logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

SIEMENS FS 256 obraz jest nasycony niebieskim kolorem

feniks13 05 Sty 2007 21:49 1648 6
  • #1 3410485
    feniks13
    Poziom 12  
    Ocena: 36
    witam , ponawiam temat
    mam pytanie,kolega kupił używany telewizor Siemens-nie pamiętam symbolu, ma około 7 lat , pracuje całkiem nieżle , ale gdy się rozgrzeje obraz jest nasycony niebieskim kolorem,to znaczy wszystko co ciemne śnieży na niebiesko zaś biel jagby przechodziła w kolor żółty wygląda tak jagby obraz był przesycony kolorami na twarzach pojawiają się cienie. z elektroniki jestem laikiem , chciałbym zasięgnąć rady fachowców , czy to coś poważnego czy może jakaś błachostka, czy może siada kineskop.
    telewizor jest w Warszawie odbiera na antenie ze wzmacniaczem, ale bez zasilacza- z zasilaczem bardzo mocno śnieży , antena musi być bo w pobliżu jest dużo miedzi i pracują użądzenia komutatorowe-silniki , prądnice.jeszcze jedna żecz gdy zmniejszymy nasycenie kolorami niemal do zera niebieski znika ale i kolory są mdłe. co jest tego przyczyną?
    za pomoc dzięki - pozdrawiam
  • #2 3411938
    Preskaler
    Poziom 40  
    Ocena: 1054
    Uszkodzenie kineskopu jako przyczynę tego uszkodzenia należy wykluczyć (bo przy zmniejszonym nasyceniu uszkodzenie ustępuje). Podejrzewać należy albo wzmacniacz wizji albo sam dekoder koloru. Dokładnie nie da się tego sprecyzować. Możliwe też jest, że sam system antenowy wprowadza takie zakłócenia. Dobrze by było, żeby sprawdzić co się dzieje z wejścia A/V (euro?).
  • #3 3420304
    feniks13
    Poziom 12  
    dzięki za pomoc, gdyby jeszcze ktoś zechciał podać przybliżone ceny wzmacniacza , dekodera wraz z wymianą byłbym wdzięczny, chodzi o to czy warto naprawiać ,czy wartość naprawy nie przekroczy wartości telewizora/250 zł/ , a może kożystać z niego aż padnie całkowicie i kupić drugi
    dzięki i pozdrawiam.
  • #4 3420370