logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak przerobić zasilacz Tatarka 9V 700mA na stabilizowany do efektów gitarowych?

mgsk8er 19 Lut 2007 22:48 2099 10
REKLAMA
  • #1 3592939
    mgsk8er
    Poziom 13  
    Ocena: 5
    Witam! Odrazu zastrzegam ze jestem zielony z elektroniki. Znalazłem w szafie jakis nieświeży zasilacz tatarka. Ucieszyłem sie, bo zobaczyłem oznaczenia 9v i 700mA, a wlasnie takie cos przydaloby mi sie do zasilania efektów gitarowych. Na wszelki wypadek sprawdziłem końcówkę woltomierzem i pokazalo mi 17,3V. To chyba oznacza, ze jest niestabilizowany, prawda? Czy da sie go przerobić na stabilizowany? Bo w formie obecnej balbym sie go podłączać pod dosc cenny sprzet.
  • REKLAMA
  • #2 3593000
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze
    Ocena: 1079
    Jeśli nie jest stabilizowany to zastosuj stabilizator scalony 7809. Schemat aplikacyjny znajdziesz na goglach jak wpiszesz symbol układu, albo narysują ci go w sklepach elektronicznych w których go możesz kupić. Jest naprawdę banalny. Prawidłowo zmontowany nie wymaga uruchamiania, od razu działa.
    Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #3 3593642
    hefid
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 6174
    Post był raportowany.
    Przeniosłem z: Zasilanie układów elektronicznych
  • REKLAMA
  • #4 3603144
    mgsk8er
    Poziom 13  
    znalazłem w necie cos takiego. Czy dobrze zrozumiałem, ze wystarczy takie cos dac pomiedzy ostatnim elementem zasilacza a kabelkiem wychodzącym?

• #5 3603151
    dasko
    Poziom 20  
    Ocena: 72
    Dokladnie tak to wystarczy, ciekawe ile pradu potrzebuje to twoje urzadzenie bo moze ten zasilacznie podolac :) pod srodkowa koncowke ukladu dajesz oczywiscie mase (-).
  • #6 3603209
    foxik000000
    Poziom 29  
    Ocena: 56
    Ale z tego co wiem to środkowa nóżke trzeba podłączyć do masy !
    Schemat podłączenia powinien wyglądać tak: