logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Bascom czy C/C++ do programowania mikrokontrolerów AVR – Wasze doświadczenia?

Konradoa 12 Kwi 2007 23:21 1619 4
REKLAMA
  • #1 3782216
    Konradoa
    Poziom 12  
    Ocena: 3
    Witam.

Programowaniem zajmuję się dorywczo od jakiś 3 lat. Mniej więcej wtedy zrobiło się głośno o Bascomie i nie ukrywam że dosyć często go używam. Ma proste instrukcje, dużo zagadnień rozwiązuje się kilkoma poleceniami i to chyba dlatego mi się spodobał. W C++ programowałem mniej bo jakoś nie chciało się książek czytać i myśleć jak to zrobić w C jak wiadomo było jak to będzie w Bascomie.

Mam takie pytanie do szanownych Forumowiczów.
    Co sądzicie o Bascomie porównując go z kompilatorami C++ i ogólnie pisaniem w C++ pod np. AVR-?

Moderowany przez jankolo:

Przeniosłem z działu Komputery Software

• REKLAMA
  • #2 3782276
    tzok
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 6461
    Bascom do AVR C++ ma się tak jak Visual Basic do C++ Buildera :/

Kod wynikowy z C++ jest mniejszy i szybszy, masz większą kontrolę nad zasobami sprzętowymi.
  • REKLAMA
  • #3 3787465
    marek_Łódź
    Poziom 36  
    Ocena: 66
    Chyba nadal nie ten dział.

Chcesz wywołać kolejną burzę ;-) . Jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś, przeczytaj w dziale mikrokontrolery tematy dotyczące narzędzi (pierwsze z listy) i ewentualnie przejrzyj inne posty dotyczące BASCOMa. Osobiście po wykonaniu jednego niewielkiego projektu (ok 4000 linii) w tym języku przesiadłem się na C (wcześniej robiłem i nadal robię w również asemblerze). Mógłbym napisać co i dlaczego jest nie tak BASCOMie, ale po ostatnim takim poscie dostałem ostrzeżenie od cenzora, więc sobie daruję ;-)

W zasadzie jedyną zaletą BASCOMa w stosunku do C jest jego BASICowatość, co dla początkujących jest z pewnością atrakcyjne. C rzeczywiście wymaga większej uwagi, ale odpłaca za to z nawiązką.