logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak dodać regulację wzmocnienia do 15W wzmacniacza bez wbudowanej kontroli?

SirKamil90 10 Maj 2007 23:21 1648 4
REKLAMA
  • #1 3871818
    SirKamil90
    Poziom 14  
    Ocena: 232
    Witam,

Chciałem się dowiedzieć w jaki sposób można regulawać wzmocnienie sygnału we wzmacniaczach które nie mają domyślnie takiej możliwości. Jeżeli potencjometr zastosuje przez wzmacniaczem to wszystkie zakłucenia spowodowane potencjometrem bedą wzmocnione i jakość dzwieku bedzie kiepska, gdy znów potencjometr zastosowalem za wzmacniaczem to jakość dźwieku też sie znacznie pogorszyła. Jestem początkującym więc za bardzo nie wiem co trzeba zmienić na schemacie wzmacniacza, jeżeli to włąśnie tam trzeba coś zmieniać:) Mam na przykład 15W wzmacniacz (zdjęcie) który nie posiada regulacji, a jeżeli mam go używać do normalnego słuchania muzyki w domu, to bez regulacji jest on bezużyteczny.

Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.
    Załączniki:
    • Jak dodać regulację wzmocnienia do 15W wzmacniacza bez wbudowanej kontroli? schemat_18.jpg (97.23 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 3871862
    gart62
    Poziom 31  
    Ocena: 44
    Witaj!
    Zrób tak potencjometr 47kΩ (lub inny) suwak do "in", dolne wyprowadzenie do "GND" i górne do sygnału sterującego.
    Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #3 3871957
    SirKamil90
    Poziom 14  
    Dziekuje Ci bardzo za pomoc! Szybka odpowiedz:) Jeszcze jedno malutkie pytanie: gdzie jest sygnał sterujący?
  • REKLAMA
  • #4 3871982
    Repciu
    Poziom 27  
    Ocena: 81