Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

2500-3000obr/min na biegu jałowym

proviev 21 Jan 2007 22:43 1775 8
  • #1
    proviev
    Level 14  
    Cześć!
    Podczas jazdy Oplem Astra G z silnikiem 1,4 (benzyna + gaz), po nagrzaniu silnika obroty biegu jałowego (zarówno na benzynie, jak i na gazie) szaleją w przedziale 2500-3000 obr/min. Co może być tego powodem? Czym można zdiagnozować w/w usterkę?
    Pozdrawiam
  • #2
    mateusz19840228
    Level 11  
    Ja bym obstawiał na uszkodzoną sondę która denerwuje sterownik silnika ale nie na 100%:D pozdrawiam
  • #3
    cardiag
    Level 30  
    zobacz czy nie bierze gdzies lewego powietrza..
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Odłacz kleme na 20 minut i podłacz i zobacz czy sie ustabilizuje, jesli nie to stawiam na lewe powietrze które sielnik zasysa gdzies na łaczeniu kolektorów dolotowych za przepustnica, a pali sie check engine?? jesli tak to podłącz czytnik kodów usterek i wrzuc na forum. Pozdro acha tak dla przekory sprawdz linke od gazu czy sie gdzies nie przyciera bo to dziwne ze i na gazie i na benzie wariuje tak samo
  • #5
    piotrdan
    Level 19  
    Astra G i linka gazu? jaki tam jest silnik (oznaczenie)
  • #6
    proviev
    Level 14  
    piotrdan wrote:
    Astra G i linka gazu? jaki tam jest silnik (oznaczenie)


    Typ: 1.4 16V
    Oznaczenie: Z14XE

    Dodano po 5 [minuty]:

    domex32 wrote:
    Odłacz kleme na 20 minut i podłacz i zobacz czy sie ustabilizuje, jesli nie to stawiam na lewe powietrze które sielnik zasysa gdzies na łaczeniu kolektorów dolotowych za przepustnica, a pali sie check engine?? jesli tak to podłącz czytnik kodów usterek i wrzuc na forum. pozdrawiam acha tak dla przekory sprawdz linke od gazu czy sie gdzies nie przyciera bo to dziwne ze i na gazie i na benzie wariuje tak samo


    "check engine" nie pali się
    A co do czytnika kodów - jestem po rozmowie z "serwisem opla", który sobie zażyczył za diagnostykę komputerową 100 PLN, a za ok.200 można kupić na pewnym serwisie aukcyjnym interfejs diagnostyczny, i właśnie zastanawiam się, czy wart on jest tych pieniędzy?
  • #7
    jajasiu
    Level 16  
    Z14XE-zintegrowana przeustnica.
    Interfejs za 200PLN oferuje tylko odczyt i kasowanie usterek ,a to w twoim przypadku za mało-sensowniejszy wydaje się wydatek w serwisie.
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    proviev
    Level 14  
    proviev wrote:
    Cześć!
    Podczas jazdy Oplem Astra G z silnikiem 1,4 (benzyna + gaz), po nagrzaniu silnika obroty biegu jałowego (zarówno na benzynie, jak i na gazie) szaleją w przedziale 2500-3000 obr/min. Co może być tego powodem? Czym można zdiagnozować w/w usterkę?
    Pozdrawiam


    i do tego przy nagrzanym silniku po pewnym czasie jazdy autko nagle gaśnie :(