logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować prosty czujnik wilgoci z projektu elektroda.net – opis elementów i montaż

WyjadaczWaffli 20 Lut 2007 19:09 3928 4
REKLAMA
  • #1 3596189
    WyjadaczWaffli
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Znalazłem w bazie Waszych projektów taki całkiem prosty czujnik wilgoci.
    http://www.elektroda.net/dla_domu/czujnikwodny.html
    Chciałbym coś takiego stworzyć na potrzeby domowe, a z racji że jestem kompletnie zielony, pisze ten temat.
    Schemat specjalnie trudny nie jest :)
    http://www.elektroda.net/dla_domu/schematyideowe/czujnikwodny.gif
    , jednakże nie wiem czym są dwa symbole. Ten taki wygięty kondensatorek, oraz induktor na jakimś rdzeniu, czy co to jest.

I tu moje pytania (proste na pewno) :
    - czy tą cewkę należy samemu nawinąć? Zacznijmy od tego, że ja nie wiem czy to w ogóle cewka :( Ma tylko oznaczenie 0.05A.
    - co z tym kondensatorkiem wygiętym?
    - te diody mogę zastąpić innymi?
    - wg krótkiego opisu w miejscu rezystora 5k, należy go wyrzucić, a te dwie końcówki kabelka to będą te "rączki" czujnika?

Bardzo dziękuję za wyrozumiałość i czas poświęcony na przeczytanie wątku.
    Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 3596225
    any56
    Poziom 39  
    Ocena: 838
    Zastanów się, czy akurat tego potrzebujesz. Układ mierzy pojawienie się wody w obszarze pomiarowym (a nie wilgoci).
    Kondensatorek "wygięty" - to elektrolityczny
    Diody mogą być inne (nie mniej jak 100mA).
    Rezystor 5k należy odłączyć i w to miejsce podłączyć dwie elektrody które będą zanurzone (lub nie) w wodzie...
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 3596252
    mickemaster
    Poziom 27  
    Ocena: 166