Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 412 CDI 2001r problem

arekbp 02 Mar 2007 17:17 5409 2
  • #1 02 Mar 2007 17:17
    arekbp
    Poziom 10  

    Witam
    Może ktoś się spotkał z takimi objawami :
    gdy jest sucho samochód ma pełną moc gdy tylko popada spada moc i silnik nie chce więcej iść niż 3600obr.
    Miał uszkodzony zawór sterujący sprężarką tzn. uszkodzona wiązka pod atrapą - to dość typowa usterka.
    Po podłączeniu do stardiagnozy w zaprzyjaźnionym serwisie ( EDC nie zaplala się wogóle ) wyskoczył błąd czujnika Y92 bodajze od Common rail ale podpowiedziano mi że regulator ciśnienia może być uszkodzony w listwie , po podmianie nic się nie poprawiło. Wiązki są wzrokowo ok.
    Może ktoś posiada schematy elektr. do takiego sprintera?
    Usterka jest dość uporczywa i nie ustępuje a brakuje mi już pomysłów. Wymiana listwy wtryskowej to raczej spory wydatek.

    Moderowany przez Błażej:

    Regulamin pkt 11. Popraw i uzupełnij temat. W przeciwnym razie powędruje do kosza.

    0 2
  • Fibaro
  • #2 02 Mar 2007 18:34
    woker7
    Poziom 14  

    może ten mercedes ma czujnik ciśnienia atmosferycznego i on go blokuje albo przepływomierz to mój pomysł przeważnie przepływomierz niepokazane usterki
    ale to tylko moje sugestie

    0
  • Fibaro
  • #3 17 Maj 2007 21:24
    vatro
    Poziom 2  

    Po pierwsze to sprintera 412 CDI nie ma jest 408 411 413 CDI silnik 0 pojemności 2.2 l i 416 CDI 2.7 l mówimy o sprinterze po liftingu 00-06r
    Sprinter 412 to stare TDI 2.9 l z pompą wtryskową . Jeśli masz CDI to sprawdź zawór sterujący sprężarką ,zapal silnik zrób podciśnienie na serwie , zgaś silnik i posłuchaj czy zawór nie bzyczy i nie przepuszcza , nieraz po wypadku jak dostanie z prawej strony ten zawór pęknie lub wysypie się w środku i wariuje .Jak pęknie i dostaje wody to załączy turbine na stałe lub ją luzuje .
    W jednym z moich sprinterów miałem coś takiego że latem w nocy gdy było chłodno jechał super ale w dzień gdy słoneczko przygrzało podczas jazdy nagle odcinał paliwo , wystarczyło wtedy puścic gaz i nacisnąc go zpowrotem i jechał dalej - posadzony był czujnik temperatury silnika (dla ECU)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo