Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1.5 16v rok 99 brak mocy

J3st3r3k 21 May 2007 15:29 23927 17
Tespol
  • #1
    J3st3r3k
    Level 10  
    Więc usterka wygląda następująco: jak samochód jest zupełnie zimny (renek) jest ok. Po przejechaniu 200m zaczyna się. Jak wciskam gaz bardzo delikatnie i nie ma za dużej górki jest dobrze. Jak tylko jest górka albo wcisnę gaz troszkę mocniej, samochod traci moc, w pewnym zakresie obrotów. Nie przyśpiesza jak powinien. Uzyskuje np. 2500 obr. i wyrywa nagle do przodu. Potem za jakies 500 obr sytuacja powtarza się. Ale ogólnie jest tak, że wogóle brak mu mocy. Po silnym naciśnieciu gazu myślalem, że to filtr paliwa się zapchal. Wymienilem i wszystko gra. Niedawno byly świece wymieniane więc raczej tez nie one. Co może być tego przyczyną?

    Post był raportowany.
    Tytuł i treść poprawiłem.
    Używaj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN pkt 15.
    Następnym razem będzie OSTRZEŻENIE. [hefid]
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Tespol
  • #2
    J3st3r3k
    Level 10  
    Co takiego ??
  • Tespol
  • #4
    J3st3r3k
    Level 10  
    hmm pompa paliwa by sie tak dziwnie zachowywala ale przy szybkiej jezdzie nawet ponad 130 ale przy delikatnym przyspieszaniu sie nic nie dzieje myslalem nad wtryskiwaczami
  • #5
    keradker
    Level 11  
    Ciekawi mnie czy ktoś zna odpowiedź (rozwiazanie), ponieważ mam identycznego Lanosa, rocznik 99 i problem podobny. Na benzynie zimny silnik nie ma mocy, skacze (szarpie)...po lekkim nagrzaniu wszystko jest jak należy. I zostaly zmnienione następujace elementy (które nic w zasadzie nie wniosły): silniczek krokowy, sonda lambda, potencjometr przepustnicy, pompa paliwa, filtry, świece, przewody wn, sprawdzony został czujnik powietrza i czujnik cieczy - działają. Żadnych błędów z ECU nie ma a silnik odpalony na gazie, nawet zimny zachowuje się prawidłowo. Więc co to do cholery za licho - ma ktoś jakiś pomysł, będę wdzięczny za sugestie?! :| Pozdrawiam.
  • #6
    hugo987
    Level 15  
    keradker wrote:
    Ciekawi mnie czy ktoś zna odpowiedź (rozwiazanie), ponieważ mam identycznego Lanosa, rocznik 99 i problem podobny. Na benzynie zimny silnik nie ma mocy, skacze (szarpie)...po lekkim nagrzaniu wszystko jest jak należy. I zostaly zmnienione następujace elementy (które nic w zasadzie nie wniosły): silniczek krokowy, sonda lambda, potencjometr przepustnicy, pompa paliwa, filtry, świece, przewody wn, sprawdzony został czujnik powietrza i czujnik cieczy - działają. Żadnych błędów z ECU nie ma a silnik odpalony na gazie, nawet zimny zachowuje się prawidłowo. Więc co to do cholery za licho - ma ktoś jakiś pomysł, będę wdzięczny za sugestie?! :| Pozdrawiam.


    Jak autko jest na gazie, to pierwsze rano odpiac akumulator w celu zresetowania komp, lub bezpiecznik od ECM chyba F5 jesli po tym bedzie ok to przyczyna jest zła reg. inst gazowej (emulacja sondy)

    Moze być jeszcze zawór cisnienia paliwa na listwie paliwowej, albo EGR
  • #7
    keradker
    Level 11  
    Dzięki za odpowiedź,...ale centralka gazowa BRC Blitz ma założone resetowanie ECU i to działa - sprawdzałem, również jest emulator sondy lambda który już był regulowany na przeróżne sposoby i dalej nic. Może coś jeszcze, macie jakiś pomysł ?! :(

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zawór ciśnienia, no nie wiem - nie mam jak sprawdzić - ale rozgrzane auto ma niezłe osiągi, paliwa wystarcza, czy ja wiem?!
  • #8
    jantrzu
    Level 13  
    Witam. Mam podobny problem z lanosem z 2001 roku. Podobne czynności wykonane bez rezultatu!
    Rady i pomoc opisywana w poprzednim poście.
    Może ktoś miał podobny przypadek!
  • #9
    J3st3r3k
    Level 10  
    Ja rozwiazalem problem okazalo sie ze przewody wysokiego napiecia byly winne jeden dawal za mala iskre i gdzies dodatkowo bylo przebicie na biegu jalwym nie bylo tego widac ale przy dodaniu gazu od razu iskra uciekala bokiem wiec polecam sprawdzic przewody i swiece.
  • #10
    tagis190
    Level 11  
    J3st3r3k wrote:
    Więc usterka wygląda następująco jak samochód jest zupełnie zimny (renek) jest ok po przejechajniu 200m zaczyna się. Jak wciskam gaz bardzo delikatnie i nie ma za duzej gorki jest dobrze jak tylko jest gorka albo wcisne gaz troszke mocniej samochod traci moc w pewnym zakresie obrotow nieprzyspiesza jak powinien uzyskuje np. 2500 obr. i wyrywa nagle do produ potem za jakies 500 obr sytuacja powtarza sie ale ogolnie jest tak ze wogole brak mu mocy po silnym nacisieciu gazu myslalem ze to filtr paliwa sie zapchal ale wymienilem i wszystko gra niedawno byly swiece wymieniane wiec raczej tez nie one co moze byc tego przyczyna ??


    mozna spróbować założyć dodatkowa mase do silnika.

    sprawdź kable WN

    i może cos być z ta emulacją

    zresetuj kompa , odłacz AKU na 15 minut potem odpal auto ale nie gazuj poczekaj az sie zagrzeje zgas na 5 sekun i znów odpal na 5 sekund i zgas
    wlasnie ustawiłes obroty biegu jałowego !
  • #11
    keradker
    Level 11  
    Zrobiłem jednocześnie dwie rzeczy które rozwiązały problem! Po pierwsze: założyłem dodatkowe masy na silnik i karoserię, a po drugie: dokręciłem wszystkie śruby w kolektorze ssącym (trzeba przyznać, że dały się sporo dokręcić). Nie będę się rozpisywał za wiele, powiem tylko, że auto zrobiło się szybsze i na benzynie i na gazie, a na benzynie ustało szarpanie. W końcu sukces, po tylu różnych zabiegach, wymianach czujników, pomiarach, itd, a jakże proste czynności zlikwidowały problem. Polecam zacząć od tego, tym bardziej, że nakład środków finansowych jest minimalny (kable i złączki do dodatkowych mas) a efekt naprawdę jest! Pozdrawiam.
  • #12
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Miałem podobny przypadek i to były zapchane wtryski i regulator cisnienia w listwie.Zmierz ciśnienie na listwie(2,7At.) i wymontuj i popatrz jak leci paliwo z wtrysków.Pozdrawiam.
  • #13
    Z. Chrzanowski
    Level 11  
    też teraz walczę z Lanosem benzyna/gaz. Na benzynie przebiera, na gazie chodzi ok. Zimny odpala tyko po długim piłowaniu i to tylko na benzynie. Kiedyś odpalał obojętnie na jakim paliwie i od ręki.
  • #14
    wamal
    Level 19  
    Niedawno przerabiałem podobne objawy (1.5 16v 105KM 43U sedan). Winne były dwa wtryskiwacze. Test w sumie prosty- odpalasz na benzynie i odpinasz kolejno zasilanie od wtrysków- jeśli obroty się nie zmienią- to wtrysk do wymiany. Znajomek z serwisu sugerował wyjeździć cały bak paliwa z jakąś chemią, żeby udrożnić wtryskiwacze. Ale chyba lepsza metoda to wymiana kompletu- na szrocie chcą ~300 za komplet- nówki ~200 za sztukę.
  • #15
    scalak4
    Level 17  
    Witam. Nie mogę dojść do ładu ze swoim lanosem 1.5 16v. Otòż gdy jest zimny wszystko gra. Po nagrzaniu zaczyna szarpać na benzynie jak i lpg. Gdy dodaje gazu to nie idzie jechać auto nie ma mocy do ostatniego centymetra wciskania pedału. Bo gdy wcisne go do końca auto wyrywa jak szalone.. Odziwo gdy puszcze gaz i wcisne sprzęglo auto prawidłowo pracuje na jałowych obrotach. Wymieniłem cewke zapłonową i potencjometr przepustnicy. Dalej nic. Mam zamontowanego staga 200 wiec sie podłączyłem. Przejechałem sie z laptopem i sprawdziłem czy wtryskiwacze gazowe podają gaz. Okazało się że tak. Więc wygląda na to że cos nie tak z zapłonem. Pomocy!
  • #16
    andrzej20001
    Level 43  
    Sprawdź czy sonda lambda żyje.
  • #17
    scalak4
    Level 17  
    Sonda lambda żyje. W programie diagnostycznym STAG200 widać że pracuje poprawnie. Silnik dostaje paliwo bo jak wyżej pisałem jeździłem z podłączonym laptopem pod sterownik gazu. Gdy silnik zaczął szarpać i tracił moc to czasy wtrysku benzyny i gazu się znacznie nie zmieniały. Czyli wina leży po stronie zapłonu. Brak iskry lub zły kąt zapłonu. Dodam że gdy zgaszę auto i ponownie odpalę to jak by było lepiej przez chwile. Jak by się ECU resetowało. Dodam jeszcze że kiedy się to dzieje, nie ma żadnej różnicy gdy przełączam między benzyną i gazem. Auto zachowuje się tak samo.

    Dodano po 5 [godziny] 33 [minuty]:


    Lanos 1.5 16v rok 99 brak mocy

    Chyba jednak uszkodzeniu uległa sonda. Kolor różowy to sonda lambda. Widać że kiedy zaczyna się szarpanie sonda ma około 0,5V i sygnał się nie zmienia.
    Po prostu w pewnym momencie sonda lambda przestaje działać. Czy to może być przyczyną momentami całkowitej utraty mocy i nierównej pracy ?
  • #18
    scalak4
    Level 17  
    Usterka usunięta przez wymianę sondy lambda