Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.4 MPI 2000 r. - Nie odpala bez gazu, gaśnie po puszczeniu gazu

08 Cze 2018 20:54 696 15
  • Poziom 18  
    Problem jak w opisie, czy ciepły czy zimny nie odpali bez dodania gazu, i chwile po odpaleniu trzeba jeszcze gaz przytrzymać. Po przygazówce obroty spadają czasami do 500 obr/min, czasami nawet zgaśnie. Szczególnie potrafi zgasnąć przy dojeździe do świateł. Czasami zapali się lampka EPC i wywali wtedy błąd 16490 Ciśnienie w kolektorze ssącym - niezrozumiała wartość ciśnienia. Generalnie silnik zachowuje się tak jakby miał brudną przepustnicę.

    Wymienione świece i filtr paliwa, wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica (była bardzo brudna), pozatykałem przewody od EVAP, sprawdzałem też czy nei łapie lewego powietrza. Sprawdziłem czy pompa paliwa nie jest zalepiona brudem. Ciśnienie paliwa ok 2,5 bar. Podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym ok. 0,5 bar. Czujnik ciśnienia wydaje się sprawny, napięcie na nim przy ciśnieniu atmosferycznym 3,9 V (czy nie powinno być większe?), i spada przy zasysaniu pompką próżniową.

    Moje podejrzenia padały najbardziej na niesprawną przepustnicę, ale dla pewności zmierzyłem sprężanie, i wyszło na pierwszym cylindrze 7,5 bar, na drugim koło 5, a trzeci i czwarty ok. 4. Czy to może być przyczyna problemów? Czy może jednak próbować wymieniać przepustnicę? A może jeszcze coś innego?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 25  
    Witam.Nie wiem jak sprawdzałeś to ciśnienie ale w kosiarce jest większe.Próbę z olejem też robiłeś?Na każdym z nich jest za mało.
  • Poziom 17  
    Wygląda na objawy uszkodzenia silniczka krokowego przepustnicy, tylko nie mam pewności, czy tu taki jest. Można podać typ przepustnicy lub zdjęcie?
    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie. Kolega doczyta sobie za co i zastanowi się, zanim zacznie znowu doradzać. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Moderator Samochody
    marszałekkom napisał:
    Moje podejrzenia padały najbardziej na niesprawną przepustnicę, ale dla pewności zmierzyłem sprężanie, i wyszło na pierwszym cylindrze 7,5 bar, na drugim koło 5, a trzeci i czwarty ok. 4.
    Nawet ciśnienia nie umiesz poprawnie zmierzyć - wiesz że przy takich wartościach silnik za chiny ludowe by nie odpalił? Zostaw tą nieszczęsną przepustnicę, zajmij się doprowadzeniem do poprawnych wskazań czujnika MAP wpierw. Masz gdzieś dziurę i tyle.
    marszałekkom napisał:
    Ciśnienie paliwa ok 2,5 bar.
    To też nie za wiele - powinno być w okolicach 3 bar. Wiesz w ogóle jakie parametry życiowe powinny być, dla prawidłowego stanu? Bo widzę że silisz się na fachowość, a podstaw brak.
    sulof1601 napisał:
    Witam.Nie wiem jak sprawdzałeś to ciśnienie ale w kosiarce jest większe.Próbę z olejem też robiłeś?Na każdym z nich jest za mało.
    Kolega zastanowi się nad sobą. Pomiar był wykonany z zamkniętą przepustnicą - stąd takie bzdury wyszły.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 18  
    Dziękuję szanowny robokopie za tę jakże fachową i przemądrzałą wypowiedź. Ciśnienie podaję takie jak mi pokazał przyrząd, który do tej pory pokazywał dobrze. Przepustnica oczywiście otwarta przy pomiarze, tak jak robię to zawsze. Autodata podaje ciśnienie paliwa dokładnie 2,5 bara na biegu jałowym, przy założonym wężyku na regulator ciśnienia więc nie masz racji. Na przyszłość zachowaj swój wymądrzalski ton i skup się na rzeczowych, wnoszących coś do tematu poradach, a jak się chcesz tylko powymądrzać, to idź na jakieś inne forum.

    @mblazynski
    Niestety nie ma tutaj silniczka krokowego, jego rolę pełni przepustnica, całkowicie elektryczna, bez linki.
  • Moderator Samochody
    Niestety wypisywania bzdur tolerowali tutaj nie będziemy.
    marszałekkom napisał:
    wyszło na pierwszym cylindrze 7,5 bar, na drugim koło 5, a trzeci i czwarty ok.
    I nie daje to nic do myślenia nadal?
    marszałekkom napisał:
    Niestety nie ma tutaj silniczka krokowego, jego rolę pełni przepustnica, całkowicie elektryczna, bez linki.
    A jaki dokładnie tam silnik masz? Bo nie przypominam sobie takiego, z przepustnicą bez linki.
  • Poziom 18  
    Bodajże AKK, 1.4 ośmiozaworowy, 60 koni.
  • Moderator Samochody
    Więc "bodajże AKK" faktycznie jako jedyny z rodziny ma całkowicie elektryczną przepustnicę - daj jej spokój, jeśli nie zgłasza błędów potencjometrów. Dopóki ciśnienie na cylindrach nie będzie równe i większe niż 10 barów nie ma czego dalej szukać. Ten silnik to prawdopodobnie złom. Na początek głowica w górę i oględziny szczelności zaworów.
  • Poziom 18  
    O, i to jest merytoryczna wypowiedź. Zastanawia mnie tylko jeszcze jedna sprawa. W wykazie parametrów bieżących, na biegu jałowym pokazuje różnie, 3, 4, 5 % uchylenia przepustnicy. Ale przy bardzo powolnym naciskaniu gazu wartość najpierw spada, prawie do zera, a dopiero potem rośnie. Dlatego tak się dopytuję o tą przepustnicę, bo działa trochę dziwnie, ale może tak ma być.
  • Moderator Samochody
    marszałekkom napisał:
    W wykazie parametrów bieżących, na biegu jałowym pokazuje różnie, 3, 4, 5 % uchylenia przepustnicy. Ale przy bardzo powolnym naciskaniu gazu wartość najpierw spada, prawie do zera, a dopiero potem rośnie. Dlatego tak się dopytuję o tą przepustnicę, bo działa trochę dziwnie, ale może tak ma być.
    Czegoś się tak uparł na tę przepustnicę? Bo tak w internecie napisali? Silnik nie ma prawidłowego sprężania, dodatkowo, albo i przez to głupieje podciśnienie w kolektorze i tym się wpierw zajmij.
  • Poziom 12  
    Czy kolega sobie poradził z problemem?
    Ciśnienie sprężania warto sprawdzić na innym samochodzie dla pewności prawidłowego działania przyrządu. Co do wskazań przepustnicy na początku jest koło 5% potem spada do zera i leci w górę do około 96% bynajmniej u mnie tak jest.
    Można odpalić samochód bez filtra i zobaczyć jak przepustnica się rusza na jałowych obrotach.
    Do robokopa AKK nie jest jedynym z rodziny z elektryczną przepustnicą, jest jeszcze ANW, AUD z rodziny....Wymądrzanie się nic nie wprowadza do dyskusji tylko odechciewa korzystania z elektrody o porady fachowców.
    Mam pytanie czy przed wystąpieniem problemów coś wcześniej robiłeś przy wozie? od tego może zależeć diagnoza. Jak wyciągałeś przepustnice do czyszczenia to być może łapie lewe powietrze - nową uszczelkę wtedy. Adaptacja nie zaszkodzi też zrobić. Ciekaw jestem odpowiedzi jak poszło.
    Pozdrawiam i sukcesu.
  • Moderator Samochody
    Sience Fiction napisał:
    Do robokopa AKK nie jest jedynym z rodziny z elektryczną przepustnicą, jest jeszcze ANW, AUD z rodziny....
    Przeciez to praktycznie jeden i ten sam silnik, więc cóż to spostrzeżenie wnosi nowego?
    Sience Fiction napisał:
    Wymądrzanie się nic nie wprowadza do dyskusji tylko odechciewa korzystania z elektrody o porady fachowców.
    Czytanie głupot wypisywanych przez co niektórych "doradzaczy"również.
    marszałekkom napisał:
    sprężanie, i wyszło na pierwszym cylindrze 7,5 bar, na drugim koło 5, a trzeci i czwarty ok. 4.
    marszałekkom napisał:
    Podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym ok. 0,5 bar. Czujnik ciśnienia wydaje się sprawny, napięcie na nim przy ciśnieniu atmosferycznym 3,9 V (czy nie powinno być większe?)
    Czego więcej szukać?
  • Poziom 12  
    dla mnie na biegu jałowym ciśnienie powinno być niższe ok 200-300mbar, dlatego postawiłbym na czujnik podciśnienia do sprawdzenia, albo wstawienie nowego. Co do silników to jest ich więcej jak widzisz a po drugie to nie takie same silniki bo mają małe różnice w osprzęcie. Nie nadawali by innych nazw silników by niczym się nie różniły to oczywiste.
  • Moderator Samochody
    Sience Fiction napisał:
    dla mnie na biegu jałowym ciśnienie powinno być niższe ok 200-300mbar, dlatego odstawiałbym czujnik podciśnienia do sprawdzenia, wstawienie nowego
    To ile powinno być dla Ciebie, to mało istotne - ważne ile przewidział producent - dla większości silników jest to wartość 340mBar - nie wiem czemu zdarzają się takie, które tą wartość mają wyższą - prawdopodobnie ze względu na inną charakterystykę czujnika. W tych silnikach czujniki często padały - zalane olejem z odmy fałszowały wskazania, zawyżając je.
    Sience Fiction napisał:
    Co do silników to jest ich więcej jak widzisz a po drugie to nie takie same silniki bo mają małe różnice w osprzęcie.
    Nie potrafisz wykazać tych różnic, więc nie mędrkuj - bo kilka godzin się zejdzie, zanim wynajdziesz w sieci potrzebne informacje. System wtrysku jest ten sam (Bosch Motronic ME7.5.xx) , blok silnika ten sam, pozostałe różnice nieistotne dla zagadnienia - w przeciwieństwie do silników z przepustnicą na linkę.
    Sience Fiction napisał:
    Nie nadawali by innych nazw silników by niczym się nie różniły to oczywiste.
    Co to wnosi dla tematu? Silnik - nawet uwzględniając to że autor wątku bladego pojęcia nie ma o pomiarze ciśnienia, czy ma uszkodzony przyrząd, ma niepokojące różnice pomiędzy cylindrami, sugerujące zużycie - więc do czasu ustalenia prawdziwego stanu faktycznego, dalsze dyskusje są bezprzedmiotowe.
  • Poziom 12  
    to czemu nie zamkniesz tematu? Ja wiem czym te silniki się różnią. Poza tym sam się nie wymądrzaj bo sam nic nie wnosisz, wytykanie innym to chyba twoja zabawa. Lepiej jakbyś sypnął radą a nie przemądrzanie się jak to inni głupi są....

    Dodano po 17 [minuty]:

    Dodam, że autor mało podał informacji dlatego można spekulować lub zgadywać. Uważam by autor się wypowiedział czy coś się ruszyło z autem. Czym więcej informacji tym diagnoza łatwiejsza.



    Moderowany przez T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.
    Ostrzeżenie.

  • Poziom 12  
    Właśnie o tym mówiłem
    Forum ma służyć wymianie opinii i pomocy, właśnie robokopa ostatnie komentarze nic nie wnoszą i się wymądrza i jakoś nie otrzymuje ostrzeżenia a jak ktoś zwróci uwagę wszystko wiedzącym moderatorom to dostaje się ostrzeżenie, dlatego coraz rzadziej tu zaglądam. Twój komentarz T5 też nic nie wnosi...Ja chociaż staram się posłużyć wiedzą ludziom którzy mają jakieś problemy.

    Moderowany przez CameR:

    Zamykam
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.