Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

rezystor od wentylatora chlodnicy, Astra isuzu 1,7td

remk 14 Lut 2007 20:40 6434 10
  • #1 14 Lut 2007 20:40
    remk
    Poziom 10  

    Witam
    od ostatniej wizyty u mechanika nie chodzil mi cos pierwszy bieg w wentylatorze i ostatnio cos mnie naszlo i zaczelo mnie to interesowac
    Po wiekszym wgladzie okazuje sie ze skradziono mi ten opornik - faq ta Polska...Okazuje sie ze kable idace na niego sa zwarte
    I teraz nasuwaja mi sie pytanka:
    1.Czy moge kupic w zwyklym elektronicznym taki rezystor i bedzie sie sprawdzal?? Jak tak to jaki dokladnie cos slyszalem o 1,5 ohm/20W, ale o taki dosc ciezko, czy moga byc jakies odstepstwa od podanej wartosci??
    2.Czy moze ktos mi podac oznakowanie oryginalnego ktory powinnien byc zamontowany?? Jaki jest mniej wiecej koszt??-u mnie ponoc w sklepach okolo 100zl, a uzywka jakies 50zl
    pozdrawiam

    0 10
  • #2 14 Lut 2007 20:46
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Co do kupienia w zwykłym sklepie to tak z tym ze rezystancja moze lekko odbiegac od normy ale moc musi byc przynajmniej 20 wat bo inaczej albo spalisz szybko ten rezystor a najgorsze to to ze od niego moze ci sie auto zapalic jak jest gdzies w kabinie.

    0
  • #3 14 Lut 2007 20:49
    remk
    Poziom 10  

    tzn bedzie na pewno mocno chlodzony bo jest on normalnie mocowany pod atrapa, takze non stop wiat chlodzi jak cos

    0
  • #4 15 Lut 2007 16:34
    remk
    Poziom 10  

    wykonalem test na rezystorze kupionym w zwyklym elektroncznym sklepie 1,5Ohm'a/5W, bo na 20W nigdzie nie bylo i dla testu postanowilem sprawdzic...
    Okazało się ze nie kreci wogole, przekaznik pyka a wentylator nici, nawet rezystor sie nie nagrzewa...
    Pytanie moje jest nastepujace, na co idzie ten czerwony kabek idacy na rezystor???? czerwony zolty na przekaznik (ten ktory pyka) zas z czerwonym nie wiem za bardzo co sie dzieje, i wierze ze moze jest gdzies przerwany
    ps jak kogos interesuje schemacik znalazlem i wrzucam

    1
  • #5 18 Lut 2007 09:23
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Byćmoze chlopaki podzielili sie jeszcze czyms z Twojego autka. O ile pamiętam te ten oryginalny rezystor to był chyba z drutu takiego grubego prawda??

    0
  • #6 18 Lut 2007 16:19
    waldemarek_b
    Poziom 10  

    kup rezystor na szrocie (ja dałem 50 zł) i nie bedzie problemu

    0
  • #7 08 Maj 2007 08:44
    mariuszziel
    Poziom 9  

    Ja władowałem rezystor z VW golfa MK1 i wszystko śmiga

    0
  • #8 09 Maj 2007 10:01
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Mowa tu o wentylatorze chlodnicy, i nie dziala pierwszy bieg wiec nie bierz sie za rezystory tylko sprawdz czujnik ktory wlacza owy wentylator, sciagnij kostke z czujnika i spróbuj połaczyc na krotko i zobacz czy sie wlaczy pierwszy bieg jesli sie wlaczy to znaczy ze masz czujnik do wymiany, czujnik powiniec byc na chlodnicy.

    0
  • #9 10 Cze 2007 13:17
    nazgool
    Poziom 11  

    Ja mam takie pytanie: jak wygląda ten rezystor, bo u mnie nie działa 1 bieg, tylko przekaźnik przeskakuje (słychać go) dokopałem się do atrapy i znalazłem czarny prostokąt z wtyczką i dochodzące do niego grubsze przewody czerwony i czerwono-żółty (2 dochodzą i 2 odchodzą). Odpiąłem wtyczkę i styki wydają się ok. Ale czy to jest to? Jak to można obejść, bo nie chce mi się biegać po szrotach i kupić coś co może być równie wątpliwej trwałości.

    0
  • #10 08 Paź 2009 14:38
    particulier
    Poziom 8  

    domex32 napisał:
    Mowa tu o wentylatorze chlodnicy, i nie dziala pierwszy bieg wiec nie bierz sie za rezystory tylko sprawdz czujnik ktory wlacza owy wentylator, sciagnij kostke z czujnika i spróbuj połaczyc na krotko i zobacz czy sie wlaczy pierwszy bieg jesli sie wlaczy to znaczy ze masz czujnik do wymiany, czujnik powiniec byc na chlodnicy.


    Mam silnik 1.7 td oplowski (68 km) 1997 r. i mi nie chodzi pierwszy bieg od wentylatora chłodnicy wyjąłem ten przełącznik z chłodnicy i wg temperatur na nim od 95 stopni powinien się załączać 1 bieg drugi chyba od 102 drugi ,który chodzi ,ale pierwszy nie :-(. Po połączeniu na krótko 2 bieg działa ,a pierwszy tylko przekaźnik pyka i dupa. Od czujnika idą 3 kable a od wiatraka 2 słyszałem ,że gdzieś jest opornik redukcyjny - tak to chyba się nazywa podobno (przepraszam nie znam się) który steruje załączaniem się pierwszego biegu i może być walnięty. Powiedzie gdzie to jest (jakiś schemat jak to działa) bo już mi ręce odpadają.... Bo już trochę ostatnio części w samochodzie wymieniłem ,a nie chce na darmo tego przełącznika wymieniać bo skoro na krótko nie działa 1 bieg to wina może być nie tylko na czujniku/przełączniku chłodnicy ????

    Jak coś pomorze to na przekaźniku który pyka (od 1 biegu) jest przewód na którym powinien być prąd a kontrolka wskazuje ,że nie ma ten od 2 biegu jest ok (przepraszam za słownictwo ,ale nie znam się na przekaźnikach, opornikach , prądzie napięciu i innych fachowych pojęciach) Studiuje nie stacjonarnie (studia typowo prawnicze)więc nie znam się na elektryce itp. ,ale z kasą kruche dla tego staram się wszystko sam naprawiać i wymieniać w samochodzie z pomocą internetu (jestem w miarę szybko kumaty.... chyba:-P ) i jak do tej pory świetnie wychodzi (termostat, nagrzewnice filtry i oleje i inne pierdółki wymieniłem sam) no i kupę kasy zaoszczędzonej :). Z góry dzięki za pomoc.

    0
  • #11 08 Paź 2009 23:34
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jak nima prądu to sprawdź bezpieczniki, te większe np 40A.

    Możesz podać plusa na styk załączający przekaźnika i sprawdzić czy pierwszy bieg załączy, jeśli nie to po kablu dojdziesz do rezystora owego wiatraka.

    0
  Szukaj w 5mln produktów