logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki mały piecyk do gitary elektro-akustycznej? Schematy i głośnik

overclock 25 Mar 2007 17:25 2164 5
REKLAMA
  • #1 3718052
    overclock
    Poziom 2  
    Witam!!!

Mam gitare elektro-akustyczną i potrzebuje jakiegoś małego piecyka.
    Trochę czytalem juz na forach ale tam podają tylko pod elektryczne.
    Dobrze by bylo gdybyście podali jaki głośnik kupic itp.
    Ponieważ jestem totalnym laikiem.
    Ten wzmacniacz wykona mi koles który zna sie na tych tranzystorach i innych o których nawet nie mam pojęcia.
    Jeszcze raz chodzi mi o maly piecyk który podlącze pod gitarę elekto-akustyczną.
    Prosze o schematy
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 3718148
    SzokalML
    Poziom 36  
    Ocena: 98
    Jeśli chodzi o głośnik, to najlepiej żeby był szerokopasmowy - taki z charakterystyczną "tubką" na środku. Zwykły głośnik gitarowy nie będzie brzmiał tak bogato, bo nie będzie wyższych częstotliwości.

Przykłady i równocześnie co mógłbym ci polecić: tonsil gds 30/30, tesla/TVM ARZ 6604/6608, stx gds 30/120, lub Vermona RFT (tylko tutaj oznaczenia różne).

Oprócz Tesli która jest 8 calowa (20 cm) reszta to 12-tki (30 cm).

Ponieważ mówisz o małym piecyku, to najbardziej podpasi chyba tesla ARZ 6604/6608, jest tania (25-30 zł) i ogólno dostępna (allegro lub www.empire.com.pl - tam najtaniej).

Jeśli chodzi o końcówkę mocy i sam wzmacniacz to jest identyczny do elektryka jak i akustyka. Różnica w przedzmacniaczu - w piecyku do elektro akustyka nie ma przesteru (bo i po co-nieładnie by brzmiał), i hm.. może być nieco inna czułość wejścia w przedwzmacniaczu ale wydaje mi się że wiele to nie zmieni.

Przykład - najpopularniejszy tutaj.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic215412.html

zresztą z wykorzystaniem też tego głośniczka tesli.
  • REKLAMA
  • #3 3718587
    overclock
    Poziom 2