logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Altus 75 – jak rozpoznać plus i minus na kablach głośnika średniotonowego?

Hermes_LWA 18 Gru 2006 22:21 1613 6
REKLAMA
  • #1 3346570
    Hermes_LWA
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Mam pytanie bo jestem całkowitym amatorem a mianowicie mam kolumne Altus 75 i mam niebieski kabelek i biały w miejscu po głośniku średniotonowym i chcę wstawić nowy, który kabel jest od plusa a który od minusa? Wiem że to śmieszne ale elektronika to nie mój dział :P Pozdrawiam!
  • REKLAMA
  • #2 3347207
    Hefajstos
    Poziom 35  
    Ocena: 131
    W sumie, to nie chciało by mi się szukać i sprawdził bym jak jest podłączone w drugiej kolumnie...

--
    pozdrawiam
    Hefi
  • REKLAMA
  • #3 3347244
    Elektryk80
    Poziom 25  
    Ocena: 61
    Już pisałem w którymś temacie jak to sprawdzić. Podepnij głośnik, włącz wzmacniacz. Wygeneruj szum, najlepiej różowy albo włącz jakiś sygnał najlepiej monofoniczny. Jeżeli dźwięk będzie dobiegał z punktu pomiędzy głośnikami to znaczy że polaryzacje są zgodne i głośnik podpiąłeś prawidłowo. Natomiast jak dźwięk będzie dobiegał z punktów skrajnych to musisz zamienić miejscami kabelki.
    Oczywiście kolumny ustaw tak aby głośniki średniotonowe znajdowały się na wysokości uszu w odległości jakieś 1m od Ciebie (lewa i prawa strona). Wzmacniacz ustaw na minimum i powoli podkręcaj aż będziesz miał wystarczającą głośność. Dla usprawnienia pomiaru odepnij głośnik wysokotonowy i niskotonowy.

Pozdrawiam :)
  • #4 3356318
    Pirat5
    Poziom 12  
    Ocena: 3
    Weź baterię 1,5V, podłącz i patrz na membranę. Jeśli wychyli się do przodu to + jest tam gdzie podłączyłeś + baterii
  • REKLAMA
  • #5 3361827
    Ptolek
    Poziom 36  
    Ocena: 271
    Średniotonowy się nie wychyli bo ma szeregowy kondensator.