wiktorek29 - zdjęcie drugie które zrobiłeś (to pod licznikiem) to widok czujnika prędkościomierza z góry.
Odkręć lewe koło i powinieneś ujrzeć ten czujnik po lewej stronie od uszczelniacza półosi.
Delikatnie zdejmij wtyczkę, ale uważaj nie ciągnij za przewody i ostrożnie bo łatwo nie wyjdzie.
Czujnik ten jak szanowne grono już napisało ma trzy przewody.
W renówce są jakieś dziwne przewody, bo izolacja łamie się jak z cukru albo linka w środku jest jak grafitowy drut lubi się złamać. Trzeba to sprawdzić, a najlepiej zarobić tą końcówkę na nowo. Nie wiem czy zechce Ci się ją rozbierać czy rozcinać, grunt by przewody były na miejscu w całości. Obie strony tego złącza należy wyczyścić z tlenków i różnego rodzaju brudów. Możesz spróbować odkręcić sam czujnik, ale przygotuj sobie kuwetę bo może polecieć olej ze skrzyni. Będzie łatwiej wyczyścić.
Następnie jak już to zrobisz przydało by się oczyścić kostkę na liczniku.
Mam jeszcze pytania pomocnicze - pomoże w usytuowaniu usterki.
Czy podczas jazdy z prędkością tak około 50-70km/h wskazówka licznika delikatnie drży? Czy może po zatrzymaniu samochodu wskazówka zostaje przy prędkości np 40km/h? Czy jeśli wskazówka nie działa - nie pokazuje odpowiedniej prędkości próbowałeś stukać/pukać w licznik? Co się wtedy dzieje?
Zwróćcie panowie uwagę na zdjęcie licznika Kolegi wiktorka. Dlaczego przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku świeci lampka czujnika płynu chłodzącego?
Uwaga z olejem ze skrzyni. Przy odkręcaniu od skrzyni czegokolwiek: półosi, uszczelniaczy, czujnika prędkościomierza. NIEWOLNO dopuścić do jakiejkolwiek utraty oleju.
Jeszcze jedno tak ku woli ścisłości. Renault Scenic jest produkowany od 2003 roku. Do tego roku były produkowane Renault Megane Scenic. Jest to ogromna różnica. Jeden z przedmówców dał się chyba nieświadomie naciąć na tą różnicę. Ten licznik nie ma opcji testowania, gdyby miał test zatrzymywał by się licznik kilometrów po przejechaniu serwisu (około 5700-7000km przebiegu).
Dla niedowiarków: Proszę sobie sprawdzić które sceniki mają korek do spustu oleju w misce olejowej.