Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 2005 19 TDI 110 problem z TCS

przemek_raq 17 Lut 2007 22:36 5101 13
  • #1 17 Lut 2007 22:36
    przemek_raq
    Poziom 14  

    Witam, problem polega na tym iż po przejechaniu kilkunastu kilometrów, bądź jeździe przez 10-15 min zapala się kontrolka TCS i system ten zostaje wyłączony (sprawdziłem ruszając gwałtownie), na początku jazdy system chyba działa, w momencie utraty przyczepności zaczyna mrugać kontrolka. Jakieś przypuszczenia co może być przyczyną?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • #2 17 Lut 2007 23:05
    vipereek
    Poziom 12  

    Podłącz VAG'a i sprawdź błędy. Miałem podobny przypadek z tą kontrolką, skończyło się na wymianie przegrzewającego się czujnika ABS w kole.

  • #3 18 Lut 2007 00:17
    przemek_raq
    Poziom 14  

    Samochód już był w warsztacie podłączany pod komputer, nie wiem jaki program dokładnie ale pewnie VAG i nie wykrył żadnych usterek. Koleś powiedział, że pozostaje zostawienie samochodu u nich na dłuższy czas, żeby mogli sprawdzić cały układ po kolei. A czy w Twoim przypadku po nawet na rozgrzanym silniku po długiej jeździe, po wyłączeniu stacyjki i ponownym odpaleniu, znów trzeba było trochę przejechać, żeby system sie wyłączył, czy może wyłączał się od razu?

  • #4 18 Lut 2007 09:46
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    wiec niestety trzeba bedzie go zostawić w warsztacie, lub podjechac do inego warsztatu w celu sprawdzenia.
    a moze napiszesz od jakiego momentu pojawila sei usterka?

  • #5 18 Lut 2007 10:00
    przemek_raq
    Poziom 14  

    problem w tym, że występuje ona od początku posiadania tego samochodu, samochód jest prawie nowy, został zakupiony w lipcu i miał przejechane 8 000km, miał uszkodzony przód ale nie było to mocne uszkodzenie. najdziwniejsza jest ta regularność wyłączania się TCS, zawsze po pewnym czasie, lub przejechaniu pewnej odległości.

  • #6 18 Lut 2007 10:13
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    no to jest jeszcze na gwarancji , do srewisu z nim i niech naprawiaja,
    ty powinienes potem jedynie sprawdzić czy jest ok, po co chcesz sam szukać, sprzedali ci go , to niech teraz naprawiaja

  • #7 18 Lut 2007 10:49
    przemek_raq
    Poziom 14  

    tylko, że jest to samochód powypadkowy, sprowadzony z Francji więc pewnie trafił do komisu wykupiony przez firmę ubezpieczeniową, właściciel dostał odszkodowanie za cały samochód a firma sprzedaje uszkodzony w celu minimalizacji kosztów. Taki samochód nie podlega żadnym gwarancjom. Dowodem na takie pochodzenie samochodu jest fakt iż był do niego tylko jeden kluczyk, co jest problemem w przypadku samochodów sprowadzanych z Francji, tamtejsze firmy ubezpieczeniowe zabierają samochód powypadkowy tak jak stoi czyli zazwyczaj z jednym kluczykiem. O zapasowy kluczyk staram się u pierwszego właściciela, mam nadzieje, że mój francuski jest na tyle dobry, że przekonam go do wysłania:D ale odszedłem od tematu. Jeśli nie uda mi się samemu nic zdziałać, samochód trafi do warsztatu ale chciałem wcześniej zasięgnąć informacji tutaj.

  • #8 18 Lut 2007 23:48
    Itek
    Poziom 20  

    Może te uszkodzenie kabla sie odzywa jak był źle zadezpieczony to tam woda z solą czy innym środkiem zrobiły swoje i jak zrobiła się zasada tomogą się dziać różne rzeczy . Sprawdż to jeszcze raz czy tam jest ok.

  • #9 19 Lut 2007 12:42
    colcolcol
    Poziom 25  

    witam miałem w audi 1,9 tdi PD (!) PROBLEM BAAAAAARDZO podobny tj zapalały sie kontrolki od abs i esp oraz chamulce nie od razu ale po około 5 min 5-7 km winne było obluzowanie kostki pod pokrywa zaworów na pompowtryskiwaczu przy czym nie wykazywał błedów na abs-ie . Winne moze byc chwilowe obnizenie napiecia ponizej 1,8 v bodajze

  • #10 04 Mar 2007 03:48
    przemek_raq
    Poziom 14  

    Tak z tym, że ten silnik jest na normalnej pompie, nie na pompowtryskiwaczach, sprawdziłem czujniki przy kołach i styki wyglądały jak nowe, zero zabrudzeń i wilgoci. Ma ktoś jakieś pomysły:?:

  • #11 04 Mar 2007 12:01
    jkm73
    Poziom 20  

    trzeba sprawdzic bledy ale nie tylko w abs ale takze w sterowniku silnika,przy kontroli trakcji oba te sterowniki scisle wspolpracuja.

  • #12 21 Lis 2009 21:10
    mppikus
    Poziom 9  

    witam ja mam ten sam problem, wszystko bylo ok ale dzis rozrzad wymieniałem i wlasnie nie wiem czy czegos nie polączyłem czy cos popsułem, u mnie lampka zapala sie nawej jak nie jade jakies 15 sek po odpaleniu silnika, jakies pomysly co to moze byc?????

  • #13 22 Lis 2009 18:20
    przemek_raq
    Poziom 14  

    U mnie przyczyną okazała się jakaś poluzowana i nadłamana wtyczka na alternatorze więc może tam szukaj przyczyny

  • #14 06 Gru 2009 11:38
    mppikus
    Poziom 9  

    u mnie byl problem katem wtrysku teraz juz ok

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME