logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór silnika do automatycznej rolety okiennej - porady dla początkujących

Randal 22 Wrz 2003 11:11 3850 5
REKLAMA
  • #1 334551
    Randal
    Poziom 16  
    Ocena: 18
    Witam. Mam maly problemik natury elektryczno/elektronicznej. Jestem w trakcie prokjektowania rolety okiennej, zwykłej zwijanej takiej jak w sklepach. Do zwijania/rozwijania rolety chciałbym użyć silnika elektrycznego i tu jest pytanie- jakiego? Musi to być mały silniczek o mocy wystarczającej do obracania rolki z roletą a jego obroty nie mogą być zbyt duże. Myślałem o zapodaniu silniczka od np. wycieraczek samochodowych ale z pominięciem mechanizmu przekładniowego na ślimaka. Czy taki silniczek będzie działał ze zwykłego zasilacza (taki za 10 złotych). Jeśli macie jakieś pomysły co do silniczka to prosze o porady, jestem początkujący więc prosze mnie nie zjechać za niefachowe wypowiedzi.
  • REKLAMA
  • #2 334563
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 47
    silnik wycieraczek ma bez przekładni kilka tysięcy obrotów, i moc kilkudziesięciu watt. Czyli potrzebujesz zasilacza o wydajności kilku amper - więc lepiej dać trafo od np. lampek halogenowych i prostownik oraz kondensator. Gotowe zasilacze o takich parametrach nie są atrakcyjne cenowo...
  • REKLAMA
  • #3 334566
    fachman
    Ocena: 123
    Żeby zastosować tani zasilacz musiałbyś mieć silniczek z przekadnią ślimakową. Wolno by chodziło ale za to pewnie.
  • REKLAMA
  • #4 336522
    Marek J.
    Ocena: 948
    Proponuję zakup oryginalnego silnika do rolet. Koszt ok 200 - 300 zł .Wiem że nie jest to tanio ale problem z wyłącznikami krańcowymi i zabezpieczeniem termicznym maż z głowy.
  • REKLAMA
  • #5 336648
    Randal
    Poziom 16  
    Ocena: 18