Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E39 98r. -czujniki abs

zibi70 27 Sty 2007 23:42 13167 25
  • #1 27 Sty 2007 23:42
    zibi70
    Poziom 17  

    ABS BOSCH 5.7z ESP ,jakie powinny być rezystancje czujników przód i tył

  • #2 28 Sty 2007 00:01
    procekkk
    Poziom 24  

    2,5-4,5k

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak mozesz to podaj jeszcze kod silnika

    Pozdr Procekkk

  • #3 28 Sty 2007 00:26
    zibi70
    Poziom 17  

    Nie wiem czy kod silnika coś tu pomoże,30 6 D1
    Problem w tym ze te oporności które podałeś są dla ABS BOSCH 5.0 natomiast w latach 98 była zmiana na 5.7 i nie wiem czy te same oporności są .ECU 3.5 k z tyłu widzi jak błąd a 5,5-6 k jako dobry .Natomiast z przodu mam czujniki z oporem 550-700 kom i ECU nic nie zgłasza

  • #4 28 Sty 2007 00:54
    procekkk
    Poziom 24  

    faktycznie te dane co podalem to sa od 5.0 przepraszam za wprowadzenie w blad, nie dopatrzylem sie.
    Jelsi chodzi o 5.7 to nie mam podanych rezystancji ale wiem ze napiecie na czujniku podczas obracania kola powinno byc w granicach 0,75-2,5V
    Na pinach sterownika:
    LF 12-28
    LR 13-29
    RF 15-16
    RR 14-31
    Tyle moge Ci pomoc jesli chodzi o ten sterownik 5.7
    A przebieg sprawdzaj na oscyloskopie:-)

    Pozdr Procekkk

  • #5 28 Sty 2007 15:16
    zibi70
    Poziom 17  

    jeszcze dochodzi błąd z CS 112 -brak definicji

  • #6 07 Gru 2007 13:58
    cichy1984
    Poziom 14  

    koledzy czy ktos z was rozbierał i naprawiał sterownik ABS ( elektonike) z koncówka 001 z e39??? Po zmianie na niebieskie koncówki czujników ( czyli system 5.7 )

    Wiem że ma mwszytkie czujniki sprawne i na 100% wina sterownika. mam bład przedniego lewego czujnika i 112 - nie zidentyfikowany


    W sterowniku jest 8 grubszych drucików( odpowiedzialne za czujniki) łaczacych płytke z układami ze stykami zalanymi w obudowie sterownika. podobno na 4 powinno byc przejscie z masa a na 4 wieksza opornośc. niestyty u mnie miernik ustawiony na funkcje sprawdzania obwodu z dzwiekiem na żadnym nie daje dzwieku i wyswietla takie wartosc w połaczeniu z masa :
    180 750 750 180 750 750 180 180

    a jak użyje omomierza pomierzy tymi samymi miejscami
    001 nic nic 001 nic nic 001 001

    NA moje oko wyglada że połaczenia sa oki i druciki nie podrywały ale juzsam nie wiem


    Tak sobie mysle ze te 4 druciki z wartoscia 180 połaczyc z masa ale nie wiem czy dobrze mysle :)

    Dodam jeszcze że wszytkie te 8 drucików sa połaczone z masa na płytce poprzez jakis "pierdółki" nie wiem czy to rezystor SMD czy jakis inny element. Maja one kolor beżowy wszystkie jednakowe :)


    Znalazłem :) jeden drucik pekniety zaraz przy płytce :) Ale gówno upierdliwe :)

  • #7 16 Paź 2009 05:27
    mpx-fm
    Poziom 19  

    taka miałeś elektronikę w tym sterowniku ?
    BMW E39 98r. -czujniki abs

  • #8 06 Lis 2009 22:58
    Dexter23pl
    Poziom 26  

    Aby sterownik działa wystarczy wlutowac nowe połączenia tyg grubszych drucików. założe się że jak sie je dotknie to odpadną same.
    Ja to przerabiałem i po tej operacji sterownik zaczął poprawnie działac.

  • #9 06 Lis 2009 23:27
    Usunięty
  • #10 22 Mar 2011 19:01
    DZWILU88
    Poziom 13  

    Podepnę się do tematu. Potrzebuje wsparcia na temat oporności czujnika ABS z E39 z 1998 r. Sterownik ABS posiada również ASR ale jest be ESP. Wiem że w jedną stronę mierząc na mierniku nie powinno być odczytu bo to przecież dioda więc powinno wyświetlić LO. Ale opór w drugą stronę nie mam pojęcia jaki ma być.

    Czujnik jest z szarą wtyczką.

  • #11 22 Mar 2011 19:58
    momik12
    Poziom 31  

    Szara wtyczka-czujnik aktywny. Zapiąć tester, włączyć podgląd parametrów ,zakręcić kołem i gotowe.

  • #12 22 Mar 2011 20:22
    DZWILU88
    Poziom 13  

    Tester mam zapiąłem i niegotowe bo nie działa dlatego chce się dowiedzieć jak mam być prawidłowy opór. Czujnik jest nowy. I chce mieć co napisać jak go oddam na gwarancje lub reklamację.

  • #13 22 Mar 2011 21:20
    zeimp
    Moderator Samochody

    DZWILU88 napisał:
    Podepnę się do tematu. Potrzebuje wsparcia na temat oporności czujnika ABS z E39 z 1998 r. Sterownik ABS posiada również ASR ale jest be ESP. Wiem że w jedną stronę mierząc na mierniku nie powinno być odczytu bo to przecież dioda więc powinno wyświetlić LO. Ale opór w drugą stronę nie mam pojęcia jaki ma być.

    Czujnik jest z szarą wtyczką.


    A napisz w czym problem, bo z głowy Ci nie napiszę ile mają mieć, ale mogę podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny. Zgaduję, czy może nie działa lewy tył?

  • #14 22 Mar 2011 22:21
    ele5
    Poziom 26  

    Kolego tanie zamienniki nie chodzą w E39! Tylko Febi lub Siemens.
    Kilka razy się zrobiłem w ch... na tych tanich badziewiach.

  • #15 22 Mar 2011 22:33
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Czy ktos mi powie osohosi w tym poscie?

    Czujnik indukcyjny ma mieć okolo 1 kΩ.
    Czujnik hallotronowy zasilanie 12v do masy.
    Nie wolno mierzyć w nim rezystancji. W obydwu przypadkach uzyłbym oscyloscopu do sprawdzenia ich. Wazna jest odległosc od elementu ruchomego. Uszkodzone połaczenia i sterowniki to inna historia.

  • #16 23 Mar 2011 05:04
    DZWILU88
    Poziom 13  

    zeimp napisał:
    DZWILU88 napisał:
    Podepnę się do tematu. Potrzebuje wsparcia na temat oporności czujnika ABS z E39 z 1998 r. Sterownik ABS posiada również ASR ale jest be ESP. Wiem że w jedną stronę mierząc na mierniku nie powinno być odczytu bo to przecież dioda więc powinno wyświetlić LO. Ale opór w drugą stronę nie mam pojęcia jaki ma być.

    Czujnik jest z szarą wtyczką.


    A napisz w czym problem, bo z głowy Ci nie napiszę ile mają mieć, ale mogę podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny. Zgaduję, czy może nie działa lewy tył?


    Chodzi o lewy pród.

    Właśnie jestem po pomiarach, czyli robiłem test diody. i w stronę przewodzenia mi wyszło 1,391 V, a w stronę w którą nie powinno przewodzić 0,594V natomiast oporność analogicznie jak wcześniej 9Mohm i 5Mohm.

  • #17 23 Mar 2011 08:06
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Oprnosc MΩ czyli albo zwarte czujniki albo hall. W takim przypadku nie wolno mierzyc opornosci. Na wpietej wtyczce wykasuj bład. Popdepnij sie oscyloskopem pod jeden z pinów i zobacz co masz? Masz mieć 12 V w stosunku do masy. Na drugim jak zakręcisz kolem masz miec sygnal.

  • #18 23 Mar 2011 13:47
    DZWILU88
    Poziom 13  

    Nie mam oscyloskopu :( ale ma IMPA program do BMW w którym mi pokazuje że czujnik nie daje znaku życia i po przejechaniu kilku metrów daje błąd. Jednak po skasowani u błędu na postoju nie generuje nowego błędu.

  • #20 23 Mar 2011 18:44
    DZWILU88
    Poziom 13  

    Dzięki za link ale jest on mało przydatny z tego względu że jest mi on znany. Jednak wtyczka abe w moim aucie nie ma kilkudziesięciu pinów a zaledwie około 10 i jest to całkiem co innego ale dzięki.

  • #21 23 Mar 2011 20:53
    cursor
    Poziom 30  

    DZWILU88 napisał:
    Nie mam oscyloskopu :( ale ma IMPA program do BMW w którym mi pokazuje że czujnik nie daje znaku życia i po przejechaniu kilku metrów daje błąd. Jednak po skasowani u błędu na postoju nie generuje nowego błędu.

    Od początku, jeśli skasujesz błąd to kontrolki gasną i nawet kilkukrotne wyłączenie i włączenie zapłonu nie powoduje wystąpienie błędu?

    A jeśli ruszysz to błąd się pojawia?

    Jeśli tak to w inpie jak wejdziesz w sterownik ASC pod klawiszem F5 masz opcję odczytu live data.
    Podnieś auto z przodu(oba koła) i sprawdz odczyty na obu kołach jak wyglądają jak pokręcisz kołem.
    Jeśli będą rozbieżne to zamień czujniki miejscami, jeśli sytuacja się odwróci to twój nowy czujnik jest do wyrzucenia. Jeśli się nie odwróci to koronka magnetyczna w łożysku straciła swoje właściwości.

    Ja nadziałem się przy jednym E39 na 2 najtańszych czujnikach. Nowe z pudełka i nie działały(sterownik przy włączeniu zapłonu widział, że obwód jest prawidłowy), ale praktycznie nie było odczytów.
    Po założeniu trw wszystko wróciło do normy

  • #22 23 Mar 2011 21:06
    ele5
    Poziom 26  

    DZWILU88 napisał:
    Dzięki za link ale jest on mało przydatny z tego względu że jest mi on znany. Jednak wtyczka abe w moim aucie nie ma kilkudziesięciu pinów a zaledwie około 10 i jest to całkiem co innego ale dzięki.

    Bo sterownik jest pod schowkiem na lewo od skrzynki bezpieczników,a pompa jest elementem wykonawczym kolego...

  • #23 24 Mar 2011 03:17
    DZWILU88
    Poziom 13  

    To musze wyjąć schowek na rękawiczki i bezpieczniki żeby dostać sie do tej skrzynki?

  • #24 24 Mar 2011 08:21
    momik12
    Poziom 31  

    Weź zrób zdjęcie swojej pompy abs bo już nie wiadomo o jakim systemie mowa.

  • #25 24 Mar 2011 09:09
    ele5
    Poziom 26  

    Na rękawiczki......szalik i czapke.
    Musisz położyć się w nogach pasazera. Zanurkowac pod deskę.
    Na lewo od skrzynki jest sterownik ABS. Jest opisany na naklejce.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale dla pewności zób tak jak prosi kolega momik12

  • #26 24 Mar 2011 10:37
    powidz
    Poziom 20  

    ABS w BMW to tylko oryginalny czujnik za około 360zł. Podróbki nie działają.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME