logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Bascom, Atmega8 , "włącznik zmierzchowy"

siwekyhy 26 Lut 2007 16:26 3200 11
REKLAMA
  • #1 3620036
    siwekyhy
    Poziom 14  
    Ocena: 16
    Witam

Jestem początkujący w uC. Chciałem zrobić sterownik do wentylatora który załanczał by wentylator po zgaszeniu światła w pomieszczeniu do dyspozycji z fotoelementów mam fotorrezystor i fotodiode. Problem jednak leży w programie nie wiem zabardzo jak sie do niego zabrać ?
    Prosta składnie są mi znane if , else itp... najbardziej mi chodzi o odczytanie z fotorezystora lub fotodiody przez uC czy jest światło zapalone czy nie ?

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 3620070
    cyberdar
    Poziom 31  
    Ocena: 73
    Witam

W szereg z fotorezystorem dajesz rezystor. Te dwa elementy tworzą dzielnik. Przy oświetleniu, w zależności, od tego z której strony będzie rezystor, a z której rezystor uzyskasz sygnał albo narastający albo opadający. Program ma sprawdzać czy zostało włączone światło. Jeśli tak to skacze do procedury i czeka aż światło zgaśnie. Jak zgaśnie to włączasz wetylator na określony czas po czym wracasz do pętli głównej i czekasz tam na zapalenie światła.
    Program do napisania w dosłownie 15 linijkach (z deklaracjami). Wystarczy do tego jakiś mały mikrokontrolerek typu ATTINY2313.

--
    pozdrawiam
  • #3 3621023
    siwekyhy
    Poziom 14  
    Nic z tego nie rozumiem :| Jakiej procedury użyć żeby sprawdził czy jest włonczone światło czy nie ? o co Ci chodzi z narastaniem ?
  • REKLAMA
  • #4 3621151
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #5 3621482
    siwekyhy
    Poziom 14