Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy padła sonda od zwarcia czy od uderzenia

Bociek 19 Sty 2007 18:23 2184 16
  • #1 19 Sty 2007 18:23
    Bociek
    Poziom 9  

    Witam mam Picasso 2000r1.8 16v mam problem z sondą pierwszą przed katalizatorem przy cofaniu uderzała o śrubę w podłodze i uszkodził się czarny kabel dotkną drucikami do obudowy sondy zapaliła się kontrolka silnika spalanie wzrosło Pytam fachowców czy zrobiło się zwarcie i padła.

    0 16
  • #2 19 Sty 2007 19:11
    gazer11
    Poziom 15  

    poprosty zwarła do masy i sterownik widzial stała wartosc, jak połączysz przewod powinno byc ok a sonda raczej sie nie uszkodzila, chyba ze uderzenie bylo za mocne

    1
  • #3 19 Sty 2007 22:58
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Połacz przewód z powrotem jesli sonda bedzie w poządku kontrolka powinna sama zgasnąc i wszystko wrócic do normy, jesli nie to znaczy ze trzeba bedzie skasowac bład ze sterownika...

    0
  • #4 19 Sty 2007 23:38
    mhteg
    Poziom 15  

    Trzeba naprawic uszkodzony kabel odlaczyc klemy z akumulatora na ok.30s i odpalic i nagrzac do temp. pelnego otwarcia termostatu.Teraz pewnie ecu mysli ze sonda padla z jakiegos powodu i wlaczyl wlasna emulacje jej pracy z ktorej czyta zawsze przez pierwsze kilka minut pracy.Dlatego wiecej pali.

    0
  • #5 20 Sty 2007 16:59
    Bociek
    Poziom 9  

    Witam znawców tematu naprawiłem kabel jak odłączę kabel z akumulatora i nagrzeje do temp.pełnego otwarcia termostatu , to kontrolka zgaśnie? czytałem że można odpiąć dwie klemy i je ze sobą połączyć to ponoć się rozładuje kondensator i jest lepszy reset i jeszcze jedno dziś jechałem do Olsztyna 50 km w jedną stronę i spalanie jest w normie jadąc ze stałą prędkością 100 km na godzinę to wyświetlacz pokazywał 7,2 to chyba OK jak na gabaryty tego auta.Dzięki z

    0
  • #6 20 Sty 2007 18:00
    domex32
    Moderator na urlopie...

    No i wszystko gra, napisałem przecierz ze jak podłaczysz i sonda bedzie oki to wszystko wroci do normy ;]

    0
  • #7 20 Sty 2007 18:07
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    domex32 napisał:
    No i wszystko gra, napisałem przecierz ze jak podłaczysz i sonda bedzie oki to wszystko wroci do normy ;]

    jak narazie to chyba nic nie wróciło do normy bo kolega nie pisze że odłączył tylko pyta czy to pomoże i czy kontrolka zgaśnie
    a co do spalania pokazanego przez wyświetlacz to nie jest ono w 100% wiarygodne
    najlepiej byłoby sprawdzić czy sonda chodzi

    0
  • #8 20 Sty 2007 22:33
    Bociek
    Poziom 9  

    Witam ponownie odłączyłem akumulator jak kolega podpowiedział podłączyłem po 10 min i odpaliłem auto i nic kontrolka jak się paliła tak się pali nie wiem czy padła sonda czy jechać na kompa do serwisu i sprawdzić jaki jest błąd a jak można sprawdzić w prosty sposób samemu czy sonda działa a jeszcze wcześniej kumpel podłączył auto pod kompa program do wszystkich praktycznie aut i nie było odczytu pracy sondy pokazywało 0,0 a jak kiedyś podłączyłem BMW e 36 to sonda pracowała i pokazywało 0,1.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Chcieliśmy wykasować tym kompem błąd i na początku się kasował i po chwili wracał dosłownie po 5 sekundach.

    0
  • #9 21 Sty 2007 12:07
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bociek napisał:
    Chcieliśmy wykasować tym komputerem błąd i na początku się kasował i po chwili wracał dosłownie po 5 sekundach.

    no to chyba będzie jednak uszkodzona sonda jeżeli po naprawie uszkodzonego połączenia i skasowaniu błędu on powrócił

    0
  • Pomocny post
    #10 21 Sty 2007 18:57
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Z citroenami to tak jest ze zdjęcie klemy nie pomaga, i zadko sprawdzają sie uniwersalne programy do testowania, najlepiej miec oryginalny program wylącznie do citroena, prawda jest to ze jezeli sonda bedzie dobra to kontrolka sama zgasnie jesli tak sie nie stało został Ci serwis, uwazaj na uniwersalne tanie sondy które mozna kupic na allegro, one dobrze współgraja z oplami czy fordami ale nie tymi z nowszej półki, domyslam sie ze jest to sonda 4 przewodowa. Ale niewydaje mi sie zeby sonda uszkodzila sie od udezenia, najprawdopodobniej jest tak ze sonda jest zaklejona od zabogatej mieszanki i wymaga przejechania kilkudziesieciu kilometrów zeby wszystko sie unormowało, a potem dopiero próbuj kasowac błąd. sonde moze sprawdzi uzadzeniem które sie nazywa testerem sondy lambda a prosciej, wes zwykły miernik ustaw na poczatek na zakres do 20 volt jesli trzeba bedzie to mniejsszy i plusem połacz z czarnym przewodem sondy a minus do masyodpal silnik niech sie troche rozgrzeje jesli sonda będzie sprawna to napiecie powinno sie bujac w zakresie od 0,2- 0,6 volta. jesli nie bedzie zmiany tego napiecia znak to ze sonda jest uszkodzona.
    Troche sie rozpisalem. pozdrawiam

    0
  • #11 21 Sty 2007 19:08
    Bociek
    Poziom 9  

    Witam dziękuje za podpowiedzi szczególnie dla DOMEX32. Kupiłem dzisiaj miernik i jutro będę robił pomiary jak zrobię pomiar to na pewno dam znać jaki wyjdzie jeszcze raz bardzo dziękuje do jutra Panowie.

    0
  • #12 21 Sty 2007 21:18
    jajasiu
    Poziom 16  

    Jeżeni to auto ma sterownik z protokołem EOBD a jako że piszesz o 2 sondach to wnioskuję że ma to lampka bedzie się palić do momentu skasowania pamięci usterek jakimkolwiek skanerem EOBD.

    0
  • #13 22 Sty 2007 08:25
    Bociek
    Poziom 9  

    Witam ponownie, dziś zmierzyłem napięcie sondy, tak jak podpowiedział domex32 i na rozgrzanym silniku miernik pokazuje 0,54 0,59 0,6 0,61 czyli z tego wynika Panowie że sonda jest OK i pozostaje skasowanie błędu w serwisie? I Co fachowcy sądzą na ten temat proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich miłośników motoryzacji.

    0
  • #14 22 Sty 2007 10:13
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Sonda chodzi, teraz tak jak pisał kolega jajasiu nalezy skasowac bład jesli uda Ci sie nie zrobic tego w serwisie to zaoszczędzisz troche kasy, jezeli nie znasz nikogo ze skanerem OBD musisz udac sie do serwisu. Szukaj kogoś np z urządzeniem kts500, tym urządzeniem bez problemu wykasujesz błąd

    0
  • #15 22 Sty 2007 16:56
    jajasiu
    Poziom 16  

    Bociek napisał:
    Witam ponownie, dziś zmierzyłem napięcie sondy, tak jak podpowiedział domex32 i na rozgrzanym silniku miernik pokazuje 0,54 0,59 0,6 0,61 czyli z tego wynika Panowie że sonda jest OK i pozostaje skasowanie błędu w serwisie? I Co fachowcy sądzą na ten temat proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich miłośników motoryzacji.


    Przy takich wskazaniach sygnału sondy lambda to zaryzykowałbym stwierdzenie że czeka cię zakup nowej.

    0
  • #16 22 Sty 2007 17:51
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jesli napiecia sie bujają to wygląda ze jest dobra. napiecie powinno byc od 0,4-0,6 v czym wyzsze tym mieszanka bogatsza, fakt sa troche za wysokie ale moze byc to spowodowane tym ze sonda nie pracowała przez jakis czas

    0
  • #17 11 Lut 2007 17:03
    Bociek
    Poziom 9  

    Witam po długiej przerwie ,AUTO naprawione podłączyłem u mechanika pod komputer i się okazało ze spalił się bezpiecznik w puszce pod maską od jakiegoś ustrojstwa z lewej strony które było powiązane z podgrzewaniem sondy i wszystko jest OK! koszt 50 zł Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.

    0