Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z grzaniem świec żarowych w passacie 1.9 TDI z 2000r

15 Paź 2007 17:07 3755 4
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich,z zwiazku zblizajaca sie zima postanowilem sprawdzic w swoim aucie (ktore mam 2 miesiac) swiece zarowe zeby uniknac problemow z rozruchem silnika gdy temperatury otoczenia spadna ponizej zera stopni celcjusza.Po wlaczeniu zaplonu lampka kontrolna swiec zarowych zapala sie za kazdym razem na doslownie ulamek sekundy jest tak za kazdym razem gdy silnik zimny po nocy czy rozgrzany przy 90 stopniach.Po sprawdzeniu miernikiem swiec zarowych 3 swiece okazaly sie uszkodzone(trzeba kupic nowe),ale nie w tym tkwi problem zastanawiam sie dlaczego po zalaczeniu zaplonu nie jest podawane zasilanie swiec zarowych?Tak jak pisalem wczesniej czy silnik zimny czy goracy.Dopiero w momecie krecenia rozrusznikiem jest podawane zasilanie swiec zarowych ktore pozostaje za kazdym razem na czas 2 minuty i 30 sek.Po uplywie tego czasu zasilanie jest odlanczane.Wiec to bylo chyba przyczyna spalenia sie swiec zarowych.nik jest juz uruchomiony a nie minelo jeszcze 2minuty i 30 sek nadal jest zasilanie swiec,czy silnik jest zimny czy goracy ta procedura pojawia sie za kazdym jego uruchomieniem.Teraz juz wiem dlaczego mi delikatnie mrugaly swiatla mijania zaraz po uruchomieniu silnika wlasnie po tych 2 minutach i 30 sek problem ze swiatlami znikal.Niech ktos mi pomoze co moze prowadzic do takich objaw zasilania swiec?Dlaczego nie ma zasilania w momwcie wlaczenia zaplonu?Dlaczego zasilanie pojawia sie dopiero gdy jest uruchomiony rozrusznik i silnik?Dlaczego zasilanie swiec jest zawsze przez 2 minuty i 30 sekund po uruchomieniu silnika?(Tak jak pisalem wczesniej nie ma roznicy czy silnik zimny czy goracy.Pozdrawiam i prosze o pomoc w zlikwidowaniu usterki.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 33  
    dokładnie skontroluj czujnik temperatury silnika jest on odpowiedzialny za przekazanie tej informacji sterownikowi silnika ktory na tej podstawie steruje grzaniem swiec co do fazy dogrzewania po uruchomieniu to jest to normalne , po przekroczeniu 2500 obr/min faza ta zostaje wyłaczona
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 17  
    Jeżeli chodzi o te silniki to świece powinny grzać dopiero gdy temperatura jest w okolicy zera a powyżej wogóle nie powinny się załączać.
  • Poziom 10  
    Koledzy jest dokladnie tak jak napisaliscie,dzisiaj sprawdzilem czujnik i po odlaczeniu kostki od czujnika zasilanie jest podawane na swiece odrazu po zalaczeniu zaplonu kiedys mi sie obilo o uszy, ze w momecie odlaczenia czujnika temperatury do komputera jest podawana infornacja o -40 stopniach.Natomiast tak jak napisales "fructon" po uruchomieniu silnika jest napiecie na swiecach w celu dogrzewania po przekroczeniu 2300 obr/min napiecie jest wylanczane i odwrotnie gdy obroty spadna ponizej 2300 znowu sie pojawia zasilanie swiec zarowych.Po uplywie 2m 30s ten cykl juz sie nie pojawia.Wiec musze tylko kupicnowe swiece.Jeszcze raz dziekuje wam za pomoc.Temat swiec zarowych uznaje za zamkniety :)) A moze wiecie jak sprawdzic przeplywomierz bo podejzewam ze jest uszkodzony samochud jest troche mulowaty i rozpedza sie jedynie do 120km/h pozniej go cos blokuje.Mowili mi zebym kupil nowy filtr paliwa bo jest maly przeplyw, ale wydaje mi sie to dziwne bo na innych biegach obroty dochodza do 4500 bez problemu.Filtr kupilem lecz nie mielem czasu jeszcze go zmienic.Jak podpiolem vaga to wyswietlily mi sie takie bledy "17958" i "17978" nie wiem czy to dobrze czy zle ale wogule prawie nie slychac turbiny jak silnik wchodzi lub spada z obrotow.A i jeszcze jedno pytanko jaki powinien miec stopien sprezania na cylindrach silnik 1.9 TDI.Jak ktos cos moze mi podpowiedziec na ten temat to bede bardzo wdzieczny...Pozdrowionka
  • Poziom 33  
    przepływke najlepiej sprawdzic w czasie jazdy w blokach pomiarowych ,ale poszukaj na forum było tego bez liku