Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EGR odlaczenie spalin doprowadzenie powietrza, wiecej mocy

DanielsDS 28 Lut 2007 21:52 52097 25
  • #1
    DanielsDS
    Poziom 10  
    Witam, posiadam Megane Coupe 2.0 IDE benzyna, juz 3razy mialem problem z zaworem EGR(recyklingu spalin) za pierszym razem kupilem nowy wydalem 900zl po kilku miesiacach wyskoczyl blad zawieszony zawor EGR wyczyscilem go i bylo miesiac ok i znow ten sam blad wymienilem go na gwarancji i teraz wiem ze za jakis czas znow sie zepsuje poniewaz spaliny go zawalą, Zastanawiam sie nad odlczeniem rury doprowadzajacej spaliny do niego i podlczeniem rurki doprowadzajacej czyste filtrowane powietrze. Jak wiadomo zawor EGR kieruje spaliny do kolektora dolotowego i zabrudza caly silnik i teraz moje pytanie brzmi czy jak doprowadze do EGR czyste powietrze to wzrosnie moc silnika i czy bedzie to mialo wplyw na inne rzeczy??
  • Sklep HeluKabel
  • #2
    harnasx
    Poziom 22  
    Moc napewno nie wzrośnie, zawór ten w głównej mierze jest po to aby zapewnić własciwy skład spalin na biegu jałowym, dostarczając "spaliny" ograniczamy ilość NOx'ów. Moim zdaniem można sprobować podłączyć powietrze, jeśli na "wolnych" bedzie OK z trzymaniem obrotów to wyżej też, a zawór pożyje dłużej.
  • #3
    gondoljerzy
    Poziom 23  
    Recyrkulację spalin wymyślono w celach ekologicznych. Spaliny są podawane podczas ekonomicznych trybów pracy silnika. Lepsze odparowanie benzynki, niższe temperatury spalania itp. Przy większych obciążeniach silnika spaliny nie powinny być dodawane, więc mocy w ten sposób raczej nie przybędzie. Jeśli w miejsce spalin doprowdzisz powietrze to zmienisz skład mieszanki. Ciekawe czy komputer sobie z tym poradzi czy podobnie wywali błąd?
  • #4
    DanielsDS
    Poziom 10  
    Wiem ze moj EGR ma czujnik polozenia zawor i jak EGR sie zaciol to byl w 60%otwarty, wiec jesli zawor niby ma pracowac tylko na biegu jałowym to czemu se zadali tyle trudu zeby sie otwierał o rozne wartości?, mogli zrobic na jalowym otawrty pozniej zamkniety.
  • #5
    tplewa
    Poziom 38  
    Dokladnie wymyslono to ze wzgledu na ekeologie.

    Wywal to zaslep dziure w ssacym (nie doprowadzaj lewego powietrza) i powinno byc ok. Przynajmniej w Nissanach 200sx sie to sprawdza i odmula troche silnik. Zaworek gdzies na opasce przyczepic co by sie ECU nie przyczepial i bedzie git.

    Z mieszanka nie bedzie problemu bo masz lambde na wydechu wiec sobie odpowiednio dostosuje ilosc paliwa...
  • #6
    tkoziol

    Poziom 19  
    wytnij merelowa uszczelke miedzy rure ta zebrowana a kolektor tub egr wtedy spaliny beda szły bezposrednio do kolektora wydechowego a ni do ssacego po czym kup sprej do czyszczenia gaznikow i jednoczesnie dodajac gazu do oporu na max pulsacyjnie wstrzykuj sprej do kolektota ssacego przez rure do filtra powietrza pomoze na 100% i jednoczesnie wyczysci kolektot ssacy i cały uklad wydechowy
  • Sklep HeluKabel
  • #7
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Ciekawy sposób czyszczenia wydechu, sprayem do czyszczenia przepustnic.
    Zatkać EGR i tyle, mocy raczej nie przybędzie.
  • #8
    DanielsDS
    Poziom 10  
    a nie lepiej doprowadzic lewe powietrze ktore zastapi spaliny by nie zmieniac kompresji?? bo jakis procent cylindra napewno zajmuja te nie potrzebene spaliny, ale jak miejsce gdzie byly spaliny zostanie puste to kompresja chyba sie zmieni??
  • #9
    tplewa
    Poziom 38  
    Co ty za teorie wymyslasz ;) nie dawaj lewego powietrza. Silnik normalna droga zaciagnie sobie tyle ile potrzeba. Komputer dostosuje sie do tej dawki i doda odpowiednia ilosc paliwa - wiec wszystko bedzie ok. Poprostu tak jak mowilem wypinaj badziewie, zaslepiaj otwory i wszystko bedzie smigac ok.

    No moze bedzie troche mniej ekologiczny, ale zieloni chyba cie za to nie zlinczuja ;)
  • #10
    mercu
    Poziom 10  
    omiń wejście do kolektora ssącego poprostu go zaślepiając. Odpal samochód, przejedz troche km - jak nie będzie żadnych błędów - to nie ma sie co zastanawiać :)
    Można zostawić zawór na kolektorze wydechowym - ale musisz dobrze zaślepić wąż/rurke prowadzącą spaliny do kolektora ssącego. Jak będzie wszystko OK, to wywal ten zawór z kolektora wydechowego, a otwór zaślep ( zrób zaślepke z grubej blachy, i przykręc na te same mocowanie co jest zawór, a zawór zostaw gdzieś podpięty pod instalacje elektryczną)
    KONIEC
    Tak jak pisał kolega tplewa - to tylko ekologia, a to jest samochód a nie melex :)
  • #11
    piorun0
    Poziom 20  
    A jak to zrobić w Matizie,rurka z zbiornika paliwa idzie najpierw do pochłaniacza węglowego a dopiero z niego poprzez elektrozawór do kolektora ssącego,w tym pochłaniaczu jest na dole jeszcze jeden wężyk do atmosfery.
  • #12
    harnasx
    Poziom 22  
    piorun - pomyliłeś EGR z filtrem węgla aktywnego - w Matizie nie ma EGR'u. A filtra nie ma po co odłanczać.
  • #13
    piorun0
    Poziom 20  
    To dlaczego z filtra idą opary paliwa poprzez elektrozawór do kolektora ssącego?
  • #14
    harnasx
    Poziom 22  
    Filtr ten w odróżnieniu od EGR ma za zadanie "zabierać/zbierać" opary paliwa ze zbiornika paliwa tak zeby nie wydostawały się do atmosfery i w czasie pracy silnika "komputer" silnika otwiera w pewnych momentach elekrtozawór połaczony z kolektorem ssącym aby "wessało" opary paliwa i "spaliło" w silniku. EGR "wpuszcza" gazy spalinowe do cylindra aby zredukować ilość NOx'ów (związków azotu) w spalinach - taka różnica.
  • #15
    piorun0
    Poziom 20  
    Rozumię to co napisałeś,powiedz mi czy jest sens likwidowania układu?czy można bez obaw zaślepić wężykod strony zb.paliwa
    Słyszałem że filtry z węglem akt. po pewnym czasie się zapychają i trzeba je wymienić,a trochę kosztują.
    Jeszcze jedno pytanie czy dało by coś usunięcie zwężeń w obudowie filtra powietrza na wejściu?
  • #16
    harnasx
    Poziom 22  
    wezyka od strony zbiornika zaslepiac nie powinieneś (w ostatecznosci moze byc otwarty skierowany koncem w dół) jesli odetniesz filtr wegla akt. to zaslepic trzeba wezyk idacy do kolektora - ja bym zostawił ten filtr w spokoju - wymieniac tego w Matizie nie trzeba. Co do końcówki filtra to efekt bedzie zaden albo niewielki - jesli nie jeżdzisz na gazie to napewno sie nic nie pogorszy - wiec mozesz kombinowac :)
  • #18
    piorun0
    Poziom 20  
    w książce ten układ jest nazwany jako EGR,to proszę o wyjaśnienie mi jak działa EGR w innych samochodach?
  • #19
    harnasx
    Poziom 22  
    Już pisałem jak działa EGR - działa tak samo we wszystkich samochodach.

    System recyrkulacji spalin (EGR–(en)Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów oczyszczania spalin powszechnie stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin
  • #20
    Breżniew
    Poziom 22  
    harnasx napisał:
    piorun - pomyliłeś EGR z filtrem węgla aktywnego - w Matizie nie ma EGR'u. A filtra nie ma po co odłanczać.


    Bzdury , kolego. w matizie jest EGR na pewno. Można go zaslepić po przez włozenie zaślepki między kolektor wydechowy a głowicę w miejscu otworu którym przechodza spaliny do tyłu silnika do zaworu. drugie miejsce to metalowa rurka prowadzaca z zaworu do kolektora ssącego. Znajduje sie ona za kolektorem patrząc od przodu w prawym tylnym rogu kolektora i jest zagieta do dołu.
  • #21
    piorun0
    Poziom 20  
    Dzięki Breżniew za poparcie,sprawę rurki z elektrozaworu do kolektora ssącego znam,ale o połączeniu wydechu z głowicą nic niewiem może więcej o tym napiszesz może jakieś fotki
    Wyraż swoją opinię i daje coś zaślepianie tych połączeń,z góry dziękuje
  • #22
    harnasx
    Poziom 22  
    Moj błąd! Sprawdziłem :) w Matizie jest EGR (sorki za błędne info) - jest również filtr węgla o którym pisałem - to tak na usprawiedliwienie :)
  • #23
    Breżniew
    Poziom 22  
    piorun0 napisał:
    Dzięki Breżniew za poparcie,sprawę rurki z elektrozaworu do kolektora ssącego znam,ale o połączeniu wydechu z głowicą nic niewiem może więcej o tym napiszesz może jakieś fotki
    Wyraż swoją opinię i daje coś zaślepianie tych połączeń,z góry dziękuje


    Jak sie przyjzysz kolektorowi wydechowemu w miejscu połaczenia z głowica z prawej strony jest taki dodatkowy nadlew. Po zdemontowaniu kolektora w tym miejscu w głowicy jest otwór. Ten otwór to własnie kanał EGR wychodzący na druga strone głowicy do zaworu. Mozna zaslepic ten otwor przy kolektorze gwintujac go i wkrecajac srubę bez łebka z wycieciem na wkretak. Dzieki temu spaliny nie dochodza do zaworu. Niemniej trzeba tez zaslepic otwór w dolocie by nie ciagneło fałszywego powietrza.
    W swoim matizie tego nie przerabiałem bo EGR na razie jeszcze działa. Jak padnie, a jest to pewne bo w matizach często to pada , szczególnie membrana w modulatorze to zaslepię.
  • #24
    piorun0
    Poziom 20  
    Dzięki za rady jak możesz to napisz jeszcze coś o tym modulatorze i membranie gdzie to się znajduje i co z tym zrobić?
  • #25
    tachoraf313
    Poziom 9  
    powiedzcie mi czy zawór EGR ma wpływ na wolne obroty to znaczy od jakiegoś czasu mój ford escort zetec nie pracuje równo na wolnych obrotach nieraz zgaśnie czy zawór EGR jak się zepsuje może powodować takie objawy
  • #26
    ministerdobrejzabawy
    Poziom 10  
    Takie objawy mogą powodować źle wyregulowane bądź rozregulowane zawory, pompa paliwa uwalona, problemy z wtryskami ( np. 1 zapieczony ), aparat zapłonowy, itp. ... EGR to stawiałbym dopiero na samym końcu, a poza tym nie posądzałbym go raczej o takie objawy ...