Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wkrętarka Born SKAN03035 18V

D_Mrozu 16 Maj 2007 16:59 5470 3
  • #1 16 Maj 2007 16:59
    D_Mrozu
    Poziom 20  

    Witam serdecznie
    Mam problem z ładowarką wkrętarki Born. W części opisanej CHARGER, do której podłącza się zasilacz i wkłada akumulator spalił się opornik i nie jestem w stanie odczytać jego wartości. Może ktoś z Szanownych Userów ma podobe urządzenie i mógłby odczytać wartość tego opornika.
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #2 20 Maj 2007 22:09
    Wirginiusz
    Poziom 14  

    Nie mam nic podobnego ale możemy wspólnie przeprowadzić analizę całego obwodu ładowania. Czy w ładowarce jest transformator, jeśli tak to zmierz jakie wychodzi napięcie i jaki maksymalny prąd ładowania, jeśli nie ma transformatora to podaj dokładne dane akumulatora, napięcie już mam to podaj pojemność w Ah i jaki jest czas ładowania przewidziany przez producenta. Podaj również wartość drugiego niespalonego opornika jeśli da się odczytać oraz typ diody prostowniczej. Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #3 21 Maj 2007 00:38
    344979
    Usunięty  
  • #4 21 Maj 2007 21:06
    D_Mrozu
    Poziom 20  

    Witam.
    Dziękuję Koledze Wirginiuszowi za zainteresowanie. Ten większy opornik okazał się sprawny (4,7Ohm), spalony był mniejszy - szeregowo połaczony z diodą LED (kontrolka załączenia zasilania i ładowania akumulatora). Spalona była też dioda LED. Dioda na płytce 500mA, spalony opornik dobrałem doświadczalnie (ok. 560Ohm). Zasilacz do ładowarki - impulsowy, 20V- 800mA.
    Do Kolegi s_z_a_m_a_n
    Kod paskowy to dla mnie nie nowość i umiem się nim posługiwać, co nie zmienia faktu, że na płytkach było bardziej kolorowo :). Spalenie rezystorów i odpryśnięcie z nich farby na skutek wysokiej temperatury uniemożliwiło jednak odczytanie kolorów (pierwsze dwa paski na większym oporniku ze względu na wysoką temperaturę zrobiły się czarne - czyli czarny (0), czarny (0) i dowolny mnożnik to i tak daje ZERO :) a był 4,7Ohm, czyli żółty - fioletowy - złoty). Gdyby można było odczytać ich wartość nie zadawałbym pytania na forum.

    Prawdopodobnie ktoś włożył do ładowarki odwrotnie akumulator (ciężko, ale wykanalne).
    Ładowarka wkrętarki naprawiona, punkty rozdane, temat zamykam.
    Pozdrawiam.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson