Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 TDDI '99 - problemy z zapłonem 50pkt

04 Gru 2006 00:32 14168 9
  • Poziom 28  
    W ostatnim czasie znajomemu w Focusie 1.8 TDDI z końca 1999 roku daje się we znaki zapłon. Problemem są świece żarowe, które nie pracują. Przekaźnik świec jest sprawny, po odpięciu go w jego gnieździe pojawia się napięcie 12V (nie chwilowo, lecz na stałe), lecz minimalne obciążenie powoduje spadek napięcia do zera. Kontrolka świec żarowych działa. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia czy przekaźnik jest sterowany plusem czy minusem, choć podpięcie stałej masy na jedną nogę cewki przekaźnika powoduje, że przekaźnik jest cały czas załączony. W zasadzie wystarczyłby schemat, lecz do diesla na elektrodzie nie można znaleźć. Podejrzewam, że przekaźnik jest sterowany bezpośrednio z portu ECU i jest on uszkodzony (albo przewód), ale pewności nie mam. Dla osoby która pomoże w rozwiązaniu problemu lub wskaże (ew. zamieści schemat) który port komputera odpowiada za sterowanie tym przekaźnikiem otrzyma 50pkt.[/b]
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 28  
    Prześledziłbym, ale bez schematu lub jakiegoś opisu które to kable i złącza będzie bardzo ciężko.
  • Poziom 38  
    Jak siada napięcie to pewnie gdzieś nie ma styku albo zezarło kabel i w środku jest tylko "zielone" sprawdź napięcie na bezpieczniku i czy nie wygrzało gniazda bezpiecznika.
  • Poziom 16  
    W pierwszej kolejności sprawdź miernikiem masy, między akumulatorem, nadwoziem i silnikiem, nie powinny różnić sie więcej jak 0,5ohma a wartość maksymalna to 1ohm. Potem sprawdź przekażnik świec, najszybciej podatawiając drugi taki sam, bo przy wypalonych stykach też napięcie zjedzie. Jeżeli chodzi o sterowanie przekażnika świec to cewka przekaźnika jest zasilana z 1 nóżki ECM (masa)i przekażnika oznaczonego na schemacie symbolem k 79(nóżka 5). Załacza on zasilanie do całego ukł. sterowania. Sam zasilany jest z bezpiecznika F9 o wartości 20A.
  • Poziom 28  
    Problem okazało się być samo ECU. Problem ustąpił po wycięciu rezystora podłączonego równolegle do cewki przekaźnika załączania świec żarowych. Swoją drogą pojęcia nie mam dlaczego akurat to pomogło - być może ECU ma drobne uszkodzenia portów i przy zbyt niskiej rezystancji obciążenia nie chciało działać.
  • Poziom 1  
    Mam problem z obrotami, czasami przy dodaniu gazu coś przerywa, co to może być : przepływomierz, czy coś z komputerkiem. Mam focusa 1.8 TDDi z 1999roku.
  • Poziom 23  
    A na diagnostyce kolega był już? Bo tak to milion przyczyn może być.