Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat 1.9tdi problem z odpalaniem

04 Kwi 2007 21:13 34669 33
  • Poziom 10  
    mam problem z silnikiem wymieniłem świece w pasacie a on nadal ciężko pali ale zauważyłem że grzanie świec dziwnie działa po przekręceniu kluczyka od razu gaśnie co może być przyczyną



    Temat poprawiłem. <Błażej>
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 12  
    np. dodatnia temperatura otoczenia.
  • Poziom 24  
    zawsze ciezko pali czy tylko na zimnym?
    przy jakiej temp otoczenia sa problemyu?
    ktory rok ?
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 10  
    jak jest dodatnia temp to oczywiste że będzie palił bo wtedy jest zbędne grzanie świec ale jest problem bo kiedy temp spadnie po niżej 0 świece grzeją się tak samo jak w przypadku dodatniej temp rok samochodu 1995 i wtedy jest problem z odpaleniem
    kiedy go odpalę i zaraz zgaszę pali bez problemu po pierwszym zakręceniu rozrusznika
  • spec od auto-elektro
    Zrzuć wtyczkę z czujnika temperatury grzania świec i zobacz czy kontrolka zaświeci się dłużej a przygaśnięcie lampki oświetlenia wnętrza będzie sygnalizowało że wszystko jest w porządku oprócz czujnika/najprawdopodobniej/P
  • Poziom 10  
    wymieniłem czujnik ale to nie pomogło dalej gaśnie po przekręceniu stacyjki ale kiedy odepnę czujnik temp grzanie świec działa i samochód pali normalnie a czy to może być przekażnik strasznie śmierdzi i ma kolor tak jak by się przegrzał to już mój drugi passat w którym dzieją się dziwne żeczy z instalacją w poprzednim z kolei wariowały wskażnik paliwa i temp
  • Poziom 24  
    to jak dziewinie smierdzi to pewnie jest przegrzana cewka, sprzedz sterowanie cewki przekaznika a jesli przekaznik jest padniety to go wymien
  • Poziom 10  
    rozłączałem przekażnik ręcznie i grzałem świece 2 razy ok 30 s ale samochód nadal ciężko pali ale jak zapali i potem go odpale to jest ok
  • Poziom 17  
    ...a może układ paliwowy zapowietrza się ?? Sprawdź to.
  • spec od auto-elektro
    Grzanie świec 30 sekund -bez przesady, to albo masz świece popalone albo usterkę mechaniczną. P
  • Poziom 10  
    tzn 2 x 15s poprostu się przejęzyczyłem świece są nowe ale dziś zauważyłem bombelki w przewodzie którym idzie paliwo do pompy ale tylko przy zapalonym silniku
  • Poziom 24  
    jesli masz bombelki przy zapalonym silniku to tym bardziej uklad Ci sie zapowiatrza na postoju (zgaszony silnik), uklad paliwowy zasysa jeszcze wiecej powietrza,
    szukaj miejsca gdzie sie zapowietrza,
  • Poziom 12  
    gregor-00018 jaki przebieg ma to auto? Sprawdzałeś kompresję silnika?
  • Poziom 10  
    auto ma 215 tys i gdy go już odpalę i zaraz zgaszę to pwli jak laleczka
    i wszystko jest ok
  • Poziom 12  
    Klasyczne objawy zużycia silnika. Stawiam w ciemno że masz niską kompresję silnika.
  • Poziom 19  
    Popieram wypowiedz "vipereek". Sam miałem podobny przypadek... Na zimnym silniku cieżko było uruchomić silnik, a jeśli już zaskoczył to przez pare sekund szarpał... okazało sie iż ma bardzo mały stopień spręzania. Po wymanie pierścieni i kapitalce silnika problem sam sie rozwiązał.
  • Poziom 10  
    problem tkwi w dojściu paliwa długo kręci bo ciągnie paliwo ze zbiornika bo uchodzi i tu mam pytanie gdzie może być nieszczelność czy przewody są gdzieś łączone pod podwoziem czy jest jakiś filtr pod spodem bo można zauważyć jak po zgaszeniu silnika paliwo uchodzi spowrotem
  • Poziom 12  
    dawno kupiłeś to auto?
  • Poziom 13  
    jak uwazasz ze paliwo Ci sie wraca do baku to zamontuj zaworek zwrotny przy filtrze paliwa i po sprawie. jednak z twojej wypowiedzi wynika ze nie tu jest problem, piszesz ze przy dodatniej temp otoczenia auto pali i jak sciagniesz wtyczke z czujnika to tez pali na pyk... czy wtedy paliwo sie nie wraca??
    przy odpietym czujniku temp komputer widzi -40°C daje bogatsza dawke paliwa i przyspiesza zaplon (tak slyszalem) dlatego auto lepiej pali i dlugo grzeje swiece, ja bym sie skupil na czujniku temp, test Vag-iem bylby jak najbardziej na miejscu.
  • Poziom 19  
    Jeśli uchodzi Ci paliwo do zbiornika to przy baku masz pompkę paliwa która najprawdopodobniej jest nieszczelna. Ale sprawdź czy na pewno wraca Ci paliwo do zbiornika przed wymianą, bo nie jest to tania rzecz. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    markom napisał:
    to przy baku masz pompkę paliwa


    Przypominam, że mowa o TDI VW Passat. Pomyśl o tym co już udało się Tobie sprawdzić gregor-00018. Piszesz, że odpięcie czujnika spowodowało zniknięcie problemu a manualne zwieranie już nie. Więc przeczytaj to raz jeszcze co piszą koledzy:"przy odpietym czujniku temp komputer widzi -40°C daje bogatsza dawke paliwa i przyspiesza zaplon". Poza tym pęcherzyki powietrza w przewodzie paliwowym też mogą powodować problemy z rozruchem - zamontuj zawór zwrotny, albo podłącz zasilanie paliwem "na krótko" dla testu z tymczasowym "zbiornikiem paliwa" umieszczonym powyżej pompy wtryskowej - wtedy paliwo nie będzie miało szans się cofnąć. Poza tym wpływ na rozruch ma stan akumulatora, rozrusznika i ich połączeń a także właściwe ustawienie rozrządu i kąta wtrysku.
    Grześ
  • Poziom 10  
    dzięki za podpowieć wymieniłem zaworek zwrotny i temat z paliwem zakończony żadnych pęcheżyków ale grzanie świec kontrolka po odpięciu czujnika się świeci ale nie ma żadnego prądu na świecy czy to może być wina przekażnika czy przerwa w instalacji elektr czy może jest jeszcze inny powód
  • spec od auto-elektro
    Sprawdź przede wszystkim bezpiecznik od świec.P
  • Poziom 10  
    mam pytanko gdzie on się znajduje bo gdzieś kiedyś na forum przeczytałem że to ten duży na samej górze nad przekażnikami ale to nie jest od świec tylko od szyb i nadal nie wiem gdzie mam go szukać pomużcie
  • Poziom 10  
    najprościej sprawdzić problem ze świecami podłączając je na krudko odłącz kabel zasilający świece wypnij czujnik temperatury podłącz świece na około 10 sekund kabelkiem z akumulatora potem postaraj się uruchomić silnik
    ale jeśli jest temperatura około 10c to świece żarowe wogule nie są potrzebne i nie włączają się przy tej temperaturze i silnik powinien bez problemów uruczaniać się czujnik temperatury znajduje się na wężu wodnym !
  • Poziom 13  
    Sprawdź najpierw vagiem kąt wtrysku,świece przy dodatniej temp. aż tak dużego znaczenia nie mają.
  • Poziom 2  
    mam podobny przypadek

    Dodano po 41 [sekundy]:

    mam pssak 98/99 1.9 TDI i to samo mi sie dzieje juz dostaje szalu

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale do tego jeszcze pare dni temu bylem na myjni recznej i po powrocie na parking nie odpalalem go dwa dni i teraz wogole nie moge go odpalic

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale czytam tu wasze wypowiedzi i sam juz zglupialem bo ja nie mam tego problemu ze jak zapale to szarpie pali normalnie ale jak go pozostawie na kilka dni bez odpalania to nie moge go uruchomic

    Dodano po 36 [sekundy]:

    jaka moze byc tego pzryczyna pomozcie mi
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdzić napięcie w instalacji podczas rozruchu. Sprawdzić czy nie cofa się paliwo. Na próbę można wstawić dodatkowy zawór zwrotny na przewodzie paliwowym.
  • Poziom 2  
    bardzo dziekuje za odpowiedz ale jak mam teraz odpalic auto

    Dodano po 1 [minuty]:

    dlaczego pytam jak moge teraz odpalic dlatego bo nawet nie wiem jak dojechac do warszatatu zeby odpalic passka nie wiem czy mozliwe jest teraz odpalenie go jak jest -4 na dworze bo akumulator mi kreci