witam
    Chciałbym w końcu nauczyć się wykorzystywać CPLD, ale nie wiem jak zacząć. Jaki programator można zrobić lub kupić do programowania 3V scalaków i jakie programy można wykorzystać na starcie. Nie znam się na językach programowania, ale znam się dobrze na projektowaniu układów cyfrowych, więc potrzebuję programu w którym projektuje się CPLD w formie schematu. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.
    Szukałem różnych informacji na stronie producenta jak i tu, ale nic mi to nie dało, jestem za bardzo zielony.
  • REKLAMA
  • #2 3279618
    yego666
    Poziom 33  
    Ocena: 564
    Zalezy od firmy, ktorej kostek CPLD chcesz uzyc.
    Dla kostel Xilinx serii XC95 najlepiej uzyc najswiezszego ISEWebPack dostepnego FREE. Ma modul wprowadzania projektu w postaci schematu i calkiem niezly edytor do tego celu. Nie uzywalem go bo wole VHDL, ale opinie byly raczej pozytywne.

Jesli interesuje Cie zestaw projektowy to wystawilem taki, ktory kupilem jakies 6 m-cy temu, ale okazal sie niepotrzebny.
    Znajdziesz go tu : https://www.elektroda.pl/rtvforum/zasoby.php
    Szukaj elementu : Design Kit DO-CPLD-DK CR2 + XC9572XL

Nie sledze cen, ale moze na allegro ktos to taniej puszcza. Onegdaj kupilem to za jakies 180PLN.
    Jest tam XC9572XV i CoolRunner2 - 256MCell .

Jesli chodzi o Altere to chyba program Quartus II jest obecnie Cool.
    Inni producenci w zasadzie sie nie licza na rynku CPLD, wiec chyba nie warto sie nimi zajmowac. No moze jeszcze Lattice robi cos fajnego.

Pozdrawiam, yego
  • #3 3280140
    Dar.El
    Poziom 41  
    Witam