logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Projekt na bramkach logicznych - wybór i realizacja układu cyfrowego

vabian 29 Gru 2006 20:18 1506 6
REKLAMA
  • #1 3384227
    vabian
    Poziom 10  
    Witam

Jestem studentem I roku informatyki. Potrzebuję wykonać projekt na bramkach logicznych jednego z poniższych układów logicznych. Za wszelką pomoc BARDZO DZIĘKUJĘ!

a) uniwersalny 8-bitowy sumator prefiksowy (PPA) dla kodu NB i U2 (dodawanie i odejmowanie) w strukturze Ladnera_Fischera lub Hana-Carsona,

b) czterocyfrowy uniwersalny sumator dziesiętny – cyfry dziesiętne zakodowane w kodzie BCD+3,

c) sześciobitowy układ mnożący kodu U2 wg algorytmu Bootha-McSorleya,

d) sześciobitowy układ dzielenia nieodtwarzającego,

e) matrycę mnożący liczb 8-bitowych kodu U2 z szybkim sumatorem końcowym,

f) szybki sumator 8 liczb 8-bitowych w kodzie U2,

g) układ denormalizacji argumentów dodawania i odejmowania zmiennoprzecinkowego,

h) układ dodawania odejmowania wykładników zmiennoprzecinkowych z sygnalizacją nadmiaru i niedomiaru.
  • REKLAMA
  • #2 3384495
    Quarz
    Poziom 43  
    Ocena: 629
    Witam,
    przecież to jest klasyka układów cyfrowych i już dawno zostało to opisane w odpowiednich podręcznikach.
    A dysponujesz jakimkolwiek?
    Możesz też skorzystać z Google'i, ale systematyka z podręcznika jest tu nieoceniona. Np.
    Pieńkos, J., Turczyński, J.: "Układy scalone TTL w systemach cyfrowych", WKiŁ, Warszawa 1986

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #3 3384694
    czarutek
    Poziom 34  
    Ocena: 86
    Takie zadania na I roku informatyki? Prosto po gimnazjum? Niezła jazda, ciekawe który ze studentów rozwiąże coś samodzielnie...
    Dosłownie, jakby Romek maczał palce, ludzie...
  • #4 3384816
    Quarz
    Poziom 43  
    Ocena: 629
    Witam,
    czarutek napisał: