Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Ariston ALS 88X - kontrolka miga 8 razy

Kukacz 01 Maj 2007 11:08 2104 3
  • #1 01 Maj 2007 11:08
    Kukacz
    Poziom 2  

Witam.
    Na wstępie zaznaczę, że na naprawie pralek nie znam się W OGÓLE, a do napisania tego postu skłoniła mnie desperacja - serwis producenta oferuje mi 1,5-tygodniowy termin oczekiwania na fachowca (przy dwójce dzieci to wieczność) i z góry straszy kosztami rzędu kilkuset zł.
    A o co chodzi? Otóż w ostatni czwartek, czyli 26 kwietnia, pralka była nastawiona na program 3 i temperaturę 40 stopni. Tymczasem pralka wodę ZAGOTOWAŁA, po czym programator zaczął się kręcić w kółko, a kontrolka migać. Za radą gościa z serwisu policzyłem mrugnięcia i jest ich 8. Przeczytał mi on opis tego błędu i było tam coś o jakimś rezystorze i hydrostacie. Rozkręciłem pralkę, wyjąłem coś, co odpowiadało jego opisowi hydrostatu, przedmuchałem i założyłem z powrotem. Nie pomogło. W dalszym ciągu po włączeniu pralka działa przez kilka sekund, po czym kontrolka zaczyna migać, a programator obraca się cały czas w kółko.
    I jeszcze dziwna rzecz - podobna sprawa zdarzyła się już ze 3 lata temu, ale zaraz samo się naprawiło i był spokój aż do czwartku.
    Nigdzie nie mogę znaleźć opisu kodów usterek - co dokładnie oznacza 8 mrugnięć.
    Czy to jest coś poważnego, czy może taki laik jak ja dałby radę to sam zreperować?
    Z góry dziękuję.

0 3
  • #2 01 Maj 2007 11:54
    eeban
    Specjalista AGD

Przekaźnik grzałki zacięty (sygnalizowane gdy hydrostat jest w pozycji Pusty) lub hydrostat zacięty w pozycji Pełny (jednocześnie Pełny i Pusty)

czyli hydrostat>>ale u ciebie zagotowała wodę >>>>
    częsciej kończy się wymianą modułu :cry:

0
  • #3 01 Maj 2007 15:06
    Kukacz
    Poziom 2  

eeban napisał: