Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z seatem ibiza 1.4SE 1997 r.

matff 18 Mar 2007 18:27 4000 6
  • #1
    matff
    Level 2  
    Witam,

    Mam spory problem z seatem Ibiza 1.4SE 1997r. w samochodzie tym mam instalację gazowa i na niej auto pracuje dobrze (troszkę nierówne obroty przed rozgrzaniem silnika). Sporym problemem jest jednak jazda na benzynie. Po uruchomieniu silnika na benzynie silnik pracuje w miarę równo jednak po kilku minutach gaśnie po takim zgaśnięciu ciężko jest go ponownie uruchomić tzn silnik odpala wchodzi na około 1500 tys obrotów po czym gaśnie dodanie gazu powoduje również jego zgaśniecie po odczekani kilku minut zapala normalnie. Również podczas próby jazdy na benzynie silnik po przejechaniu kilu kilometrów na benzynie nagle gaśnie nie ma również mocy co jest szczególni odczuwalne na wyższych biegach . Tak jak pisałem wcześniej na gazie jeździ ok do tej pory wymienione były :
    -filtr paliwa
    -świece
    -kopułka
    -palec
    -sonda lambda



    Ostatni mechanik u którego był samochód orzekł że uszkodzony jest "kolektor wtrysku" i że uszkodzenie to spowodowane było w przeszłości strzałem gazu w komputerze pojawia się również błąd pompy paliwa.

    Czy macie jakieś pomysły co morze być przyczyną tego typu zachowania samochodu ? Czy warto wymieniać kolektor wtrysku (podobno jest on dosyć drogi) ? Czy wymiana pompy paliwa może poprawić sytuację ??

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc oraz sugestie.
    Z góry dziękuje
  • #2
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wygląda na padniętą pompę.
    Zmierz jakie daje ciśnienie
  • #3
    milejow
    Level 43  
    Przeplywomierz,gaz go pewnie skatowal
  • #4
    matff
    Level 2  
    Dzięki za informacje.

    Jak można sprawdzić czy winny jest przepływomierz ?
    Oraz ile mniej więcej kosztowała by jego wymiana ?
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Najlepiej znalezc schemat instalacji z opisanymi wartosciami rezystancji przeplywki,oczywiscie schematyVW.Odlacz przeplywke,jesli bedzie lepiej pracowal bez niej to jej wina.Parametry sprawdzisz tez skanujac silnik i odczytujac parametry biezace.W przeplywce jest IATsensor,on odpowiada za wlasciwa dawke paliwa.Sprawdz ceny na allegro,do tych silnikow jest praktycznie wszystko.Przedewszystkim jednak podepnij go doVAGa
  • #6
    Tommi029
    Level 17  
    Kolego milejow nie wiem gdzie ty znalazles w ibizie 97 przepływomierz??? W tych silnikach były stosowane czujniki MAP.
    Za radą kolegi goldwinger sprawdz pompe paliwa, jak jest ok. pomierz VAGiem lub nawet multimetrem czujnik MAP(podcisnienia).
    Kostka od czujn. MAP 2 zewnetrzne piny podczas pracy silnika ma byc ok/0,9V; tylko wlaczony zaplon, silnik nie pracuje okolo 4V.
  • #7
    scalak63
    Level 11  
    Mialem taki sam problem gdy mechanik założył mi odwrotnie filtr od paliwa.A poza tym sprawdz lub podmień pompę paliwa.Możesz jeszcze spróbować podłączyć go pod kompa.Możesz mieć zapisany błąd o złym położeniu przepustnicy lub sinik krokowy(nierówne obroty) chociaż to mało prawdopodobne.:D