logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Podłączenie pralki do instalacji wodno-kanalizacyjnej

mkoz 05 Sty 2007 00:00 64257 15
  • #1 3406831
    mkoz
    Poziom 11  
    Ocena: 4
    Witam,

Niedawno kupiłem pralkę (Ariston AVSF109) i w mojej łazience (mieszkanie kupione niedawno z wyremontowaną łazienką) mam w ścianie rurę o średnicy wewn. około 30mm. Wlot tej rurki jest na wysokości jakies 55cm nad ziemią. Podejrzewam, że jest to syfon podtynkowy - nie wiem czy z zaworem kulkowym czy jakoś tak - nie znam się, wiem tylko tyle ile wyczytałem na forum. W każdym bądź razie wątpię żeby to była zwykła rurka idąca prosto do odpływu kanalizacyjnego, ponieważ nie śmierdzi z niej, a mieszkam tu już jakiś czas.
    Jeżeli chodzi o źródło wody dla pralki to mam na wysokości 40cm od podłogi wyjście do podłączenia węża.

Moje pytania brzmią:
    - Jak podłączyć wąż odpływowy pralki do tej instalacji? Czy mogę włożyć go bezposrednio do tego "syfonu" ?
    - Czy może koniecznie należy zastosować jakieś uszczelniacze gumowe dopasowujące wąż do rurki (ponieważ jest trochę luzu)?
    - Jak głęboko włożyć wąż w tą dziurę?
    - Czy wąż musi być jakoś specjalnie poprowadzony do tej dziury? Chodzi mi o wygięcie go w kształt odwróconej poziomo litery "S". Jeśli konieczne jest specjalne ułożenie to jak to ma przebiegać.

Z góry dziękuję za pomoc.
  • #2 3406988
    any56
    Poziom 39  
    Ocena: 838
    Wąż powinien być ułożony w kształcie litery U. Wejście bezpośrednio do syfonu (uszczelnione).
  • #3 3407174
    PS 663S BIO
    Poziom 31  
    Ocena: 189
    any56 napisał:
    Wąż powinien być ułożony w kształcie litery U. Wejście bezpośrednio do syfonu (uszczelnione).