Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1,5 16V zawieszające obroty

29 Maj 2017 17:22 1491 27
  • Poziom 4  
    Witam mam problem z lanosem 1.5 16v na zimnym jakby nie chodził na wszystkie cylindry a na ciepłym gasł. Przewody 2i 3 były odwrotnie podłączone. podłączyłem tak jak jest opisane na cewce. Nic to nie pomogło. Wymieniłem świece i przewody, to tez nic nie dało dopiero wymiana cewki powoduje że jest ok. Problem to jeszcze zawieszające obroty zatrzymuje się na 2000 , wymieniłem krokowca ponoć org. ,odłączyłem akusa na całą noc przekręciłem kluczyk 5 razy żeby się ustawił pochodził do momentu aż załączył się wentylator ale obroty nadal się zawieszają. Jakaś rada jak ogarnąć te obroty? Cewka używana z lanosa 1,5 16V
  • Poziom 19  
    Kolektor ssący szczelny , rurki podciśnienia , nie bierze lewego powietrza , nie syczy ? silnik krokowy sprawny ?
  • Poziom 38  
    Oraz poruszaj przewodami przy przepustnicy, sprawdź napięcie z TPS i odczytaj błędy sterownika.
  • Poziom 38  
    Mnie tam nowe śmierdzą gazem, muszę je uszczelniać.
    To napięcie zasilania TPS, ciekawsze czy masz ok 0,6V wyjściowego z TPS do sterownika na ciemnoniebieskim względem czarnego.
    W lanosie lubi lecieć wiązka silnika.
    Co dokładnie masz na myśli pisząc "zawieszające się obroty" ? Kiedy ?
  • Poziom 38  
    Przeczyść, umyj w środku przepustnicę, sprawdź te napięcie jak jest dobrze i porównaj z tym jak jest źle, oraz czy ośka z klapką nie ma luzów, może się zacina > zamknięcie klapki jest inne, co może wpływać również na napięcie z TPS przy zamkniętej przepustnicy...
    Sterownik oczekuje ok 0,6V przy zamkniętej przepustnicy, stoisz, nie naciskasz na pedał gazu, jest 0,6V i obroty 900, większe napięcie np 0,7V informuje sterownik że naciskasz pedał gazu > zwiększa obroty...
    Podczas naciskania pedału gazu, lub kręceniem "kółka" z linką napięcie ma wzrastać od tych 0,6V do okolic napięcia zasilania TPS 5V. Bez skoków napięcia czy przerw.
    I poruszaj wiązkami przewodów na pracującym silniku, bo przez zagniatane blaszkami łączenia kilku przewodów, są one częstą przyczyną złej pracy silnika ostatni przykład z cewką a takie rzeczy dzieją się już od komputera, zwykle pod siedzeniem pasażera, do wiązki na silniku.
    Jak czytasz błędy ? Interfejsem, czy na zworkę ? Fejsem sprawdziłbyś odczyty z czujników, ale pierwsza przepustnica i napięcie. Nikt nie kręcił śrubką przy "kółku" z linką, nie wymieniał/odkręcał TPS'a ?
  • Poziom 19  
    Sprawdź bez Filtra powietrza , jak się uspokoi wymień filtr .
  • Poziom 4  
    Tylko benzynka a sonda ma napięcie od 0,4 do 0.8V Filtr powietrza, benzyny wymienione Resztę sprawdzę.
    Między ciemnoniebieskim względem czarnego raptem 0.3V. A czy po odłączeniu wtyczki na TPS
    , pociągam za linkę gazu a on wchodzi na obroty. To normalne przecież odłączyłem wtyczkę.
  • Poziom 19  
    Czujnik położenia przepustnicy nie jest wytarty w środku ?
    Sprawdzałeś jego oporność na strykach jak nim kręcisz czy się zmienia ?

    0% otwarcia - 2kohm +/-1k
    50% otwarcia - 3,5kohm +/-1k
    100% otwarcia - 6,5kohm +/-1k
    a oto opis wtyczki:
    Lanos 1,5 16V zawieszające obroty
  • Poziom 38  
    Bo się zwykle chwalą że na gazie jest cycuś glancuś, tylko ta benzynka kuleje...
    jesion2828 napisał:
    sonda ma napięcie od 0,4 do 0.8V
    Powinna oscylować 0,1-0,9V, o ile górna granica opada w starych sondach, to dolna jednak się zachowuje. To też możesz porównać dobrze/źle. Dać masę na sondę, bo kolektory pływają po rozgrzaniu, i są zardzewiałe.
    robokop napisał:
    Sondę trzeba zrobić na awarię - czyli zewrzeć do masy
    To jak już sami robimy błędy, to proponuję na chwilę wyjąć wtyczkę z TPS i po chwili włożyć.
  • Poziom 19  
    Podgrzewanie sondy jak zewrze to narobi problemów .
  • Poziom 19  
    Rzeczywiście tam jest 1 przewód a nie 4 .
  • Poziom 38  
    To tylko w nowszym lanosie, w starym nie ma. I nie wiem czy był 1,5 16V z euro3.
    jesion2828 napisał:
    Między ciemnoniebieskim względem czarnego raptem 0.3V.

    Za nisko, języczek "kółka" opiera się o śrubkę ? Ktoś kręcił śrubką, "regulował obroty", odkręcał TPS ?
    Masz dwie możliwości, wkręcić śrubkę, lub poluzować TPS i przekręcić czujnikiem, ma malutki ruch, zdaje się w granicy zmian o 0,3V.
    Dla tego silnika napięcie ma wynosić 0,56-0,62V przy zamkniętej przepustnicy, jej klapce.
    Śrubka przy "kółku" pełni rolę ogranicznika, odboju, żeby nie zacinała się klapka w przepustnicy. Jest wkręcana w fabryce, i jeszcze nie namierzyłem jak, ile powinna napinać klapkę. Przyjmuję że klapka zamyka prześwit w przepustnicy, bez wcinania klapki w obudowę, zacinania, a regulacja odbywa się TYLKO TPS'em, też możesz tak przyjąć.
  • Poziom 4  
    Ciężko powiedzieć czy ktoś regulował. Mam samochód od dwóch tygodni. Poprzedni właściciel powiedział, że krokowiec jest do wymiany. Kółko nie do końca zawsze opiera się o śrubkę i tu pewnie cały problem - raz się opiera, a raz nie, tak jakby coś blokowało w przepustnicy.
  • Poziom 38  
    Poruszaj kółkiem na boki, i góra-dół, jak się cofnie i języczek oprze się na śrubce, mycie nie pomoże, to prawdopodobnie szukasz przepustnicy w lepszym stanie. Moja miała znaczny luz, zamykała się jak chciała, i pomogła dopiero druga przepustnica.
    Linka ma być nienapięta, palcem powinieneś móc ją nacisnąć/naprężyć do 1cm nim ruszy się kółko.

    http://adamv0.republika.pl/Przepustnica-wtryski.pdf
    Żeby nie pomylić przewodów podciśnienia zaznacz sobie np malując kropkami przewody i gumki, króćce z przepustnicy. Pilnuj dolnych przewodów, są dwa i lubią dawać nogę pod kolektor. Sparciałe gumowe kolanka wymień.
    Z powodu braku lpg możesz odpuścić kwestie związane z paliwem.

    Napięcie i tak masz za małe, popraw je, i zobacz czy praca silnika się zmieni, możesz na odpalonym silniku, efekt powinien być natychmiastowy. Później reset sterownika klemą, programowanie obrotów tak jak robiłeś, albo i nie. Chcesz robić to doczytaj, ja się nie mogłem zdecydować którą wersję wybrać, mam gaz, to programowanie olewam, zresztą zimą to lekkie przegięcie z tym grzaniem na postoju, i bez tego też działa...
  • Poziom 4  
    Przepustnica wyczyszczona teraz delikatnie faluje, ale inny problem który się pojawił to błąd 22. Hmm...wysokie obroty na jałowym, czyżby TPS do wymiany? Wyczyściłem przewód który wychodzi z pokrywy zaworów trochę było tam osadu, czy to normalne ? znając zycie to ktoś pewnie tylko jezdził i d.... miał jakieś czyszczenie.
  • Poziom 38  
    No to jakie masz napięcie ?
    Inna opcja że urwałeś to, co się mogłeś urwać Link , to tylko kawałek co potrafi lanosowa wiązka.
    Odkręcałeś teraz TPS ?
  • Poziom 38  
    To go poluzuj, naciągnij i dopiero skręć. W razie czego skoryguj śrubką przy kółku jak nie będzie 0,6V.
  • Poziom 38  
    Sprawdź czy masz 0,6V między ciemnoniebieskim i czarnym przy wpiętym czujniku, gdy będzie dobrze, zapomnij o śrubkach.
  • Poziom 4  
    Dzis rano na zimnym troche pokręcił zanim odpalił. Jakie oznaki sa zuzytej pompki paliwa? Tak mysle ze trzeba tam powymieniac wezyki podcisnien. Jakie zastosowac? Silikonowe tylko jakiej srednicy?

    Dodano po 16 [godziny] 27 [minuty]:

    Mam zamiar wymienić olej silnikowy chce zalać 10w40.
  • Poziom 4  
    Olej wymieniony na Elf 10w40. wymieniłem również czujnik temperatury, bo był problem z rozruchem na zimnym-problem ustąpił. Ale ciągle mnie męczy to ze jak jest rozgrzany to potrafi zgasnąć, Sprawdziłem testerem szczelność uszczelki pod głowicą kolor nie zmienił się czyli ok