Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klucz matka

12 Maj 2007 12:25 10058 13
  • Poziom 14  
    Witam.
    Chcialbym zapytac was, do czego sluzy klucz matka. Z tego co slyszalem jest to wazny klucz, a gdy probowalem odpalic nim samochod, immobilaiser odcinal zaplon :)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Co to za auto? Dziwne ze odcinal zaplon. Klucz ten nie powinien byc uzywany na codzien sluzy do dogrania nowych kluczy ktore maja juz wtopiony na stale transponder immobilaisera. Czyli jak dorobisz nowy klucz to matka go dogrywasz do pamieci immobilaizera. Mam nadzieje ze napisalem zrozumiale.
  • Poziom 14  
    Oczywiscie. Jak najbardziej zrozumiale.

    Honda Civic - 1997rok. Nie da sie odpalic auta z klucza matki.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Cytat z innego forum: "...przekrecasz stacyjke kluczem matka dioda od immo sie zapala natychmiast wyjmujesz klucz i wkladasz nowy dioda gasnie..." czyli potrzebny tylko do zaprogramowania nowego klucza jak to napisał janek1815.

    Klucz taki zachowuje się jak klucz bez transpondera ale tylko pozornie. Nic dziwnego że odcina zapłon gdyż nie służy do codziennego użytku a tylko do specyficznej czynności ewentualnie do skopiowania pióra jak się złamało. Idzie się do serwisu, kupuje klucz i dostaje instrukcję co dalej zrobić albo serwis robi to sam jak ma się czym odpalić samochód :)

    Podoba mi się jeden punkt całkowicie legalny z dorabianiem szerokiej gamy kluczy w Warszawie. Polazłem z jedynym kluczem do VW POLO i dałem kolesiowi co dorabia, wsadził go w jakiś "czytnik" i oznajmił..... samo pióro jeśli ma pan ułamany i posiada transponder koszt 90zł jeśli zaginął i ma pan tylko ten jeden to poproszę dowód rej. a koszt 180zł z transponderem... W serwisie krzykneli 350 zł więc wybór punktu był oczywisty....
  • Poziom 38  
    to ja mialem podobny przypadek. Dorobienie klucza 20zl ale jak ma byc z transponderem to 160 zl akurat potrzebowalem samego klucza bo z tego auta zostaly mi zamki i mialem kupca na nie. Bylo to Daewoo i na kluczu matce auto dzialalo bezproblemu stad moje zdziwienie
  • Poziom 33  
    moze jest tak w hondzie ale inne marki bez problemu na matce odpalają np.ford , grupa fiata
  • Poziom 14  
    Lazer napisał:

    Podoba mi się jeden punkt całkowicie legalny z dorabianiem szerokiej gamy kluczy w Warszawie. Polazłem z jedynym kluczem do VW POLO i dałem kolesiowi co dorabia, wsadził go w jakiś "czytnik" i oznajmił..... samo pióro jeśli ma pan ułamany i posiada transponder koszt 90zł jeśli zaginął i ma pan tylko ten jeden to poproszę dowód rej. a koszt 180zł z transponderem... W serwisie krzykneli 350 zł więc wybór punktu był oczywisty....


    U nas (Gorzow Wlkp.) za 150 :) A ktory to rocznik Polowki? Albo jesli wiesz to powiedz czy immo ze stalym czy zmiennym kodem :)
  • Poziom 23  
    Polo 97r z nowymi zegarami (w środku kontrolki nie na dole) ale starym piórem klucza z ząbkami na bokach, a immo jesli chodzi o puszkę oparty na motoroli z transponderem Philips PCF 7931XP/SQ. Nowe klucze są frezowane wewnątrz.
  • Poziom 14  
    97r. - czyli ze stalym kodem, bocznie frezowane :)

    A te nowsze co mowisz - frezowane od srodka - to grawerowane. Z kodem zmiennym.
  • Poziom 23  
    Z tym kodem to nie do końca tak. W 97r Polówki miały różne rozwiązania. Do połowy 97r robione były ze starymi zegarami i starym kluczem a późniejsze ale do 97r już z nowymi zegarami, starym kluczem lub nowe zegary nowe klucze ale transpondery te same bo miałem okazję sprawdzić i mają ten sam model "pestki". Może późniejsze były z kodem kroczącym ale nie wiem bo się nie interesowałem tym. Zależności te były spowodowane tym gdzie autko było składane i jakie części mieli. Generalnie to autko które mam jest Made in SPAIN bez przeróbek pozaserwisowych. Takie zeszło z taśmy produkcyjnej.
  • Poziom 1  
    Podbijam ten stary wątek, bo mam właśnie podobny problem z Hondą CIVIC 1997 rok. Klucz matka nie działa. Dorobiłam nowy klucz (za 200 zł!). Niestety ten nowy też nie działa.
    Objawy są takie, że po włożeniu i przekręceniu klucza matki zaczyna migać zielona lampka kluczyka, i miga nadal nawet jak się wyjmie kluczyk. Takie same objawy są przy włożeniu nowego kluczyka.
    Zrobiłam tak, jak polecacie w tym wątku, czyli zaraz po wyjęciu matki włożyłam nowy, ale to nie zadziałało.
    Czy robię coś nie tak? Czy moglibyście mi napisać jak dokładnie to wykonać? A możliwe jest żeby klucz matka się rozprogramował z czasem?
    bardzo bardzo proszę o pomoc - nie mam czym jeździć od kilku dni ;-(
    kasia[/i]
  • Poziom 2  
    ja tez mialem taki problem w punto ale pojechalem do mechanika i wszystko zniklo za 50 zł :) odciecie ma tylko czasem komputer mi sie swieci przy odpalaniu( jak jest wlaczony alarm to nawet kontrolki sie nie zapala) a wczesniej tak nie bylo
  • Poziom 14  
    Do Polowki klucz oczywiscie dwustronny, a nie bocznie frezowany :)

    Do 1998 kod staly, potem juz Crypto.

    Co do Hondy - trzeba miec klucz matke + klucz z czystym transponderem (a pewnie masz skopiowana matke i z tad ten blad)
  • Poziom 11  
    Honda CR-V '99, matką nie można odpalić samochodu, po zczytaniu w punkcie usługowym dorabiającym klucz okazuje się że matka ma inny kod niż drugi działający klucz czarny. Pani proponuje mi przeprogramowanie matki na kod z czarnego, twierdzi że pewnie poprzedni właściciel samochodu używał nagminnie matki i się pewnie rozprogramowała. Nie jestem pewny czy pani ma racje wole sie upewnic, przed zepsuciem matki. Czy mógł by ktoś to wytłumaczyć o co tu chodzi, wydaje mi się że pani jest mocno nie kompetenta w tym co robi i może narazić na niepotrzebne koszty. Czy nowy klucz dorabiać na podstawie kodu matki czy tego działającego, czy będzie działał od razu po dorobieniu czy trzeba uruchomić jeszcze jakąś procedurę w samochodzie ?! Czy majac te zczytane kody w przyszłości dorobie na ich podstawie klucz ??