logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zabezpieczenie pompy głębinowej przed uszkodzeniem

przemo_wielki 08 Lut 2007 11:01 3816 7
REKLAMA
  • #1 3543066
    przemo_wielki
    Poziom 24  
    Ocena: 10
    Witam mam nadzieję że w dobrym miejscu umieszczam post.
    Więc tak posiadam pompę głębinową z silnikiem. Problem zaczął się kiedy energetyk odciął fazę i silnik chodził aż się spalił. Elektryk który to podłączał dał stycznik ale on nie zadziałał :( 500 zł w plecy na nowy silnik. Teraz zamontował jakiś układ który ma ponoć działać że jak nie będzie fazy to momentalnie stycznik zadziała. Z tego co powiedział to jak nie będzie wody to pompa i tak się zatrze więc kolejna kasa w błoto. Mam więc pytanie czy da się jakoś zabezpieczyć pompę przed utratą wody ?? ( Nie znam się zbytnio na elektronice więc jeżeli popełniłem jakieś błędy to sorki...)
    Dziękuje za wszelki odp :)
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 3543100
    jomek78
    Poziom 24  
    Ocena: 51
    Można kupić bardzo prosty i tani czujnik pływakowy,który nie pozwoli na start pompy przy zbyt niskim poziomie wody.A elektryk zapewne zamontował czujnik obecności i kolejności faz [domyślam się, że masz pompę 3-fazową] i teraz wpięcie pływaka w obwód,zabezpieczy pompę.Bez cieczy pompa się nie zatrze-raczej zapowietrzy,chyba że jest nie na uwięzi i pociągnie coś z dna. pozdrawiam.jomek
  • REKLAMA
  • #3 3543125
    przemo_wielki
    Poziom 24  
    A jak konkretnie nazywa się taki czujnik i jaki jest jego koszt no i gdzie się go montuje ?? Tak mam pompę 3 fazową.
    PS: Co znaczy nie na uwięzi ??
  • #4 3543161
    jomek78
    Poziom 24  
    Ocena: 51
    Np.:
    http://www.automatyka.pl/productItemBranch.aspx?tab=product&br=400&ms=0&pg=4&pk=3818